ПРАВЕ САБЛАСТИ НА СНИМАЊУ ХОРОРА: Кад уместо улоге глумце запоседну духови

Хорор филмови се праве с циљем да буду застрашујући, међутим, оно што се понекад дешава иза камере је умногоме страшније од онога што је приказано у филму.
Vira Farmiga u filmu „Prizivanje zla”
Фото: Youtube Printscreen

Од тога да су се глумцима приказивали застрашујући симболи, дешавале мистериозне повреде, па све до затварања самог сета због изненадног пожара. Иако су хорори само инсценирани догађаји пуни загонетних и опседнутих објеката, неки од њих опседају и у стварном животу.

Реинкарнација „духа“ приче

Управо тако је прича о духовима у хорору из 2013. „Призивање зла“ постала стварна на сету. Инспирација за овај филм био је сценарио из стварног живота и онога шта су доживели муж Ед и жена Лорејн Ворен, као истакнути истраживачки тим паранормалног света. Цела екипа, која је радила на реализацији овог филма, али и његових наставака, консултовала се са поменутом Лорејн, све до њене смрти 2019. године. На инсистирање супруга Еда, који је преминуо 2006. године, прва адаптација је обрадила случај „Перон“ који је дубоко утицао на Воренове, али и на глумачку екипу, која је учествовала у реализацији.

Вира Фармига, која тумачи улогу поменуте Лорејн је током снимања имала проблем са спавањем, те се стално будила између три и четири сата ујутру. Овај временски оквир је познат као „час вештица“ или „ђавољи сат“, а сматра се да су, у то доба ноћи, појачане натприродне активности, те и да је граница између физичког и натприродног, живота и смрти, најтања. Оно што је још језивије јесте и чињеница да је, у овом филму, лик вештице умро у току овог временског оквира илити „сата вештице“.

Осим тога, глумичини проблеми са спавањем су се наставили и након завршетка филма. Изгледа да је Фармига привукла најјачу енергију духова јер је, осим поремећаја сна, виђала и чудне симболе које личе на скуп три мистериозна трага канџи. Прво су се појавили на њеном екрану од компјутера, када је примила позив о улози коју ће тумачити, да би касније, у току снимања, те канџе приметила и на својој бутини.

Када говоримо о траговима на телу, и Џои Кинг, која тумачи улогу Кристин, једну од пет Перонових ћерки, завршила је у чудним модрицама након неколико недеља снимања. Патрик Вилсон, који тумачи Еда, је у једном интервјуу изјавио да не постоји рационално објашњење зашто би дете имало те модрице, с обзиром на то да је продукција филма била веома строга по питању тога да се деца не доводе у физичку опасност, у било ком сегменту снимања. Чудна коинциденција јесте и да се, у самом филму, Кристинина мајка Керолин, буди са модрицама, што представља метод помоћу којег свет духова допире до физичког света.

Повратак кући

„Призивање зла“ је упознао људе са многима највећом ноћном мором, лутком Анабел. Након ове франшизе уследио је и филм у целости посвећен овој лутки под називом „Анабел 3: Повратак кући“. Дванаестогодишњој Макени Грејс, која тумачи улогу Џуди Ворен, играње у овом хорору био је посао из снова, с обзиром на то да је већ упозната са хорор сетовима играјући у Нетфликсовој серији „Уклета кућа на брду“. Макени тврди да је једна од првих ствари која јој се десила крварење из носа. Наиме, на пробама би нос почео изненада да јој крвари, а кад год би отишла по марамице и тиме изашла са сета, то би престало.

Фото: Youtube Printscreen

Једна од најјезивијих прича са сета долази од Медисон Ајзман, која тумачи лик дадиље Мери Елен. Један дан снимања лутка Анабел се није користила, те је остављена да седи на столици за љуљање. Када је глумица одлучила да на тренутак оде горе, у ту просторију, увидела је да лутка седи, уместо на столици, на кревету. То јој је било веома чудно, те је мислила да се неко са њом шали. Медисон је накратко изашла из просторије да би кад се вратила затекла лутку како седи поново на столици. Том приликом је рекла: „После тога, када смо све завршавали, вратила сам се у своју свлачионицу, а светла нису могла да се упале. Не шалим се. Нису хтела да се упале. Палила сам и гасила прекидач. Укључивала и искључивала, а потом сам хтела да одем. А онда када сам одлазила, светла су ми се упалила“.

Ђавоља соба

Засигурно једна од најстрашнијих франшиза за гледање, али и снимање, је и „Истеривач ђавола“. Осим тога што су људи, након објављивања првог дела, масовно бежали из биоскопских сала и притом имали мучнине, овај филм прати и злогласни третман редитеља Вилијама Фридкина према глумачкој екипи. Тај третман је укључивао шамар свештеника из стварног живота који игра малу улогу у филму, потом, Фридкинов покушај да изненади Џејсона Милера пуцањем из пиштоља близу његовог уха или занемаривање безбедности Елен Берстин због чега је повредила кичму.

Фото: Youtube Printscreen

Фридкин је у четири сата ујутру примио позив који га је обавестио да је на снимању избио пожар, те тако уништио све осим једне просторије. То се догодило након што је голуб улетео у струјну кутију те изазвао пожар где је изгорела кућа породице Мекнил. Једино соба у којој се снимала већина застрашујућих кадрова и ситуација није оштећена. Редитељ је, након више од 40 година од снимања рекао: „То је једина ствар која се дешавала, током целог филма, за коју сам мислио да је нека лоша карма“. Инцидент је проузроковао одлагање продукције од шест недеља, након чега је доведен и свештеник како би се помолио и освештао сет.

Ивана Јапунџа

EUR/RSD 117.1205
Најновије вести