Три подводна вулкана откривена у близини обале Сицилије

ПАЛЕРМО: Истраживачи са више универзитета из целог света открили су три подводна вулкана код југозападне обале Сицилије, али још није потврђено да ли су активни.
t
Фото: Pixabay.com

Према научницима, новооткривени вулкани широки су најмање 6 километара и уздижу се више од 150 метара изнад околног морског дна, и последњи су у низу вулканских купа кој је 2019. открио италијански Национални институт за океанографију и експерименталну геофизику (ОГС) у морском подручју између Мазаре дел Ваљо у сицилијанској провинцији Трапани и града Скјаће, преноси Гардијан.

''Ово откриће је важно јер баца светло на неистражено морско дно. Медитераном се плови миленијумима, али, изненађујуће, знамо врло мало о његовом морском дну'', рекао је истраживач на ОГС Дарио Ћивиле. Истраживачи суприкупили узорке стена и наслаги лаве, које ће анализирати у наредним месецима. ''Кампања је спроведена на немачком броду Метеор и завршена је пре неколико дана скенирањем претходно неистраженог морског дна дуж Сицилијског канала које се одвијала између 16. јула и 5. августа'', рекао је Ћивиле.

Током експедиције, истраживачи су открили и олупину брода на дубини од 110 метара на такозваној Безименој обали (Banco Senza Nome), отприлике на пола пута између вулканског острва Линоса и Сицилије, за коју је Ћивиле рекао да још није могуће утврдити колико је стара. Иако подморске ерупције често остају непримећене, верује се да је више од једног милиона вулкана под водом, и они су извор 80 одсто вулканских активности широм света. Експедицију на Метеору водили су Универзитет Малта и ОГС, а други институти укључени у истраживање били су и немачки ''Геомар Хелмхолц'', амерички Институт за истраживање мора Монтереј, новозеландски Викторијин Универзитет из Велингтона, и други.