Микроб спречава заразу комараца маларијом

ЛОНДОН: Научници су открили постојање микроба који у потпуности спречава заразу комараца маларијом, у чему, како тврде, лежи огроман потенцијал за обуздавање ширења те болести.
komarac, pixabay
Маларија се шири уједом зараженог комарца, па би, уколико би ти инсекти од ње били заштићени, били безбедни и људи.

Микроб мицроспондиа МБ живи у пробавном тракту и гениталијама комараца, а британско-кенијски тим научника открио га је проучавајући те инсекте на обалама језера Викторија у Кенији.

ББЦ наводи да научници нису пронашли ниједног маларичног комарца који је у организму имао тај микроб, а његов заштитни ефекат по комарце потом је потврђен и у лабораторијским тестовима.

Врсту којој припада овај микроб већином чине паразити суштински гљивичног типа, а он не убија комарце, захваљујући чему, за разлику од примене неких других гљивица, његова употреба у циљу сузбијања маларије не би погодила екосистеме који се хране комарцима.

Међутим, како наводи ББЦ, за значајнији утицај у борби против маларије потребно је да најмање 40 одсто комараца у одређеном подручју буде заражено овим микробом.