Астероид близу орбите Земље изненадио астрономе

Астероид величине небодера изненадио је астрономе, пише Спутњик. Огромна свемирска стена откривена је неколико дана након што је додирнула орбиту наше планете, прекасно да би се спречило огромно уништење које је могла да проузрокује.
e

Космички објект назван ОК 2019 величине од 57 до 130 метара, прошао је само 73.000 километара од наше планете, што је пет пута ближе од растојања између Земље и Месеца.

Године 2013. метеорит је пао на нашу планету и експлодирао изнад руског града Чељабинска. Та експлозија била је јака попут нуклеарне детонације, а његов ударни талас ранио је стотине људи. Међутим, метеорит изнад Чељабинска био је много мањи од ОК 2019, пошто му је пречник износио само 20 метара.

Астрономи у бразилској опсерваторији СОНЕАР открили су ОК 2019 пар дана пре његове неочекиване посете 25. јула. Иако тај астероид више не представља опасност за Земљу, нашој планети прете и други оближњи астероиди. Зато се многи питају како је астероид могао толико да се приближи, а да не буде примећен.

И астероид из Чељабинска и ОК 2019 снимили су телескопи који су распоређени по читавом свету и приредили су астрономима право изненађење. Када се ОК 2019 приближио Земљи, свако ко је био у његовој близини је могао да га види двогледом, док је мрља светлости полако лебдела небом.

Међутим, неколико дана раније видљивост му је била 1.000 пута слабија, па га је било теже детектовати.

Поред тога, веома је брзо путовао чудном путањом која га је избацила ван Марсове орбите, близу појаса астероида, до Венерине орбите, тако да је провео мало времена близу Земље, пише Спутњик.

То се догодило само неколико дана након што је мањи астероид, величине аутомобила, ударио у нашу планету и експлодирао неколико стотина километара јужно од Порторика.

Као и у претходна два случаја, научници су тај астероид открили тек неколико сати пре него што је експлодирао, али срећом није био тако велик као ОК 2019. У фебруару 2019. године други астероид експлодирао је изнад Кубе, 180 километара западно од Хаване, и није био уочен све док није експлодирао. Срећом, није био довољно велик да нанесе штету попут оне у Чељабинску.

Генерална скупштина УН прогласила је 30. јун за Међународни дан астероида као подсетник на догађаје од 30. јуна 1908. године, када се огромни метеорит срушио у близини Тунгуске у Сибиру, експлодирајући снагом водоничне бомбе.

Све више астронома из целог света учествује у надзору астероида који представља опасност за нашу планету. Полазећи од онога што се до сада о њима зна имамо више или мање времена за деловање. Иначе, последице удара астероида су до сада једина потенцијална природна катастрофа која се може спречити. Тренутно се проучава неколико начина за преусмеравање астероида.

EUR/RSD 117.2038