clear sky
16°C
02.08.2025.
Нови Сад
eur
117.1721
usd
102.5846
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

ЗАШТО ДИЗЕЛАШИ НАЈЧЕШЋЕ ЦРКАВАЈУ ПО ВРУЋИНАМА Ево шта да учините да то спречите

01.08.2025. 18:23 18:30
Пише:
Извор:
(Телеграф.рс)
a
Фото: Pixabay.com/ ilustracija

Високе температуре не штете само возачима и путницима већ и самом возилу, нарочито ако испод хаубе имате дизел мотор.

У летњем периоду, многи возачи у Србији примете да се ауто теже пали, да слабије вуче, да мотор греје више него иначе, или да се укључује вентилатор чешће него зими. Све су то знаци да нешто озбиљно није у реду, а игнорисање ових симптома врло лако може да заврши скупом поправком.

Прво што страда током врућина је расхладни систем. Код дизелаша, он је под већим оптерећењем него код бензинских мотора, јер се дизел теже хлади и спорије сагорева. Ако је хладњак запрљан, ако термостат не отвара како треба или ако је расхладна течност испод минимума – ауто ће почети да кува, а ви ћете завршити поред пута.

Следећи корак је уље. На великим врућинама оно губи вискозност и губи заштитна својства. Ако нисте заменили уље на време или користите јефтину варијанту која није отпорна на високе температуре, у проблему сте. Исто важи и за филтере – ако су запушени, мотор ће да се мучи, повећаће се потрошња, а перформансе ће пасти.

Дизелаши током лета често пате и због ДПФ филтера и ЕГР вентила, који се лакше запуше кад је мотор под константним напором, а вожња градска и без дужих отворених релација. Додајте на то лош квалитет горива, и имате рецепт за квар који у сервису прелази 500 евра.

Још једна честа летња бољка код дизелаша је неисправан сензор температуре. У летњим условима, квар овог сензора може да завара компјутер у ауту да мисли како је мотор превише врућ или превише хладан, па убризгава погрешну количину горива, што директно утиче на паљење и рад мотора.

Ту је и акумулатор – иако је већи проблем зими, врућине убрзавају његово старење. Ако вам је акумулатор старији од три године, на 35 степени може да "откаже" без упозорења.

И на крају, клима уређај. Ако ради под превеликим оптерећењем, може да утиче на температуру у моторном простору, поготово код аутомобила који немају добар проток ваздуха. А ако се систем не одржава, прљави кондензатор додатно греје мотор.

Како да избегнете кварове:

Редовно проверавајте ниво расхладне течности, мењајте уље у препорученим интервалима, не занемарујте филтере и паљење мотора. Ако вам ауто вуче слабије или се мотор чешће хлади него раније – не чекајте да "цркне".

Имајте на уму да већина дизелаша који заврше на шлепу током лета има једну заједничку ствар – нису припремљени за врућине. Један сервис пре сезоне вреди више него цео годишњи одмор који ћете пропустити јер вас је ауто оставио на путу.

 

 

Извор:
(Телеграф.рс)
Пише:
Пошаљите коментар