Тинејџери напуштају Фејсбук у корист Ју тјуба, Инстаграма...

ЊУЈОРК: Број корисника Фејсбука међу тинејџерима знатно је опао од 2015. године док, с друге стране, друге друштвене мреже попут Ју тјуба, Инстаграма и Снепчета постају све популарније, показује најновија студија америчког истраживачког института.
youtube, tanjug ap
Фото: Tanjug (AP Photo/Patrick Semansky, File)

Према резултатима студије Истраживачког центра Пју, данас Фејсбук користи 51 одсто тинејџера, док је ту друштвену мрежу 2015. године користило 71 одсто Американаца узраста од 13 до 17 година, што доводи до закључка да је реч о паду од чак 20 одсто, преноси Еј-Би-Си њуз.

Амерички институт оцењује да је проценат тинејџера међу корисницима Фејсбука "значајно нижи" у поређењу са 85 одсто Американаца истоветног узраста који користе Ју тјуб, док 72 одсто њихових вршњака користе Инстаграм, а 69 одсто Снепчет.

Фејсбук - некада најпопуларнија платформа према истраживањима - сада се, дакле, налази на четвртом месту по популарности, док је пре три године била доминантна онлајн платформа.

Твитер је остао са непомењених 32 одсто корисника међу тинејџерима.

У претходној студији, спроведеној 2015. године, само 52 одсто тинејџера је користило Инстаграм, а 41 одсто Снепчет, док Ју тјуб није ни био обухваћен тадашњим истраживањем.

Иначе, коришћење Фејсбука је уочљиво чешће међу тинејддзерима с нижим приходима.

Приметне су и разлике везане за пол и етничку припадност па тако, на пример, девојчице чешће наводе Снепчет као свој најкоришћенији сајт, док дечаци више воле Ју тјуб.

Истовремено, Снепчет је омиљена платформа већине белих тинејџера, а њихови црни вршњаци су, пак, наклоњенији Фејсбуку.

Ово, иначе, није прва студија која показује да тинејџери све више окрећу леђа Фејсбуку, напомиње "Гардијан", наводећи да је у фебруару ове године студија америчке компаније "еМаркетер" показала да је база корисница Фејсбука међу Американцима од 12 до 17 година старости опала за 9,9 одсто 2017, што је скоро трипут више него што је та компанија предвидела у августу те године.

Иста америчка истраживачка компанија предвиђа да ће Фејсбук ове године изгубити још 2,1 милион америчких корисника млађих од 25 година. 

Ипак, упркос масовном одласку тинејџера, Фејсбук остаје највећа друштвена платформа у свету са 2,2 милијарде корисника, закључује британски дневник.

EUR/RSD 117.1627
Најновије вести