БЕС КАО МОТИВАТОР УСПЕХА? Наука тврди да је и то могуће: Љути људи БОЉЕ РАДЕ и улажу ВЕЋИ НАПОР да постигну жељени ЦИЉ

Уврежено је мишљење да су емоције попут љутње и беса лоше, неретко и аутодеструктивне. Да не доносе ништа добро и да су људи који су им склони осуђени на осуду и промашаје. Међутим...
m
Фото: pixabay.com

Истраживачи са тексашког универзитета А&М тврде како негативне емоције могу бити од велике користи код решавања тешких задатака.

Другим речима, истраживања показују да љутња и бес могу да буду снажан мотиватор успеха.

Резултати добијени током експеримената указују на то да људи који су бесни боље раде на низу изазовних задатака од оних који су емоционално неутрални.

Ови налази показују да бес повећава напор да се постигне жељени циљ, што често резултира већим успехом, наводи др Хедер Ленч, ауторка студије.

Студија, објављена у Journal of Personality and Social Psychology, како преноси Гардијан, у експериментима је учествовало више од хиљаду људи и анализирани су подаци из анкете којом је било обухваћено 1.400 испитаника, како би истражили могући утицај беса на људе у различитим околностима.

Рецимо, у једном експерименту, студентима су показане слике за које је раније утврђено да изазивају бес, жудњу, смех, тугу или уопште не изазивају посебне емоције. Учесници су затим замољени да реше низ анаграма.

Резултати откривају да су за изазован скуп анаграма, они који су били љути прошли боље од оних у другим могућим емоционалним стањима – иако није примећена разлика код решавања лаких анаграма

Истраживачи кажу да би се једино објашњење могло свести на везу између љутње и веће упорности, при чему је тим открио да су они који су били љути провели више времена на тешком скупу анаграма.

Међутим, такве разлике у перформансама нису пронађене када је у питању лакша видео-игра.

Поред тога, одговори из анкете који су се односили на опште изборе у САД 2016. и 2020. године показују да су људи који су били више љути због хипотетичке победе председничког кандидата којег не подржавају били спремнији да гласају на следећим изборима.

Људи често више воле да користе позитивне емоције као алате него негативне и склони су да негативне емоције виде као непожељне и као знак неприлагођености, напомиње Ленчова.

Наше истраживање доприноси растућим доказима да комбинација позитивних и негативних емоција доприноси бољим резултатима и да коришћење негативних емоција као алата може бити посебно ефикасно у неким ситуацијама, поручују истраживачи.

РТС

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести