Издвојен ДНК из жваке древне Скандинавке

КОПЕНХАГЕН: Анализа "жвакаће гуме" старије од 5.000 година открива не само порекло древне Скандинавке која ју је жвакала већ и боју њених очију, бактерије из уста и шта је јела, кажу дански научници.
w

То је први пут да је ген древнога човека добијен из нечега што нису кости или зуби, рекао је Ханес Шредер са универзитета у Копехагену, коаутор истраживања које је у објављено у часопису Нејчер.

Тај драгоцени извор древног ДНК, посебно из периода из којих су ретки људски остаци, је црнкаста смеса добијена од загрејане коре брезе која се врло добро сачувала.

У праисторији се често жвакала, што показују отисци зуба у кори брезе.

Паста коју су проучавали стручњаци у Копенхагену откривена је током археолошких ископавања које је спроводио музеј Лоланд-Фалстер у Силтхолму, на југу Данске, преноси Хина.

Проучавањем смоле брезе, научници су утврдили да ју је жвакала жена, вероватно плавих очију и тамне косе.

Према њиховом истраживању, била је генетски ближа ловцима-сакупљачима континенталне Европе него централне Скандинавије и попут њих имала је смеђу косу и плаве очи.

Ради се вероватно о потомку досељеника из западне Европе који су се у Скандинавију неселили након повлачења ледника, кажу стручњаци.