broken clouds
31°C
15.07.2025.
Нови Сад
eur
117.1727
usd
100.3449
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Шок у Немачкој

МИЛКА ОСВОЈИЛА НАГРАДУ ЗА НАЈВЕЋУ ПРЕВАРУ ПОТРОШАЧА При куповини, проверите грамажу

15.07.2025. 10:39 10:47
Пише:
Извор:
Танјуг/Дневник
cokolada
Фото: pixabay.com

БЕРЛИН: Немачка организација за заштиту потрошача "Foodwatch" доделила је овогодишњу "награду" за најобмањујући производ, такозвани Златни виндбојтел, познатој чоколади Милка.

Чоколада "Алпско млеко" сада тежи 90 грама уместо ранијих 100, док је цена повећана са 1,49 на 1,99 евра, пише немачки "Велт" (Welt).

Амбалажа је остала иста, па већина купаца промену ни не примети.

То значи да је чоколада смањена, а поскупела је чак 50 одсто, што је јасан пример тактике коју потрошачке организације називају "shrinkflation" - скривено поскупљење кроз смањење садржаја производа, навела је поменута медијска кућа.

Одлуку о награди донело је више од 58.000 људи који су гласали путем интернета, а Милка је победила са највише гласова - 34 одсто.

Произвођач "Монделез" каже да је до промена дошло због "драстичног раста трошкова производње", посебно цене какаа.

Међутим, "Foodwatch" наводи да је просечна цена чоколаде у Немачкој порасла само осам одсто од почетка године, док је Милка поскупела и до 64 одсто.

Поред Милке, у финалу за ту негативну награду били су и други производи: ледени чај инфлуенсерке Ширин Дејвид (DirTea Glow), маргарин Рама, чоколадица за менструалне болове (MenstruChocbar) и норвешки лосос бренда "Fish Tales".

Потрошачке организације траже од немачке владе да уведе јасна правила, као што већ постоји у Француској и Мађарској, да трговци морају посебно да означе производе који су смањени, а поскупели.

Извор:
Танјуг/Дневник
Пише:
Пошаљите коментар