НОВА МЛАДОСТ АУТО ЛЕГЕНДЕ Фића ће увек бити наш симбол

Популарност старих аутомобила – олдтајмера у последњих двадесетак година постаје све већа, а дефилеи и окупљања старих четвороточкаша организују се практично сваког месеца широм Србије.
д
Фото: Dnevnik.rs

“Мерцедеси”, “пежои”, “ренои”, “беемвеови”, “фолксвагени”, “опели”, “фордови” стари и по 7-8 деценија често се могу видети у колонама олдтајмера, а све су популарнији у рекламама и спотовима. Када су аутомобили домаће производње у питању, у године за олдтајмере су већ пристигли старији модели “стојадина” и “фиће”, док се “југићи” и даље воде као “модерна” возила.

И док “стојадини” нешто “стидљивије” улазе у свет остарелих аутомобила, “фиће” су већ увелико постале хит на тржишту олдтајмера. Оснивају се клубови љубитеља овог чувеног модела широм старе Југославије али и Европе, а у септембру прошле године на једном фестивалу у Словенији, постављен је и Гинисов рекорд са преко 1200 “фића” окупљених на једном месту.

Као дугогодишњи трговац ауто-деловима за “Заставине” аутомобиле, Љубо Главашевић из Крчедина, у старим “фићама” је видео прилику и за хоби и за бизнис, те је у његовом дворишту тренутно паркирано пет примерака различитих генерација.

- “Фића” је прави симбол старе “Југославије” и сви их воле. У неком моменту сам почео да их купујем, сређујем и продајем… За добро сређену “фићу” увек има купаца и то не само код нас или на простору бивше Југославије, већ су доста популарни и по Европи. Два сам продао у Швајцарској, један је отишао у Норвешку, а један је чак стигао до Аустралије. Додуше, углавном су их куповали наши људи који живе тамо – прича Љубо Главашевић.   

Фото: Dnevnik.rs

Према његовим речима комплетно сређивање “фиће” са оригиналним деловима, укључујући и рад мајстора, у овом тренутку кошта око три до четири хиљаде евра, у зависности од стања у којем се налази, док се сређени примерци у иностранству продају за око 7-8 хиљада евра.


Тешко их је набавити

Љубо каже да је “фиће” све теже набавити и да је два комада стара преко 40 година, у солидном стању, недавно купио у околини Ивањице.

- Мој оглас да откупљујем и продајем “фиће” стално стоји и повремено ми се јављају и нуде. Понекад су то добри примерци, који се и даље возе, а често су то “фиће” које годинама сад већ и деценијама пропадају негде по двориштима и нису више за сређивање – објашњава Љубо.


Фото: Dnevnik.rs

- Право сређивање траје барем 2-3 месеца интензивног рада и подразумева комплетно расклапање, пескарење целе шасије, затим лимарске радове који су углавном потребни, механичарски радови, сређивање ентеријера, ознака на аутомобилу и других ситница и када се то све сабере и уради како треба, не може да буде јефтино – каже Љубо.

Белог фићу, старог 37 година, Љубо је регистровао и често је вози.

- Ишао са њом и на неке скупове олдтајмера, а некад је провозам кроз село из чистог задовољства. Пуно људи и сада са њима пређе и по хиљаду километара, поготово када се иде на скупове тако да није чудо да оне код нас и дан данас имају легендарни статус – прича Љубо.

Текст и фото: Нико Перковић

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести