Научници открили антитела која неутралишу омикрон

ВАШИНГТОН: Научници су идентификовали антитела која циљају непромењене делове корона вируса, који је наставио да мутира и еволуира, а откриће представља помак који би могао да доведе до нових начина лечења са циљем да се неутралише омикрон и остали потенцијални нови сојеви.
antitela
Фото: TANJUG/ NIKOLA ANĐIĆ

Идентификовање таквих "широко неутралишућих" антитела на корона спајк протеин, уз помоћ којег вирус улази у људске ћелије, може да помогне у прављењу бољих вакцина и антитела, који ће бити ефикаснији, не само против омикрона, већ против било којег соја, изјавио је Дејвид Веслер из школе медицине при Универзитету Вашингтон.

"Ово откриће нам говори да фокусирањем на антитела која циљају одређена места на спајк протеину можемо пронаћи пут да превазићемо континуирану еволуцију корона вируса", навео је Веслер, а пренео "Индипендент".

До сада, студије су показале да омикрон има 37 мутација на спајк протеину, што делимично објашњава због чега је овај сој успео тако брзо да се прошири и зарази особе које су ревакцинисане, као и да реинфицира особе које су прележале ковид.