clear sky
31°C
06.06.2025.
Нови Сад
eur
117.1854
usd
102.4079
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Железничари после шест година добили минималац по закону

31.01.2022. 18:25 18:26
Пише:
Фото: Pixabay.com

БЕОГРАД: Председник Синдиката предузећа "Србија карго" Зоран Дашић изјавио је данас да су синдикати четири железничка предузећа са пословодствима и министром грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томиславом Момировићем потписали Анекс колективног уговора којим је исплата зарада у овим предузећима услагашена са Законом о раду.

Дашић је за Танјуг рекао да је Анекс потписан 25. јануара, а ступа на снагу 1. фебруара.

"Синдикати четири железничка предузећа потписали су након девет месеци преговгора и уз помоћ премијерке Ане Брнабић Анекс којим смо добили вредност радног часа по Закону од 201,22 динара. То је први пут од 2014. године да се вредност радног часа исплаћује по закону. Запослени су добили повећање зарада у распону од нешто испод један одсто па до 15 процената. Највише су добили непосредни учесници у железничком шаобраћају, од испод 500 динара номинално, па до око 6.000 динара", рекао је Дашић.

Додао је да инжењери, економисти и правници запослени на железници овог пута нису били обухваћени овим повећањем, јер је премијерка тражила изричито да највише пара добије извршно особље.

Дашић је напоменупо да је тиме исправљена вишегодишња неправилност из Колективног уговора, због које су плате биле знатно испод минималне цене рада, а разлика је исплаћивана накнадно из буџета Србије.

Дашић је оценио да је начињен помак, али да је то што је добијено ипак мало.

"Успели смо на крају да добијемо паре које нису задовољавајуће, али како ништа нисмо добили од 2014. до 2021. када је Томислав Момировић дошао на чело Министарства и тад смо добили линаерано сви по пет одсто, ово је до сада највећи успех железничара", сматра Дашић.

Додао је да се нада да ће у даљим преговорима синдикати успети да измене методологију обрачуна зарада.

"Железничари нису задовољни, јер је напревљена разлика између кеоефицијената. Некада су машиновођа, транспортно-комерцијални техничар и прегледач кола били близу с коефицијентима. Сада је машиновођа добио више. Јасно је да је то потребно, али морају да добију сви запослени. И они који су у каналу и они који потписом гарантују да је возило изашло безбедно из гараже", каже Дашић.

Он тврди да ће предузеће у супротном остати без запослених који држе оперативне послове.

Гашић додаје да је проблем и висина топлог оброка од 120 динара, као и регреса за годишњи одмор, због чега би, како је рекао, радници могли да туже предузеће.

"Бојим се да ће поново кренути тужбе, јер се прича да адвокати врбују наше железничаре да покрену тужбе, јер је топли оброк по закону 280 динара. Ми смо се борили за то да добијемо зараде по закону да адвоклати не би тужили. Не желимо да запослени оду из ''Srbijе карго'', јер кад су незадовољни платом они ће отићи. Већ су нам отишли инжењери", тврди Дашић.

Он је истакао и да је нове раднике тершко привући, јер се на конкурсима јавља врло мало заинтересованих.

Пише:
Пошаљите коментар