ПАД ПРОДАЈЕ ТЕСЛИНИХ ВОЗИЛА У ЕВРОПИ Volkswagen преузима лидерску позицију
Тесла је изгубила своју лидерску позицију у Европи као највећи продавац електричних возила, према подацима аналитичке компаније ЈАТО.
У првом кварталу 2025. године, Volkswagen је регистровао више електричних возила него Тесла, чиме је преузео прво место. Немачки произвођач аутомобила остварио је импресиван резултат од 65.679 продатих возила, док је Тесла забележила 53.237 регистрација.
Овај пад у продаји Теслиних возила није случајан компанија је забележила опадање регистрација за 38%, што је највећи пад међу 30 најпродаванијих брендова аутомобила у Европи. С друге стране, Volkswagen је остварио изузетно велики раст, са повећањем од 157% у поређењу са првим кварталом 2024. године.
Прва три месеца ове године била су рекордна за тржиште електричних возила, са 16,9% од укупних регистрација аутомобила у марту, што је повећање од 2,7 процентних поена у односу на исти период прошле године. Велики раст продаје електричних аутомобила посебно се види у Великој Британији, која је била главни покретач раста са 13% повећањем продаје.
Иако је изгубила позицију лидера, Тесла и даље има доминантну позицију са својим моделима. Модел Y и Модел 3 остали су два најпродаванија електрична возила у Европи, иако су регистрације Модела Y пале за 43% у марту. С друге стране, Модел 3 бележи раст од 1%, што може помоћи Тесли да задржи значајну тржишну позицију.
Док је Volkswagen ID.4 забележио треће место у продаји, и даље заостаје за Теслом са око 2.000 јединица мање регистрација у односу на Модел 3. Фелипе Муноз, глобални аналитичар у ЈАТО Dynamics, изјавио је да Тесла тренутно зависи од добрих резултата Модела 3 како би надокнадила губитке узроковане опадањем регистрација Модела Y.
Није само тржишни пад разлог за забринутост у Тесли. Компанија је објавила финансијске резултате за први квартал, показујући пад прихода од 9%, док је нето добит пала за 64%, што је знатно испод очекивања аналитичара. Иако ови резултати нису охрабрујући, акције Тесле порасле су након изјаве Илона Маска да ће се више фокусирати на рад у својој аутомобилској компанији, смањујући ангажман са владама.
Док Тесла наставља да се бори са ПР изазовима и проблемима са новим моделом, њен опстанак на тржишту у великој мери зависи од успеха Модела 3. Прелазак на нови Модел Y и прилагођавање тржишту могу бити кључни за опоравак компаније у конкурентном окружењу.