clear sky
25°C
07.06.2025.
Нови Сад
eur
117.1854
usd
102.4079
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

ПОВОДОМ СТО ДАНА НА ЧЕЛУ ГРАДА

ГРАДОНАЧЕЛНИК НОВОГ САДА ЖАРКО МИЋИН СПЕЦИЈАЛНО ЗА „ДНЕВНИК” Наставићемо да улажемо у Нови Сад будућности

07.06.2025. 11:14 11:23
Пише:
Извор:
Дневник
Дневник/Р. Хаџић/Град Нови Сад
Фото: Дневник/Р. Хаџић/Град Нови Сад

Нови Сад је пуних 13 година уређен град са стабилним буџетом и развијеним привредним окружењем, и не може шест месеци блокада да наруши изузетне резултате, који су постигнути. Од 2012. до данас, у Новом Саду је обезбеђено више од 48.000 нових радних места.

Отворено је 14 нових фабрика. До краја године биће отворена још једна, петнаеста - рекао је у унтрвјуу за „Дневник” градоначелник Новог Сада Жарко Мићин одговарајући на питање да оцени првих сто дана од како је на челу највећег војвођанског града. 

Као градоначелник, и као човек, водим се уверењем да искључивост не представља најбољи политички аргумент. Сматрам да не постоје теме о којима не може да се разговара

- У граду ради 900 ИТ компанија. Просечна зарада у марту је у Новом Саду износила 127.765 динара, односно готово 1.100 евра. Најбоља потврда да се град добро развија јесте чињеница да је буџет за 2025. годину планиран у износу од 44 милијарде и 515 милиона динара. То је скоро три пута више него 2012. кад је буџет износио 17 милијарди. А ребалансом ће тај износ бити још већи. Још снажније ћемо наставити да улажемо у све делове града. У развој комуналне инфраструктуре. У градњу нових школа, вртића и домова здравља. У нове фабрике. Наставићемо да улажемо у Нови Сад будућности - истиче Мићин. 

Дневник/Р. Хаџић/Град Нови Сад
Фото: Дневник/Р. Хаџић/Град Нови Сад

Који су највећи проблеми које сте затекли и шта је најважније што је урађено за ова три месеца?

- Већина проблема настала је због неусвајања буџета, јер је рад Скупштине града био блокиран више од три месеца. Град три месеца није могао да покреће нове инвестиције, јер је био у привременом финансирању. Многи важни пројекти су били на чекању. Усвајањем буџета створили су се услови да покренемо многе важне инвестиције. Успели смо ра решимо питање водоснабдевања и укинемо ноћне рестркције воде. Покренули смо јавну набавку за партерно уређење у улици Модене, изнад подземне гараже, коју ће инвеститор завшити, у складу са уговором до краја јула. Завршен је преглед свих јавних објеката у власништву града, и сада стручни тим ради анализу резулата, на основу које ће израдити предлог мера које треба предузети. Паралелно са покретањем нових пројеката, пажљиво смо пратили реализацију великог броја пројеката започетих у ранијем периоду. Од нове топлане, нових школа и вртића, до изградње и реконтрукције улица, развоја водоводне и канализационе мреже, до ширења међународне сарадње са другим градовима. Посебно је важно што је отворен олимпијски базен у Футогу, који са свим припадајућим спољним теренима, дечијим игралиштима и теретаном на отвореном, и ускоро модерном теретаном у склопу базена, чини врхунски спортски комплекс који је на услузи грађанима и спортистима. 

Од првог дана суочили сте се са несарадњом опозиције, протестима. Позивали сте на дијалог. Ваша пружена рука није прихваћена. Шта је, по вашем мишљењу, разлог што дијалог није успостављен?

- За дијалог је потребно двоје. Опозиција током последњих шест месеци политички дијалог види у искључивости, блокадама, ширењу атмосфере хаоса, узнемиравању јавности, угрожавању слободе говора, кретања и безбедности свих који не деле њихове политичке визије. Таква политика пуних шест месеци заснивала се на идеји да се власт може променити на улици, демонстрацијама и протестима. Сваки неуспех неминовно доводи до фрустрације, а фрустрација води у искључивост и агресивност. Сетите се напада на декана Патрика Дрида. А подледњи инцидент, кад су физички нападнути студенти Милош Павловић, Лука Лалошевић и Владимир Балаћ, дао је целом друштву још једну потврду до чега може да доведе таква политика. 

Дневник/Р. Хаџић/Град Нови Сад
Фото: Дневник/Р. Хаџић/Град Нови Сад

Цела моја породица и ја пијемо воду из водовода. Као и сви моји пријатељи. Немам никакву дилему да је вода у градском водоводу у Новом Саду доброг квалитета и континуирано исправна за употребу

Нова три моста

Очекујемо да почне градња пешачко-бициклистичког моста на стубовима старог железничког моста, којим ћемо повезати Кеј и центар града са нашим најважнијим симболом, са нашим Гибралтаром на Дунаву - Петроварадинском тврђавом. Нови мост ће створити услове за још снажнији развој туристичке привреде, као и услове да Подграђе тврђаве буде нова пешачка зона са културно-туристичким садржајима. 

Поред овог, граде се још два моста, у продужетку Булевара Европе, и између Ковиља и Петрварадина. Ова три моста представљавиће нове жиле куцавице, нове коридоре развоја нашег града у будућности. То је само део пројеката које реализујемо и који ће обезбедити даљи развој и напредак Новог Сада. И даље унапређење квалитета живота Новосађана. Око тога је уједињена већина грађана Новог Сада. И Србије!

Као градоначелник, и као човек, водим се уверењем да искључивост не представља најбољи политички аргумент. Сматрам да не постоје теме о којима не може да се разговара. Да не постоје неслагања и неспоразуми, који не могу да се превазиђу кроз демократску дебату и размену аргумената. Развој Новог Сада и даље унапређење квалитета живота Новосађана, и свих грађана Србије, представљају приоритет којем морају да теже сви учесници у политичком животу. То је императив којем треба тежити. Блокаде не доводе до прогреса, већ до назадовања. 

Последњи пример је иницијатива за подизање спомен-обележја страдалима и повређенима услед пада надстрешнице.

- Трагедија која се догодила 1. новембра дубоко је потресла све Новосађане. Зато сам 29. маја Савету за културу Скупштине града упутио иницијативу да се на месту несреће подигне споменик који ће представљати трајан материјални траг на животе које смо изгубили, и трагедију која нас је задесила. Споменик као основне елементе мора имати написана имена жртава и повређених, као и информације о трагичном догађају. Ми том питању приступамо одговорно, с дужним пијететом, саосећањем и солидароношћу. И желимо да споменик буде изграђен кроз дијалог у који би били укључени сви грађани Новог Сада, и породице страдалих. Савет је ту иницијативу проследио надлежним институцијама – Заводу за заштиту споменика културе и ЈП „Урбанизам”, ради стручне оцене. 

Занимљиво је да иницијативу нису подржали одборници опозиције, већ су демонстративно напустили седницу Савета за културу и ширили неистине и обмане да нисам хтео да присуствујем седници Савета. На седницу нисам дошао јер ме председник Савета није позвао, зато што се у овој фази разматрања и прикупљања стручних мишљења од надлежних институција, иницијатива не образлаже. Али то ћу свакако учинити, у наредним фазама, када ме председник Савета позове. Без обзира на овако некоректан поступак опозиције, остајем отворен за сваку врсту дијалога по питању постављања споменика, јер је то тема која по свом значају превазилази све наше политичке антагонизме и неслагања. 

Дневник/Р. Хаџић/Град Нови Сад
Фото: Дневник/Р. Хаџић/Град Нови Сад

Говорили сте и о идеји да се, мимо зграде железничке станице,  успостави железнички саобраћај из Новог Сада и тиме станица у Петроварадину  растерети. Појасните нам ту идеју.

- Након отварање брзе пруге, којом се од Новог Сада до Београда путује за 36 минута, повећао се број Новосађана који путују у Београд, али и број путника који сваког дана долазе у Нови Сад. Станица у Петроварадину нема довољне капацитете да прихвати тако велики број путника. Она је исувише мала и преоптерећена. А након што буде отворена пруга до Суботице, и даље до Будумпеште, број путника ће се још више увећати. Зато је неопходно да надлежно Министарство и предузеће „Инфраструктура железнице Србије” размотре могућност да се у што краћем року обаве адекватне анализе, и обезбеди приступ на пероне, у делу станице који није повезан са главном зградом, код које се десила трагедија. Очекујем да ће надлежни државни органи, у што краћем року размотрити уређење функционисања железничког саобраћаја у складу са потребама Новог Сада и Новосађана. 

Развој Новог Сада и даље унапређење квалитета живота Новосађана, и свих грађана Србије, представљају приоритет којем морају да теже сви учесници у политичком животу. То је императив којем треба тежити. Блокаде не доводе до прогреса, већ до назадовања

Дневник/Р. Хаџић/Град Нови Сад
Фото: Дневник/Р. Хаџић/Град Нови Сад

Радимо у свим деловима града

Које су најважније инвестиције које су у плану до краја ове године у Новом Саду?

- Усвајање буџета омогућило нам је да наставимо започете и покренемо нове инвестиције. Радимо свуда. У свим деловима града. У току је уређење Алмашког краја историјског срца Новог Сада. У последње три године у овај пројекат заједно са Покрајинском владом инвестирали смо више од 5,1 милијарди динара. Недавно сам са председницом Покрајинске владе Мајом Гојковић обишао радове. Веома смо задовољни како напредује реализација овог, изузетно значајног пројекта.

Такође, у току је градња нове школе на Југовићеву од око 4.600 квадрата, за 600 ђака. Гради се нови објекат Основне школе „Милош Црњански” за око 1.600 ученика. Градимо фискултурну салу и дограђујемо ОШ „Десанка Максимовић” у Футогу. Градимо и опремамо фискултурну салу у Гимназији „Лаза Костић”.

До краја године треба да почне градња нове топлане на Мишелуку. То ће бити најмодернија топлана 4. генерације, која ће обезбеђивати и грејање и климатизацију за сремску страну града. А за Новосађане је посебно важно што ће у сарадњи са ЕУ почети градња солар-термал постројења, које ће обезбеђивати 20 одсто грејања у граду.

Обећали сте решење за водоснабдевање у граду. Шта је урађено шта још следи да лето прође без рестрикција? Колико је то реално?

- Захваљујући томе што смо заједничким напорима завршили регенерацију бунара БХД 5 и БХД 10 на Ратном острву, и БХД 5 на Петроварадинској ади, средином маја укинуте су рестрикције воде у Новом Саду. Пре регенерације, ова три бунара имала су капацитет од 140 литара. Њихов капацитет је сада дуплиран на 280 литара у секунди. Сви ови радови омогућили су нам да дугорочно стабилизујемо водоснабдевање у граду. 

До краја ове године очекује се отварање фабрике аутомобилске индустрије SHAC из Шангаја, која у Новом Саду отвара своју прву фабрику и Европи, у шта инвестира 40 милиона евра

Међутим, то није све. Наставићемо да улажемо у развој водоснабдевања. До краја године регенерисаћемо још три бунара. А посебно је важно што ћемо утискивањем нових дренова у функцију вратити бунар БХД 3 на Штранду, који је искључен из система водоснабдевања још 2008. године. Такође, утискивање нових дренова урадићемо и у бунару БХД 3 на изворишту Ратно острво. Са та два бунара добићемо још 120 литара воде у секунди. Уз то, почећемо неопходна геолошка истраживања и бушење новог бунара на Петроварадинској ади. А пошто се Нови Сад убрзано развија, како бисмо обезбедили стабилно водоснабдевање за све грађане и у будућности, планирамо да изградимо нову фабрику воде. 

Дневник/Р. Хаџић/Град Нови Сад
Фото: Дневник/Р. Хаџић/Град Нови Сад

Какву воду пију Новосађани?

- Цела моја породица и ја пијемо воду из водовода. Као и сви моји пријатељи. Немам никакву дилему да је вода у градском водоводу у Новом Саду доброг квалитета и континуирано исправна за употребу. То гарантује Институт за јавно здравље Војводине, као најреферентнија институција у Војводини, у којој ради велики број стручњака и научника међународног реномеа. У Новом Саду је квалитет воде за пиће строго регулисан и континуирано се прати. Прати се велики број различитих параметара. На дневном нивоу у лабораторији ЈКП „Водовод и канализација”, а Институт за јавно здравље Војводине ради редовне и ванредне контроле. Контролише се око 558 узорака, који се узимају са 558 места у целом граду и свим приградским насељима. С тим да се сваког  дана узима узорак са главног резервоара. У случају да се установе било какви недостаци, предузимају се хитне мере. 

Понављам, Новосађани не морају да брину, вода у резервоарима пијаће воде, и дистрибутивној мрежи је апсолутно микробиолошки исправна. Захваљујући успешној регенерацији три бунара, „Водовод” је приступио испирању ГАУ филтера, у фабрици воде. Испирање филтера од гранулисаног активног угља, представља важан део процеса у обезбеђивању високог и стабилног квалитета воде за пиће која се дистрибуира потрошачима.

Били сте у Кини и разговарали о могућим инвестицијама. Која је најбоља вест коју доносите из те велике земље у Нови Сад?

- Нови Сад је током форума градоначелника Централне и Источне Европе и Кине у Нингбоу, где смо имали запажен наступ, потписао споразум са градом Хефејем о успостављању сарадње у више области. Ширење сарадње јача нашу позицију и конкурентност на глобалном тржишту, и кроз размену знања, идеја и технолошких решења омогућава бржи раст и развој. Повезани градови привлаче више инвестиција и самим тим имају бољу глобалну позицију, већи привредни раст и обезбеђују стабилнију будућност за своје грађане. 

Оно што је за Новосађане најзначајније јесте долазак аутомобилске индустрије SHAC из Шангаја, која у у Новом Саду отвара своју прву фабрику и Европи, у шта инвестира 40 милиона евра. Отварање фабрике очекује се до краја 2025. године, а прва серијска испорука за европске клијенте планирана је за први квартал 2027. Прва фаза ће обухватити 19.000 квадратних метара, са могућношћу проширења капацитета на до 30.000 квадратних метара у наредним фазама развоја. Фабрика у Новом Саду ће у првој фази запослити 200 радника, од чега ће чак 50 одсто бити високообразовани стручњаци, а 20 одсто радници са средњом стручном спремом. Поред тога што ће обезбедити посао за 200 Новосађана, фабрика ће допринети расту БДП-а и расту прихода локалне самоуправе, али и даљем развоју привредних потенцијала града. У Новом Саду своје погоне има немачки аутомобилски гигант „Континентал”. Уверен сам да ће нова сарадња са реномираним брендовима, попут SHAC-а, додатно учврстити позицију Новог Сада као инвестиционог центра за развој аутомобилске индустрије. 

Зорица Милосављевић

Извор:
Дневник
Пише:
Пошаљите коментар