clear sky
26°C
20.06.2025.
Нови Сад
eur
117.2118
usd
102.1899
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

СМАЊЕЊЕ ПОШТАРИНЕ ИЛИ ЖАЛБА Како се заштитити ако ваш пакет није достављен на договорену адресу

18.06.2025. 12:08 12:14
Пише:
Извор:
Курир
курир
Фото: pixabay

Ово питање често изазива различита мишљења међу потрошачима, па је Јован Ристић из Удружења потрошача "Ефектива" објаснио како стојимо у таквим ситуацијама, за Курир телевизију.

Ристић појашњава да ли имамо право на жалбу или умањење цене поштарине, ако нам пакет буде остављен на месту које нисмо договорили, као што је пакетомат, уместо на адреси.

Први корак је да утврдимо шта смо одабрали и на шта смо пристали. Закон о поштанским услугама јасно каже да се пакетомат може користити само уз вашу сагласност или на ваш захтев. Ако је пакет остављен у пакетомату без вашег пристанка или без да сте га захтевали, то је прекршај закона са стране оператера. У том случају имате право да поднесете жалбу, наглашава Ристић.

Када је реч о оштећењу пакета, поставља се питање да ли имамо право на умањење накнаде. Ристић објашњава у којим случајевима се може тражити смањење накнаде за штету:

Нејасно је код оштећења пакета. Закон прописује да рок за рекламацију због кашњења или других прекршаја уговора износи 60 дана за домаћи саобраћај и 6 месеци за међународни. Међутим, занимљиво је да је код оштећења пошиљке рок за подношење рекламације само један дан. Ристић сматра да је ово "незаконита и неуставна" одредба јер није у складу са Законом о заштити потрошача и ствара дискриминацију.

Према Закону о заштити потрошача, рок за подношење рекламације није ограничен, што значи да је рок од једног дана незаконит, додаје Ристић. Иако је законски прописано да рекламација због оштећења мора бити поднета у року од једног дана, Ристић саветује потрошачима да брзо реагују како би остварили своја права на накнаду штете, јер је то кључно за заштиту њихових интереса.
 

Извор:
Курир
Пише:
Пошаљите коментар