overcast clouds
14°C
09.07.2025.
Нови Сад
eur
117.1768
usd
99.7929
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

У Србији до краја године нови мост НА ЛИНИЈИ ПАНЧЕВО ГЛАВНА - ЗРЕЊАНИН - КИКИНДА - ДРЖАВНА ГРАНИЦА (ФОТО)

08.07.2025. 20:34 20:37
Пише:
Извор:
Дневник/Танјуг/Инфраструктуре железнице Србије
TANJUG/Infrastrukture železnice Srbije/bs
Фото: TANJUG/Infrastrukture železnice Srbije/bs

Радови на изградњи новог железничког моста преко реке Тамиш, "Томашевачког моста" приводе се крају, а завршетак радова и отварање моста очекује се крајем августа или почетком септембра ове године.

То је саопштила Инфраструктура железнице Србије и навела да се нови мост гради недалеко од постојећег железничко-друмског моста између Орловата и Томашевца.

Извршна директорка у "Инфраструктури железнице Србије" Ведрана Илић изјавила је да ће нови мост бити само железнички, да ће омогућити бржи проток путника и робе у овом делу Баната и допринети бржем и сигурнијем железничком саобраћају.

"Држава данас највише улаже у железницу, па је поред новог моста планирана и реконструкција читаве пруге, а тренутно се модернизују, поред осталог, и пруге Ниш - Брестовац, Ниш - Димитровград, и обилазница око Ниша", рекла је она.

TANJUG/Infrastrukture železnice Srbije/bs
Фото: TANJUG/Infrastrukture železnice Srbije/bs

Градоначелник Зрењанина Симо Салапура оценио је да је реч о озбиљном градитељском пројекту, који не подразумева само железнички мост, већ и приступне путеве.

"Уз реконструкцију пруге, то ће убрзати железнички саобраћај, а посебно ће значити нашој привреди. Захваљујући нашој заједничкој иницијативи са мештанима Томашевца и Орловата, досадашњи железничко-друмски мост добиће другу намену и биће пешачко-бициклистички", навео је он.

У саопштењу се наводи да целокупна уговорена деоница износи 1.400 метара а главни носач новог моста је челична конструкција која премошћава три распона од по 40 метара реплицирајући стари мост.

Извођач ће на крају пројекта уградити 500 тона конструктивног челика и 2.600 кубика бетона у сам мост, док ће се на целој деоници поставити 170 тона шина и 1.800 прагова на цементом стабилизованом насипу у који ће бити уграђено 24.000 кубика материјал.

У зони моста ће се урадити и регулација корита реке Тамиш.

TANJUG/Infrastrukture železnice Srbije/bs
Фото: TANJUG/Infrastrukture železnice Srbije/bs

Истиче се да начин изградње новог "Томашевачког моста" представља новину и велики изазов за извођаче радова и домаће неимаре.

"Челичне конструкције се раде на обали, а затим се хидрауличним пресама гурају преко реке, тако да мост спаја две обале", објаснио је технички директор "Екстра-ауто транспорта" из Врбаса, који изводи радове на овом пројекту, Милутин Перуновић.         

Радове на изградњи овог моста, који ће бити дуг 120 метара "Инфраструктура железница Србије" почела је 31. маја прошле године а вредност уговора је нешто већа од милијарду и по динара.

TANJUG/Infrastrukture železnice Srbije/bs
Фото: TANJUG/Infrastrukture železnice Srbije/bs

Постојећи железничко-друмски "Томашевачки мост", изграђен је 1880. године и ускоро више неће бити у употреби. 

Реч је о мосту између Орловата и Томашевца, који се налази на регионалној, једноколосечној, неелектрификованој прузи Панчево Главна - Зрењанин - Кикинда - државна граница. 

У наредном периоду планирана је модернизација читаве ове пруге.

Стари мост служио је за одвијање и железничког и друмског саобраћаја, што је деценијама доводило до проблема, јер када су пролазили возови, није био могућ друмски саобраћај.

Извор:
Дневник/Танјуг/Инфраструктуре железнице Србије
Пише:
Пошаљите коментар