broken clouds
17°C
12.07.2025.
Нови Сад
eur
117.1666
usd
100.3139
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

МОСТ ЋЕ БИТИ ДУГАЧАК 1.766 МЕТАРА

РЕПОРТЕРИ „ДНЕВНИКА” НА ТРАСИ ФРУШКОГОРСКОГ КОРИДОРА КОД НОВОГ САДА Више од пола моста прешло Дунав (ФОТО)

11.07.2025. 19:45 19:54
Пише:
Извор:
Дневник
Дневник/Ф. Бакић
Фото: Дневник/Ф. Бакић

Фрушкогорски транспортни коридор који се истовремено гради на неколико локација полако добија обрисе свог крајњег изгледа али ће се комплетна траса ове саобраћајнице преко Фрушке горе на Гугловим мапама моћи видети тек крајем 2026. године за када је најављен и завршетак овог прилично компликованог пројекта.

Најкомпликованији су свакако тунел испод Иришког венца и мост преко Дунава који ће спојити Каћ и Петроварадин. 

Темељи свих стубова урађени су на бушеним шиповима, а стубови главног пилона ослањаће се на 37 бушених шипова пречника 1,5 метара и дужине око 36 метара

Дневник/Ф. Бакић
Фото: Дневник/Ф. Бакић

Седам километара тунела (у оба правца по 3,5 км) се још увек буши и очекује се да се тунел физички потпуно пробије током ове године, док се последњих пар месеци радови на мосту код Петроварадина убрзано приближавају овом месту. Репортери „Дневника” данас су обишли градилиште моста и , према слободној процени, може се рећи да је већ половина моста изграђена.

Петље и обилазнице

На силаску с моста са сремске стране биће изграђена петља и нови пут до друмско-железничког моста, који ће служити као део обилазнице око Петроварадина. Један прилаз мосту, усмерен ка Новом Сад, налази уз комплекс некадашње „Победе“, са петљом на Рељковићевој улици чији ће један део бити претворен у брзу саобраћајницу која води до Жежељевог моста. Други прилаз, усмерен ка Сремским Карловцима, иде уз шуму поред Дунава и биће део Фрушкогорског коридора. Са Карловачким друмом спаја се петљом у близини Кошарићеве баре, недалеко од цркве на Текијама. Одатле, Фрушкогорски коридор наставиће до дела Улице Рачког и Мишелука, поред МОЛ пумпе, све до Иришког венца где ће бити тунел испод Фрушке горе дугачак 3,5 километра.

Дневник/Ф. Бакић
Фото: Дневник/Ф. Бакић

Мост ће омогућити везу ауто-путева Суботица – Нови Сад – Београд и Нови Сад – Зрењанин – Београд са Фрушкогорским коридором, односно Румом. На петљи Рума биће повезан са ауто-путем Е-70 Београд–Загреб и ауто-путем Рума–Шабац и даље брзом саобраћајницом ка Лозници

И стубови приступних саобраћајница будућем мосту већ су постављени у залеђу петроварадинског насеља Садови и једним делом усмеравају будући пут постојећом долмом у правцу Цркве Снежне Госпе на Текијама у близини које ће се пробијати тунел Ширине у дужини од 350 метара. Мост који ће бити дугачак 1.766 метара, повезаће Петроварадин са ауто-путем Е-75 са бачке стране и имаће и транзитну улогу за теретни саобраћај, тако да камиони који су у транзиту више неће пролазити кроз Петроварадин и Нови Сад. Такође, мост ће омогућити везу ауто-путева Суботица – Нови Сад – Београд и Нови Сад – Зрењанин – Београд са Фрушкогорским коридором, односно Румом. На петљи Рума биће повезан са ауто-путем Е-70 Бео–град–Загреб и ауто-путем Рума-Шабац и даље брзом саобраћајницом ка Лозници. Преко тог моста обезбедиће се веза и са паневропским коридорима 10 и 10Б. Мост почиње 5.536 метара од почетка Фрушкогорског коридора код Каћа, а завршава се на 7.200 метара од почетка, премошћујући 560 метара широк Дунав. Састоји се од 668 метара дуге северне прилазне конструкције, која се протеже на каћкој страни, главне мостовске конструкције дужине 505 метара и јужне прилазне конструкције на петроварадинској страни, која је дужине око 488 метара. 

Дневник/Ф. Бакић
Фото: Дневник/Ф. Бакић
Дневник/Ф. Бакић
Фото: Дневник/Ф. Бакић

Косе затеге

Нови мост у Петроварадину је пројектован као јединствена конструкција за обе коловозне траке, док су прилазне конструкције пројектоване као две одвојене целине.

Главни распон моста широк је 200 метара и висок 9,5 метара у односу на висок пловидбени ниво.

Мост је пројектован као „екстрадос“ мост са косим затегама са распонском конструкцијом од преднапрегнутог бетона променљивог попречног пресека и са двоструким кратким пилонима закошеним ка споља и високим 25 метара. Распони главног моста дуги су 134, 235 и 134 метра.

Ширина моста је 28 метара, а прилазне конструкције широке су 25 метара. Предвиђене су две коловозне траке са по две саобраћајне, широке по 3,5 метара. Мост, као и део Фрушкогорског коридора од Каћа до Петроварадина, имаће пешачке и бициклистичке стазе ширине по два метра. Темељи свих стубова урађени су на бушеним шиповима, а стубови главног пилона ослањаће се на 37 бушених шипова пречника 1,5 метара и дужине око 36 метара. 

Дневник/Ф. Бакић
Фото: Дневник/Ф. Бакић

Н. Перковић

Извор:
Дневник
Пише:
Пошаљите коментар