ЦУРИ ВАМ ИСПОД АУТОМОБИЛА? Да ли је мрља безазлена или ћете платити поправку читаво богатство ЕВО КАКО ДА ЗНАТЕ ШТА СЕ ДЕШАВА
Једна од ситуација која може моментално забринути сваког возача јесте појава мрље испод аутомобила.
Док понекад не представља ништа више од безазлене кондензације, у другим случајевима може указивати на озбиљан квар. Кључно је знати како разликовати опасно цурење од потпуно нормалне појаве.
Боја, мирис, текстура и локација мрље играју кључну улогу у препознавању врсте течности која цури. Правилна идентификација може вам уштедети време, новац и, што је најважније – спречити потенцијално опасне ситуације на путу.
Када је мрља само безазлена?
Ако је течност која се појавила испод вашег аутомобила потпуно провидна, без мириса и није масна на додир, у питању је највероватније обична вода. Ово је најчешће резултат кондензације из клима-уређаја, што заправо значи да клима систем функционише исправно.
Капљице воде се повремено могу појавити и на издувној цеви, посебно када је мотор хладан или након дуже вожње. У овим случајевима нема разлога за бригу – оваква цурења су сасвим нормална и не захтевају никакву интервенцију.
Обојене течности: Први знак да нешто није у реду
Ако је течност обојена, има мирис или је масна, потребно је обратити пажњу. Цурење расхладне течности (антифриза) препознаје се по јарким бојама – светлозеленој, наранџастој, ружичастој или плавозеленој – и слаткастом мирису. Најчешће се јавља испод предњег дела аутомобила. Узрок може бити олабављена шелна на цреву, што се често може решити једноставним затезањем. Црвена течност може указивати на уље из аутоматског мењача или серво система.
Локација мрље помаже у разликовању – ако се налази испод предњег дела возила, највероватније је серво течност; ако је испод средине или задњег дела, проблем је у мењачу. Плава, клизава течност обично потиче из система за прање ветробранског стакла, иако није хитан квар, ипак је препоручљиво проверити да ли постоји оштећење на посуди или цреву.
Цурења која захтевају хитну реакцију
Постоје течности чије цурење не сме да се игнорише. Једна од најкритичнијих је кочионо уље – масно, клизаво и са непријатним мирисом сличним риби. Без обзира на боју, свака сумња на цурење кочионог уља захтева да одмах зауставите возило и позовете шлеп службу. Вожња са неисправним кочницама представља озбиљну опасност.
Слично важи и за моторно уље. Ново уље има златно-смеђу боју, док старо постаје тамно смеђе или црно. Мрље се углавном појављују испод мотора и тешко се уклањају због своје густине. Цурење моторног уља може указивати на оштећења картера, дихтунга или поклопца вентила и захтева моменталну посету сервису.