БИ-БИ-СИ ПРОГЛАСИО ИБАРСКУ МАГИСТРАЛУ ЈЕДНОМ ОД НАЈОПАСНИЈИХ НА СВЕТУ, АЛИ ТО СЕ КОНАЧНО МЕЊА „Пут смрти” напокон добија ново лице
Од давнина познату као једна од ризичнијих деоница, Ибарску магистралу сада је британски магазин BBC Science Focus уврстио на листу најопаснијих на свету.
Уз смртоносне саобраћајнице у Боливији, Индији, Пакистану и Новом Зеланду, на високој другој позицији нашао се управо српски познати пут. Ибарска места уврштена је у листу због, како се наводи, лоше инфраструктуре, појачаног промета возача, прекомерне брзине, честих претицања и саобраћајних незгода.
На десетине људи управо је на Ибарској магистрали током претходних деценија изгубило живот, па неретко ову деоницу називају још и магистралом смрти.
Ипак, захваљујући изградњи ауто-пута и Моравског коридора Ибарска магустрала и црна статистика полако одлазе у историју.
У периоду до 2016. када нисмо имали ауто-пут, на Ибарској магистрали имали смо 128 саобраћајних незгода годишње са настрадалим лицима. Отварањем ауто-пута све до Чачка, до 2024. године тај број је смањен на 38 саобраћајних незгода. То значи да је број незгода и настрадалих лица смањен за чак 70 процената, казао је за РИНУ заменик директора ЈП „Путеви Србије” Миодраг Поледица.
Једна од критичних деоница је од Прељине до Мрчајеваца, где се често дешавају тешке саобраћајне несреће и то са смртним исходом.
– Незгоде у саобраћају се овде веома често догађају и ми свакодневно стрепимо. На тако страшне ствари човек никад не може да се навикне. Често ту долази и полиција, али џаба. Ја имам преко шездесет година и не могу да набројим колико памтим да је погинуло што возача, што пешака на тој релацији. Постоје одређене приче да се овде на простору од такозване старе кафане до Мојсиња некада давно налазило гробље, куда сада пролази магистрала, али то нико са сигурношћу не може да потврди, али ни да повеже са великим бројем несрећа на овом потезу – рекао је мештанин Мирослав Павловић.
Моравски коридор као спас
Оно што ће такође у годинама које долазе смањити број саобраћајних незгода јесте изградња Моравског коридора, који ће додатно изместити саобраћај са озлоглашене Ибарске магистрале.
Тренутно су у пуном јеку радови у Прељини код Чачка, где ће Моравски коридор и ауто-пут Милош Велики бити спојени величанственим надвожњаком.
Иначе, Моравски коридор је једна од најмодернијих саобраћајница у нашој земљи, први дигитални ауто-пут који се управо гради. Моравски коридор састоји се од три деонице: прва од Појата до Крушевца (Кошеви) дуга је 27,83 километра, друга деоница од Крушевца (Кошеви) до Адрана је 53,88 километара и трећа деоница од Адрана до Прељине 30,66 километара.
Моравски коридор дужине 112 километара простире се од Појата до Прељине, а повезује Појате, Ћићевац, Варварин, Крушевац, Трстеник, Врњачку Бању, Краљево, Адране и Чачак, односно око 500.000 грађана у Расинском, Рашком и Моравичком округу.
До сада је завршено и пуштено у саобраћај 58 километара, а преосталих 54 километра биће завршени, уколико се овим темпом настави – до краја године.