clear sky
26°C
16.09.2025.
Нови Сад
eur
117.1746
usd
99.8505
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

"CHATGPT" КОРИСТИ СВАКИ ДЕСЕТИ ОДРАСЛИ ЧОВЕК НА СВЕТУ Највише млади, а ево како се мењају дигиталне навике људи

16.09.2025. 11:23 11:31
Пише:
Извор:
Телеграф.рс/Дневних
1
Фото: Canva/ Ilustracija

ОпенАИ је објавио резултате највеће анализе до сада о томе како људи користе ChatGPT.

Подаци показују да овај алат има више од 700 милиона активних корисника недељно, што је око десет одсто одрасле светске популације. У јуну прошле године обрађивано је 451 милион порука дневно, док је у јуну 2025. број скочио на преко 2,6 милијарди. Иако је Google и даље недодирљив са око 14 милијарди претрага дневно, раст ChatGPT-a јасно говори о промени у понашању корисника интернета.

Велики део тог раста долази од нових налога, док старији корисници бележе стагнацију. Највећи скокови употребе поклопили су се са лансирањем модела o1-preview, о1-мини, о3 и о4-мини. Подаци показују и јасну демографску слику: чак 46% корисника је између 18 и 25 година, а већину сада чине жене са 52,4%, док су пре само неколико година мушкарци чинили чак 80% публике.

Када се погледају мотиви, 72% свих порука нема везе с послом. Људи га углавном користе за забаву, учење или приватне задатке. Међу пословним корисницима доминира писање и уређивање текстова, нарочито код менаџера и креативних професија, где тај удео прелази 50%.

ChatGPT постаје дигитални асистент за све

Занимљиво је да корисници најчешће траже да ChatGPT исправи или оцени текст (10,6%), да генерише поруке (8%) или преводе (4,5%). Писање фикције заузима скромних 1,4%. Истовремено, ChatGPT све чешће замењује класичне претраживаче јер се 24,4% разговора сада односи на тражење информација, што је значајан раст у односу на годину дана раније. Иако су напредовали системи за цитирање извора, проблем тзв. "халуцинација" и даље је присутан.

За пословне кориснике, 14,9% упита спада у одлучивање и решавање проблема, што значи да се ChatGPT користи и као саветник при доношењу одлука. Остале области употребе укључују мултимедију (6%), програмирање (4,2%), креативне идеје (3,9%), математичке прорачуне (3%), па чак и личну рефлексију и односе (1,9%), док играње улога заузима тек 0,4%.

Ови подаци потврђују да је ChatGPT прерастао оквире класичног пословног алата. Постао је свеприсутни дигитални асистент, посебно код млађе публике која га користи за истраживање, учење, планирање и забаву. Док компаније настављају да истражују могућности вештачке интелигенције, јасно је да се ChatGPT све више уклапа у свакодневни живот корисника.

telegraf.rs

Извор:
Телеграф.рс/Дневних
Пише:
Пошаљите коментар