clear sky
29°C
08.06.2026.
Нови Сад
eur
117.3182
usd
100.6764
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

КАРДИОЛОГ ОТКРИО КОЈЕ ПИЋЕ РАЗАРА ЈЕТРУ: Будите опрезни ризици су огромни ако ово пијете (ВИДЕО)

05.12.2025. 20:36 20:43
Пише:
Извор:
Дневник/Информер
Pixabay.com/Free for use
Фото: Pixabay.com/Free for use

Др Дмитриј Јаранов, познати кардиолог је открио да више никада не треба да пијете дијетална пића. Иако се многи куну у њих, нова велика студија показује да вас ризици могу озбиљно изненадити.

Лекар је изазвао огроман интерес јавности након што је у видеу снимљеном испред улаза у операциону салу открио да никада више не жели да додирне дијетална пића, пише Daily Mail.

Pixabay.com/Free for use
Фото: Pixabay.com/Free for use

Нова студија открива додатне проблеме

Дмитриј је рекао да је одлуку донео након нових научних открића која стављају дијетална и “зеро” пића под велики упитник. Студија на коју се Јаранов позива објављена је у октобру и пратила је око 124.000 одраслих током периода од десет година.

Научници су у новим студијама открили да редовна конзумација заслађених газираних пића повећава ризик од развоја неалкохолне масне болести јетре. Више од једне лименке дневно значајно повећава могућност развоја масне јетре, а дијетална пића била су повезана и са повећаном смртности од болести јетре.

Замена било ког напитка водом смањује ризик, док замена слатких напитака дијеталнима није побољшала здравствене исходе. Другим речима, иако многи верују да су “зеро” и “без шећера” верзије сигурније, подаци показују да то није нужно тачно.

Pixabay.com/Free for use
Фото: Pixabay.com/Free for use

Зашто "дијетално" не значи здраво?

Ознаке попут “диет” или “зеро” често се доживљавају као боља алтернатива, али стручњаци годинама упозоравају да вештачки заслађивачи имају своју цену. Према доступним истраживањима, дуготрајна конзумација дијеталних пића повезује се са: могућим бржим когнитивним падом, смањеном ефикасношћу одређених третмана рака, повећаним ризиком од депресије.

И поред тога, подаци америчког ЦДЦ-а откривају да око 20 одсто Американаца свакодневно пије дијеталне напитке.

Др Хал Бриндлеј, познати гастроентеролог је потврдио да студије показује јасну повезаност, али упозорава да су потребна додатна истраживања како би се разјаснили тачни механизми.

- То може да укључује подстицање апетита на слатке укусе или интеракције са цревним микробиомом. Међутим, гојазност и дијабетес типа 2 и даље остају главни покретачи болести - рекао је он.

Додаје да тренутни подаци не захтевају потпуно избегавање дијеталних напитака: Препоручује се умереност, посебно јер још увек немамо прецизне податке о нивоу ризика код здравих особа нормалне тежине.

Informer.rs

Извор:
Дневник/Информер
Пише:
Пошаљите коментар