Дробњак: Путарине остају исте ове године, мада су најниже

БЕОГРАД: Вршилац дужности директора Јавног предузећа (ЈП) "Путеви Србије" Зоран Дробњак рекао је вечерас да се ове године цена путарина на српским путевима вероватно неће мењати, мада је најнижа у региону.
naplatna rampa, Tanjug/Dragan Kujundžić
Фото: Танјуг/Драган Кујунџић

Дробњак је коментаришући наводе о могућем повећању путарина за ТВ Танјуг рекао да је само у фебруару било мање корекције од један одсто и да ће он тражити повећање од пет одсто за следећу годину.

Путарина за 220 километара од Београда до Ниша кошта 1 000 динара, што је осам евра, док је у суседној Хрватској за сличну релацију 20 евра, а они су је у сезони подигли бар за 20 одсто, навео је директор "Путева Србије".

Он је објаснио да се новац од путарина користи за одржавање саобраћајница, не само аутопутева већ и локалних, што је укупно 15 750 километара.

Директор Путева Србије потврдио је и да се у циљу повећања безбедности саобраћаја ради на пројекту увођења наплате путарине за камионе теже од 12,5 тона на магистралним путевима, како би се они усмерили на аутопутеве.

Тражили смо да камиони плаћају путарине на магистралним путевима или онима првог реда пре свега због безбедности, да смањимо број настрадалих на Ибарској магистрали, јер шлепери не могу да иду овим путем, треба да иду аутопутем, а радимо и на пројекту да теретна возила плаћају пређене километре фактурисањем преко портала и уређаја за електронску наплату, објаснио је Дробњак.

Он је потврдио да је овог лета забележен повећани интензитет саобраћаја и да је последњег викенда прошло скоро 780 000 возила српским аутопутевима, а укупан приход од наплате путарина је био већи од 390 милиона динара, што је, како је нагласио, само делом надокнадило губитке из прошле године због корона вируса.

Он је истакао и да се у Србији тренутно гради око 1.000 километара путева.

Напоменуо је и да је потребно више стручне радне снаге, као што су руковаоци грађевинским машинама и занатски радници на изградњи путне инфраструктуре и мостова, што је добро плаћен посао.

Он је рекао да на обилазницама које се граде око Београда има и великих проблема наводећи да се у правцу који иде до Панчева ради тунел уз потешкоће како регулисати саобраћај док траје изградња, а у делу од Бубањ Потока према мотелу „1000 ружа“ потребно је да ЈП Водовод и канализација ураде пројекат за канализациону мрежу.

Локални путеви који су оштећени изградњом аутопута Прељина-Пожега биће поправљени до марта или априла следеће године, и од извођача ће се тражити да санирају путеве које оштете током изградње јер је то део уговора са њима, па уколико га не испоштују то ће им бити наплаћено, рекао је Дробњак.

Према његовом мишљењу, време је да се Панчевачки мост сруши и да се направи нови, јер је много стар, а у овај пројекат требало би да буду укључени град, железница, Мостоградња као фирма.

Када буду постојале алтернативе других мостова требало би да се он сруши, а ако новца буде било, то је план у наредне три до четири године, додао је Дробњак.

EUR/RSD 117.1117
Најновије вести