Како каже координаторка тог пројекта, који је подржало Министарство заштите животне средине Душица Миленковић, резултати испитивања обављених током септембра и октобра у тим двема школама казују да су основци уз примену неформалних метода боље савладавали градиво и показали веће знање.
– Судећи по запажањима наставника, деца су уживала на настави биологије и с нестрпљењем ишчекивала часове – каже Душица Миленковић. – Допало им се што активно учествују у обради тема, а примењене методе пробудиле су истраживачки дух у њима и мотивисале их за даље истраживање. За нас је то корисно сазнање јер је доказ сврсисходности наших метода у раду с најмлађима.
У том истраживању учествовали су професори с Департмана за биологију и екологију Природно-математичког факултета.
У склопу појекта, Покрет горана Новог Сада креирао је лане пакет радионица за едукацију у шуми, на ливади и крај воде, као и прируручник који их прати с описаним активностима – такозване едукативне цегере „Чаролија шуме”, „Магична ливада” и „Водена авантура”. Прошле године су горани у Еколошком центру „Радуловачки” одржали семинар за групу наставника, обучивши их за примену тих метода. Такви семинари одржани су и ове године у Крагујевцу и Сомбору.
По речима Душице Миленковић, то је први случај истраживања како неформалне методе могу утицати на формално образовање, из чега би требало да проистекну и научни радови.
потпис: Семинари за наставнике