Екипа „Дневника“ у шопингу: Фаворити „Биг” и „Променада”

НОВИ САД: Како свака роба има свог купца, тако и сваки тржни центар има своју клијентелу.
s
Фото: Dnevnik.rs

Љубитељима „Променаде”, чији је избор продавница најшири, одговара њена доступност свим градским насељима. У „Биг” суграђани беже од ужурбане градске атмосфере, а у „Меркатор” од гужви и дугих редова.

По отварању „Променаде” чинило се да ће Новосађани у потпуности напустити „Биг”, до тада најпосећенији тржни центар. Те сумње су се делимично и оствариле. Верни су му остали суграђани којима је, како говоре, простор „Променаде” превелик, а самим тим и конфузан. Посећују га и породице које долазе аутомобилима.

Фото: Dnevnik.rs

Не оптерећује их плаћање паркинг места нити чекање на њега, те посета овом тржном центру може да се окарактерише као најмање стресна. Салони намештаја, француска радња спортске опреме и одеће и разне активности за децу – све су то предности „Бига” у поређењу се другим тржним центрима.

Радним даном око 15 часова атмосфера у овом шопинг центру прилично је мирна, а живне кад се суграђани врате из преподневне смене.


Тржни центри који се гасе

С доласком трговинских гиганата, ходници некада популарног „Лупуса”, „Париског магазина”, „Аполо центра” постајали су сабласно празни. Отварање „Бига” 2013. године, а нарочито „Променаде” 2018. године, учинило је да се „Меркатор” и Спенс суоче са истим проблемом. Једини разлози посете „Аполо центру” сада су фотокопирница, мењачница, продавница чарапа и пословни простори појединих предузећа, док се „Париски магазин” трансформисао у билетарницу.

Неколико бутика гардеробе и козметике тренутно држи „Базар” на климавим ногама, а Спенс су оживеле спортске активности и продавнице спортске опреме. „Меркур” на углу Руменачке и Улице Корнелија Станковића води своју политику. Нема конкуренцију у близини, али се и разликује по својој понуди – салон намештаја, маркет, перионица аутомобила и оно најважније – пространи паркинг.


Фото: Dnevnik.rs

„Променада”, с друге стране, у свако доба дана има одређену клијентелу, а непрестане гужве бележимо на нивоу –1, око маркета „Универекспорт”.


Где највише волите да купујете?

Бранислав Ћалић, музичар:

– „Биг” и „Променада” су ми омиљени тржни центри, мада бих првом дао предност. Тамо је паркинг на ком по цео дан могу да оставим возило.

Фото: Dnevnik (Slobodan Šušnjević)

Одговара ми и његова измештеност из града. Углавном купујем гардеробу, а волим и да попијем кафу с друштвом. Цене су подједнако високе.

Анђелка Ђаковић, студенткиња:

– „Променада” ми је омиљено место за куповину. Првенствено због тога што ми је најближа, а опет у односу на „Меркатор”, који је прекопута, има шири избор.

Фото: Dnevnik (Slobodan Šušnjević)

Ту једем, купујем, а често идем и у биоскоп. Све је на дохвату руке, па уштедим време.

Марко Голијан, студент:

– Купујем само у „Променади” јер ми је најближа. На другим местима готово да и не пазарим. Осим куповине, упражњавам и друге активности.

Фото: Dnevnik (Slobodan Šušnjević)

Гледам филм у биоскопу, идем с друштвом на кафу и јело, у маркет... Одговара ми што има широку понуду, а цене нисам много анализирао.

Невена Ђуричић, студенткиња:

– Омиљено место за куповину ми је Тржни центар „Променада”. Има широк избор и увек пронађем то што ми треба. Тамо су моји омиљени бутици, пратим њихове акције.

Фото: Dnevnik (Slobodan Šušnjević)

Никада ме нису разочарали. У „Меркатор” и „Биг” идем само ради једне продавнице.

Катарина Батић, студенткиња:

– „Променаду” највише волим. Тамо могу да посетим биоскоп, да попијем кафу. У „Меркатор” идем највише због маркета.

Фото: Dnevnik (Slobodan Šušnjević)

Повољне су ствари, а асортиман ми се нарочито допада. Неке продавнице имају оба тржна центра. У том случају, цене у „Меркатору” су често ниже.

Владимир Сташук, графички дизајнер:

– Омиљено место за куповину ми је „Меркатор”. Ем је најближи, ем ми одговара избор.

Фото: Dnevnik (Slobodan Šušnjević)

Посећивао сам и друге тржне центре, али ме не привлаче због великих гужви. Волим опуштенију атмосферу. Маркет највише посећујем, јер нуди фантастичан избор сирева.


Омиљени тржни центар Новосађана право је место за истинске купохоличаре. Велики избор продавница, ресторана и кафића чини да потраге за идеалним производом трају сатима, па се нестрпљивима улазак не препоручује. Ипак, недостатак неколико продавница принудиће купце да скокну прекопута.

Књижара „Лагуна” још увек нема локал у „Променади”, па ће се љубитељи савремене домаће литературе, по чему је она препознатљива, упутити на друго место. У продавници школског прибора и опреме за сликање, коју можемо посетити и у „Променади” и у комшијском „Меркатору”, наводе да су цене производа свуда исте, међутим, приметно је да је купац спремнији да потроши више новца у првопоменутом тржном центру.

Фото: Dnevnik.rs

На то, како додају, највише утичу визуелни доживљај продавнице и атмосфера. „Променада” изгледа луксузније, па потрошачи очекују да је и производ којим она располаже квалитетнији.

Д. Клашња

Фото: С. Шушњевић и Д. Клашња

EUR/RSD 117.1627
Најновије вести