Резултати конкурса за пешачко - инфраструктурни мост преко канала ДТД

Градска управа за грађевинско земљиште и инвестиције објављује резултате архитектонског конкурса пословно - угоститељског објекта и пешачко - инфраструктурног моста преко канала ДТД у Новом Саду
urbanizam planovi pixabay
Фото: pixabay.com

На основу члана 38. став 15. Закона о јавним набавкама (''Службени гласник РС'' број 124/12, 14/15, 68/15) и члана 65 Правилника о начину и поступку за расписивање и спровођење Урбанистичко – архитектонског конкурса

 

Градска управа за грађевинско земљиште и инвестиције, Стевана Брановачког 3,

Нови Сад, http://www.ugzins.rs

 

објављује

ОБАВЕШТЕЊЕ О РЕЗУЛТАТИМА КОНКУРСА

 

Врста наручиоца:

Градска и општинска управа

 

Предмет јавне набавке: Архитектонски конкурс пословно - угоститељског објекта и пешачко - инфраструктурног моста преко канала ДТД у Новом Саду, ЈН бр. 1.2.226

 

Опис и захтев у вези дизајна, односно идејног решења:

Предмет конкурса је израда идејног решења за пешачко - инфраструктурни мост преко Канала Дунав – Тиса - Дунав, као и идејно архитектонско решење за пословно - угоститељски објекат, који се налазе на ушћу Канала ДТД у Дунав. Циљ конкурса је детаљнија урбанистичко - архитектонска разрада свих елемената у обухвату конкурса: моста, приступних саобраћајница, бициклистичког и пешачког повезивања са окружењем, начин и врсту уређења зелених и других слободних површина у оквиру конкурсне локације, као и да се за објекaт, одређеног архитектонског програма (према условима из плана), изабере најквалитетније решење у складу са постојећим и перспективним квалитетом ове атрактивне локације. Задатак конкурса је дефиниција и других обликовних елемената простора, од којих су основни: партерно и хортикултурно уређење, избор урбаног мобилијара и расвета простора, као и могућност фазне реализације.

 

Укупан број учесника:

10

 

Број иностраних учесника:

0

 

Победник конкурса:

 

Прва награда: ШИФРА 012020

АУТОРСКИ ТИМ ARCVS:

арх Бранислав Реџић

арх Драган Ивановић

арх Зоран Миловановић

арх Душан Милошев

арх Милица Тасић

арх Невенка Реџић

аутор конструкције: диг Срето Кузмановић

консултант: арх Вања Вукадиновић Ђурић

фотографија: Млађен Јовановић

фотографија дрон: Игор Срдић

 

 

 

Друга награда: ШИФРА 110111

АУТОРСКИ ТИМ:

Спринг студио:

Маја Драгишић, арх.

Милан Божић, арх.

Милица Милосављевић, арх.

Јелена Кесић, арх.

Конструкција:

Рада Младеновић, диг.

Предраг Радојевић, диг.

 

Трећа награда: ШИФРА 251386

АУТОРСКИ ТИМ

Marija Krsmanović Stringheta, dipl. inž. arh.

Bruno Oliveira Stringheta, MArch

Мина Кордић, MArch

др Милена Кордић, дипл. инж. арх.

Аутори конструкције:

др Милан Спремић, дипл. грађ. инж.

др Јелена Добрић, дипл. грађ. инж.

Сарадник пројектант:

Јулија Џогаз, MArch

3D визуализација:

Димитрије Пузовић, MArch

 

Откуп: ШИФРА 11ASC1

АУТОРИ:

Игор Чубра, дипл. инж. арх.

Јелена Чубра, дипл. инж. арх.

Јелена Шкеровић, маст. инж. арх.

Ненад Сребро, дипл. инж. грађ.

Сарадник:

Јована Филић, маст. инж. арх.

 

Награде:

Прва награда: 1.000.000,00 динара

Друга награда:   700.000,00 динара

Трећа награда:   400.000,00 динара

Откуп:                    50.000,00 динара

 

Предлози жирија за награђене радове и откуп, са образложењима:

 

Прва награда – 1.000.000,00 динара

Радна

шифра

рада

Шифра

 рада

Награда

5

012020

Прва награда

Основни квалитет решења јесте неочекивано повезивање функције моста и хотела у целину, чиме се подиже комплексност доживљаја, а тако да ниједна од функција не трпи. Мост није само веза између две обале, већ постаје место дешавања.

Сведена и помало „сирова“ естетика директно се везује за индустријско окружење у залеђу и представља реминисценцију на индустријско наслеђе Новог Сада као и на срушени Варадински мост. У том смислу, на обликовном нивоу, остварена је јасна веза са контекстом и окружењем.

Недостатак решења представља одсуство јасније  саобраћајне повезаности са бициклистичким и пешачким токовима на Кеју и боља разрада партера.

Рад представља позитиван и храбар приступ у ресавању задате теме, са јасно изразеном концептуалном намером која је доследно и успесно спроведена.

Обједињавањем функције моста и предвиђеног објекта у једну целину, мост постаје не само инфраструктурни објекат већ место сусрета, задрзавања и активног коришћења.

Иако овај начин решавања у виду приватно - јавног партнерства представља новину у нашој средини, фазност реализације није искљуцена, већ напротив могућа спровођењем етапног опремања објекта (прво конструкција, а затим остало опремање). Функционалним повезивањем објекта и моста у једну целину, пружена је и могућност за разматрање додатног објекта на локацији високе спратности као изразитог вертикалног репера, који би предметну локацију са мостом–објектом учинио додатно економски и просторно атрактивним.

Мултифункционални мост...обједињује своју основну саобраћајну функцијуса осталим траженим програмима за објекат (пословно-угоститељски). На овај начин мост – који је примарно инфраструктурно саобраћајни објекат, практично постаје „кућа на води“, пасарела, „кућа на лакат“...У естетском смислу, „сенка“ је срушеног Варадинског моста... А „ желимир“? Тумачимо као „желим мир“...

Програм конкурса је преточен у једну посебну мегаструктуру која зрачи храброшћу, атрактивношћу, па и естетиком примереном овим равничарским просторима...

Концепт превазилази услове конкурса, дајући нову, храбру, инвентивну, атрактивну идеју.

Мост више није само место „преласка“, него постаје место сусрета, па и сама тачка одредишта за грађане Новог Сада, као и за све посетиоце нашег рада, и случајне и „намерене“ пролазнике.

Овакво решење би свакако захтевало преиспитивање важеће планске документације, и озбиљно промишљање везано за саму могућност реализације. Али, с обзиром на одличну идеју, то свакако и заслужује.

Постојање „моста - објекта“ није новина у архитектури у свету, али је свакако новина у Новом Саду.

Овакво решење плени својом потенцијалном атрактивношћу, а оно што остаје као питање и као задатак , јесте да се пронађе адекватна законска, као и планска основа за његову реализацију и имплементацију.

Имајући у виду све наведено, ово је решење свакако заслужило да му се посвети посебна пажња, а у најмању руку додели посебна похвала.

 

 

Друга награда - 700.000,00 динара

Радна

шифра

рада

Шифра

 рада

Награда

4

110111

Друга награда

 

Квалитет решења представља јасно дефинисан саобраћајни ток са наглашеном и разрађеном везом са бициклистичким токовимам на кеју и, са друге стране, са бициклистичком рутом према Ковиљу. Истовремено, овакво решење је „носилац“ естетике моста, са сведеном и елегантном линијом.

Сам објекат хотела је у једном нивоу повезан са мостом и својим монолитним волуменом постиже ефекат визуелног репера у визури са воде као и са кеја.

Недостатак решења је одсуство било каквих додатних садржаја на мосту, који је остављен  само у функцији саобраћаја.

Рад на један сведен и функционално једноставан начин одговара задатој теми. Јасно радвојена функција  моста и предвиђеног пословног-угоститељског објекта је постигнута , али просторно веома успешно обједињена чинећи недвосмислену целину. Коришћење читаве парцеле да би се формирала рампа, мосту је дата недвосмислена просторна елеганција и потпуна изразита контектуалност у односу на све пристигле радове. Мост је посматран као објекат преко којег се само прелази без довољне артикулације супротне обале као мотива преласка, али као просторно ресење апсолутно успешно.

Основни мотив овог конкурсног решења јесте и његова примарна функција – саобраћај. Међутим, аутор је веома елегантно и вешто ову основну функцију разрешио, разложио, како функционално, тако и сведеном, али врло ефектном материјализацијом предметног простора. И посебно наглашеном линеарношћу.

Елегантно проткани основни правци кретања, пешачког и бициклистичког, дају посебан дух овом простору, представљајући прави продужетак новосадског омиљеног шеталишта - кеја, дајући му потребну и тражену екстензију на другу обалу, па и даље...

Оно што посебно одликује ово решење јесте његова двојност у сопственом изразу. Дневни изглед целе композиције, ноћу постаје нешто сасвим „друго“. Бела, чиста, линеарна конструкција моста, са визуелно материјално и фунционално раздвојеним правцима кретања (дрвеном угодном облогом за пешаке, те црвено обојеном бетонском облогом за бициклисте), ноћу постаје елегантна силуета, захваљујући дискретном, али довољно акцентованом декоративном осветљењу.

Пословно угоститељски објекат се на логичан начин интегрише са окружењем и функционалносшћу самог моста. Обликовно не делује претенциозно, већ покушава да оствари реминисценцију и везу са силуетама силоса које су у овом окружењу деценијски присутне. Али, уносећи дух модерног и јасног језика архитектонског обликовања, примереног функцији којој је намењен, а посебно месту на којем је планиран.

Веома јасан, у својој наизглед једноставности врло елегантан одговор на задату тему, који је вредан пажње.

 

Трећа награда - 400.000,00 динара

Радна

шифра

рада

Шифра

 рада

Награда

6

251386

Трећа награда

 

Архитектонски концепт овог решења је јасан и доследно спроведен, тако да се као резулатат појавила складна архитектонкса целина. На мосту су предвиђени додатни садржаји за задржавање.

Сама конструкција моста је пренаглашена и без логичне везе са контекстом и окружењем, тако да се стиче утисак да обликовање и естетика помало тежи једноставној допадљивости.

Мост и  хотел су раскошни, међусобно се архитектонски уклапају и заједно са партерним решењем, дају овом простору на атрактивности.

Рад је веома детаљан, у потпуности разрађен и садржи велики број квалитетних приказа.

Целокупно архитектонско решење не уклапа се у околни простор (лука, рафинерија, пристаништа, теретни бродови, барже...) и сматрам да би овај концепт одговарао на подручју планиране марине или неког "урбанизованог" дела града.

Решење моста аутентично је и атрактивно, али су везивни елементи (лукови) предимензионисани,  односно растерски не одговарају мосту преко канала већ преко реке Дунав.

Плени својим свеопштим изгледом, обрадом сваког објекта посебно и целином. Интересантан је и предлог озелењавања површине моста и додатне плаже, која се у коначном може претворити и у друге намене. Конструкција моста је доминантна и сигурно постаје нова визура на хоризонту града. Конструктивно се мост мора дотерати и конструктивно поједноставити.

Раскошно решење, које плени атрактивношћу...

Мост је постао „парк на води“, а осмишљен је и још један „мини Штранд“. Ово су идеје које би наши суграђани сасвим сигурно поздравили и пожелели у свом граду, као и наши гости.

Елементи конструкције моста  - лукови, можда су мало пренаглашени, ако се узме у обзир да се раи о пешачко – бициклистичко - инфраструктурном мосту, али свакако дају још један просторни акценат овом месту.

Аутор рада прати ефекат „тока“, те претаче архитектуру у пророду и обрнуто.Покушава да интегрише ова два универзума. Уводи елементе зеленила на сам мост, као и и уоквиру фасаде пословно-угоститетљског објекта.

 

Откуп - 50.000,00 динара

Радна

шифра

рада

Шифра

 рада

откуп

2

11ASC1

Откуп

 

Хотел и мост су повезани у прилично компактну целину која даје складну силуету. Међутим, одсуство везе са кејом у погледу визуре и кретања представља недостатак. Такође, приступне рампе су сакривене и „прилепљене“ за мост без промишљеног повезивања.

Мост и  хотел међусобно чине целину и заједно са партерним решењем, дају овом простору на атрактивности.

Рад  у потпуности разрађује детаље и садржи велики број квалитетних приказа.

За похвалу је решење наткривања моста, што корисницима оставља могућност краћег боравка на мосту, а не само преласка.

Архитектонско решење се не уклапа у околни простор (лука, рафинерија, пристаништа, теретни бродови, барже...) те би овај концепт одговарао на подручју планиране марине или неког "урбанизованог" дела града.

Јужни крај моста нагло се прекида, а приступне рампре визуелно се не уклапају са мостом и објектом хотела.

Овај рад  је архитектонски и конструктивно објединио мост и обални објекат, а визелно оставља утисак и подсећа на „белу лађу“ на Дунаву. Дао је одговор на тему, а посебно се намеће као решење кровне надстрешнице над шетном стазом моста. Конструкција моста је челична решеткаста греда, континуална, са гломазном спиралном рампом уз објекат. Попречни пресек моста се мора додатно дотерати, као и стубови у водном огледалу.

Овај рад одише изузетном студиозношћу, те максималном енергијом да се задовоље сви тражени услови конкурса.

Објекат моста и пословно угоститељског објекта на први поглед делују веома компактно, као да су део једне недељиве целине...Планирана је кровна раван која обухвата објекат хотела, али се даље наставља као надстрешњица планираног моста, дајући му својим постојањем, додатни комфор, заштиту од атмосфеских утицаја, првенствено кише.

Обликовни израз за пословно угоститељски објекат и мост, као ликовне целине, је инспирисан динамичним линијама брзих чамаца који крстаре Дунавом, као и асоцијације на рибљу кост. Мада се мора напоменути да изразито „завојити“ облик рампи не одговара визуелни целини комплекса. Али, посматрач може поред асоцијације на блод, рибљу кост, о којима прича аутор рада, у овим рампама да види и речног пужа, са својом спиралом...али то можемо само да наслутимо.

При оваквој форми, односно корпусу предметних елемената овог конкурса (мосту и објекту), није лако разграничити „јавног“ од „осталог“. А можда је управо на то овај рад и желео да укаже?

(Огласни текст)

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести