На траси брзе пруге граде се пут, бициклистичка и пешачка стаза

Градња пруге за велике брзине на територији Сремских Карловаца отпочела је првих дана фебруара 2019. и до краја ове године биће завршена, као и на целој траси од Београда до Новог Сада.
1

Од почетка године интензивно се одвијају радови на потходнику код семафора, где је претходно срушена зграда Савезног центра за механизацију, те од надвожњака до некадашњег пружног прелаза, тик уз пругу, где се гради нова саобраћајница, као и на новој станичној згради.

Изградња потходника и надвожњака била је неопходна зато што се на траси брзе пруге укидају сви пружни прелази, тако да ће се пешачки и друмски саобраћај одвијати преко надвожњака или кроз подвожњаке.

Друмски, такозвани С надвожњак, на излазу из Сремских Карловаца, на око 1,2 километра од железничке станице према Петроварадину ће омогућити да се возилима дође до обале Дунава.

Надвожњак је у потпуности завршен, има десет стубова, девет распона и дуг је око две стотине метара, а у току су радови на двема приступним саобраћајницама, у које спада и трокрака раскрасница која представља везу са државним путем Инђија-Нови Сад.

Основна функција прве саобраћајнице, такозване Улице нова 1, јесте да друмски саобраћај спроведе од државног пута преко Дунавске улице до приобаља Дунава. Осим саобраћајнице, граде се и бициклистичка и пешачка стаза, које се протежу уз њу. Пројектом је предвиђена и градња још једног пута који ће имати везу са надвожњаком. Улица нова 2 омогућиће приступ до одбрамбеног насипа.

Након изградње, ове две паралелне саобраћајнице биће предате на одржавање општини и као такве ће представљати део локалне саобраћајне инфраструктуре.

Како сазнајемо у „Инфраструктури железнице Србије”, потходник код семафора, који се налази 570 метара пре станице и којим ће пешаци и бициклисти пролазити испод пруге до обале Дунава и тамошњег хотела и ресторана, треба да буде завршен до 30. јула. У потходник ће се улазити с Трга патријарха Бранковића, дугачак је 75 метара, а широк око седам. Пројектом је предвиђено да, осим степеница, има и лифт.

Потходник у непосредној близини доскорашњег пружног прелаза први је инфраструктурни објекат који је започет у Сремским Карловцима у склопу пројекта градње пруге за возове чија је брзина до 200 километара на сат, након што су 1. фебруара 2019. године почели радови на територији општине. До краја новембра те године завршен је највећи део радова на потходнику, укључујући и део испод државног пута, на ком се радило нешто више од два месеца. Иако је до самог почетка рушења Савезног центра за механизацију како би се довршио потходник, односно направио улаз у њега, било речи да ће само трећина зграде бити порушена, она је у целости уклоњена. По завршетку целокупног посла, како наводе из „Инфраструктуре железнице Србије“, општина треба да  осмисли будући изглед тог простора.

EUR/RSD 117.1050
Најновије вести