Нови коловоз, паркинг и стазе у Улици Краљевића Марка

Обнова саобраћајних површина и пратеће инфраструктуре у Улици Краљевића Марка, од Булевара краља Петра Првог до Булевара Јаше Томића, могла би да почне на јесен, пошто је Градска управа за грађевинско земљиште и инвестиције расписала тендер за извођача. Процењена вредност јавне набавке је 96,25 милиона динара, без ПДВ-а, а радови ће трајати седам месеци, тачније 210 дана.
2
Фото: Dnevnik.rs

Пројекат „Андзор инжењеринга” предвиђа рушење старог и градњу новог коловоза ширине 5,5 метара, као и паркинг простора, пешачких стаза и колских улаза. Осим тога, у плану је и реконструкција саобраћајне сигнализације, уличне расвете и цевовода за воду и канализацију. У техничком опису радова, констатују да је коловоз у веома лошем стању, видљиве су пукотине и ударне рупе, па тренутно не задовољава услове безбедног одвијања саобраћаја. У источном делу улице дрвеће је формирало разгранат површински коренов систем, што је проузроковало издизање коловозног застора.

Коловоз је тренутно променљиве ширине, око шест метара од Булевара краља Петра до Улице Берислава Берића, док је од те улице до Булевара Јаше Томића око пет метара. Осовина саобраћајнице је, по пројекту, померена ка западу, у односу на планом утврђену, да би се омогућило проширење, на деоници од Берислава Берића до Булевара Јаше Томића и истовремено несметан раст дрвећа. Укупна дужина те деонице, која је уклопљена у постојећу ширину појаса регулације Улице Краљевића Марка, износи око 475,5 метара.


Споменик културе

У Улици Краљевића Марка 37 налази се кућа која представља споменик културе, те је на основу конзерваторских услова усвојен посебан начин уређења пешачке стазе, колског улаза и зелених површина. То значи да ће на колском улазу и стази испред објекта, као завршна обрада, бити коришћена аутентична клинкер опека. Испред куће, иначе, није предвиђена градња паркинга, а на пешачкој стази, испред улаза у објекат налази се стара мерна тачка, коришћена за одређивање димензија плаца, објекта под заштитом, која ће бити сачувана и адекватно означена.


Пешачке стазе су, како је објашњено, неуједначене, недовољне ширине, од различитих материјала, па је предвиђено њихово рушење и градња нових ширине најмање 2,5 метара. На тротоарима ће, као завршна обрада бити уграђене бетонске плоче, осим на местима где су због лакшег кретања слепих и слабовидих пројектоване тактилне плоче водиље. Завршни слој тих плоча требало би да буде од дробљеног гранита, а стазе ће, белим бетонским ивичњацима, бити одвојене од зелених површина.

И стари паркинг простор ће бити срушен те изграђен нов, с укупно 102 места и управном шемом паркирања. За возила особа с инвалидитетом издвојено је шест места, која ће рампом бити повезана с пешачком стазом. Паркинг простор ће од тротоара бити одвојен бетонским ивичњацима. Осим тога, у плану је рушење колских улаза и градња нових. 

Понуде на тендер Градске управе за грађевинско земљиште и инвестиције подносе се до 22. августа, а 40 дана касније биће донета одлука о додели уговора или пак обустави поступка. Имајући у виду све рокове, рачунајући и време неопходно за увођење одабраног извођача у посао, радови би могли да почну у октобру.

Ј. Вукашиновић

Фото: Б. Павковић

 

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести