Највише притужби је поднето против Градске управе за инспекцијске послове, ЈП „Завод за изградњу града”, Градске пореску управу, Градске управе за урбанизам и стамбене послове, Центра за социјални рад и ЈКП „Информатика”. Како наглашавају из институције заштитника грађана, притужби није било на градске управе за здравство, за спорт и омладину, за образовање, за привреду и за заштиту животне средине, ЈП СПЦ „Војводина”, ЈП „Урбанизам”, ЈКП „Пут” и готово све установе које је основао Град Нови Сад.
„Број поднетих притужби није показатељ квалитета рада органа управе, с обзиром на то да се притужбе у највећем броју подносе на рад органа с којима грађани имају највише контакта приликом остваривања својих права”, наглашено је у извештају.
Транспарентнији рачун „Информатике”
Предмет који је заштитиник грађана града Новог Сада водио током протекле године резултирао је променом садржаја рачуна обједињене наплате. Наиме, захваљујући притужбама да рачуни који доставља ЈКП „Информатика” нису уједначени и прегледни, почев од јуна прошле године, грађани су почели да добијају измењени рачун обједињене наплате.
Уколико у притужби или усменим путем грађанин укаже на проблем за који заштитник грађана није надлежан за поступање, Новосађани у тим ситуацијама буду упућени на надлежне органе. Као примери наводени су случајеви наплате дуговања, захтеви за доделу социјалне помоћи или радно ангажовање и слично.
Грађани могу да се обрате омбудсману на неколико начина: усмено у просторијама у Улици Војвођанских бригада 17 сваког радног дана од 9 до 14 часова, поштом на наведену адресу, мејлом на адресу заститник.грађанановисад.рс, путем „Фејсбук” странице или сајта zastitnikgradjana.novisad.rs. Такође, притужбе се могу поднети и на мађарском, русинском и словачком језику.
Леа Радловачки