Стручна анализа кружних токова

На друштвеним мрежама неретко осване неки хит-снимак возача који се не сналазе баш најбоље на кружним раскрсницама.
Raskrsnica sa kružnim tokom na Bulevaru Evrope Foto: Dnevnik.rs
Фото: Раскрсница са кружним током на Булевару Европе Фото: Дневник.рс

Пројектанти се све чешће опредељују за примену кружних токова јер се на тај начин, између осталог, „смирује саобраћај”. Будући да је у Новом Саду све више раскрсница с кружним токовима, Градска управа за саобраћај и путеве расписала је тендер за анализу безбедности саобраћаја у кружним раскрсницама. Како је наведено, сврха те студије и пратећих истраживања је смањење броја саобраћајних незгода и њихових последица на подручју Новог Сада, те развој и унапређење свести о значају кружних раскрсница за безбедност, као и развој методологије за унапређење безбедности саобраћаја на таквим раскрсницама.

У тендерској документацији наведено је да су кружне раскрснице, по дефиницији, каналисане раскрснице кружног облика, с непроходним или делимично проходним средишњим острвом и кружним возним током, на који се вежу три или више прикључних путева у нивоу, а у којем се саобраћај одвија у смеру супротном казаљци на сату. Погодности таквих раскрсница су, с аспекта безбедности, што возачи морају бити веома опрезни да би пропустили оне који су већ у кружном току. Осим тога, пошто укупан саобраћај долази из једног правца и лева скретања су елиминисана, долази до смиривања саобраћаја јер возачи круже око острва у средишту раскрснице.

У већини земаља чак 40 до 60 одсто од укупног броја саобраћајних незгода дешава се на раскрсницама па је, да би се на прави начин сагледали досадашњи ефекти и будући потенцијали примене кружних токова, неопходно анализирати безбедност на таквим раскрсницама у граду.

Осим прикупљања података о саобраћајним незгодама и њиховим последицама, истраживање би требало да садржи анализу понашања учесника у саобраћају и окружења, пута и кружних раскрсница. Експерти би требало да идентификују проблеме и мапирају критичне тачке у граду, као и да анализирају понашање возача, брзину кретања возила, саобраћајне токове на кружним раскрсницама, како су они пројектовани, али и зашто долази до саобраћајних незгода. Студија би требало да садржи и предлог мера, као и начин контроле и праћење ефеката након њихове реализације.

Стручни тим којем Градска управа за саобраћај и путеве повери израду студије за тај посао ће на располагању имати Смарт-план Новог Сада и саобраћајни транспортни модел НОСТРАМ.

Понуде на тендер Градске управе за саобраћај и путеве подносе се до 19. октобра, а 25 дана након тога биће донета одлука о додели уговора.

Ј. Вукашиновић

 

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести