„ТЕСЛА РЕЛИ”: Електричним и хибридним возилима кроз Фрушку гору

На осмом „Тесла релију” који је претходна два дана одржан на Фрушкој гори, учествовало је 13 електричних, хибридних и аутомобила на алтернативна горива којима су управљали такмичари из Бугарске, Словеније, Аустрије и Србије.
1
Фото: Дневник/ Ф. Бакић

Управо употребом возила с нултом или минималном емисијом штетних гасова организатори, између осталог, желе да се шири свест возача, али и грађана о заштити животне средине. Једна од учесница била је и новинарка Радио-телевизије Србије Татјана Манојловић. Ово је било њено треће учешће на „Тесла релију”, а претходна два пута се, како нам се похвалила, кући враћала са медаљама. Татјана је објаснила да је за трку изузетно важан сувозач који концентрисано прати дешавање на путу, гледа мапу и упућује возача.

Фото: Дневник/ Ф. Бакић

– Ово није брзински рели, већ еколошки, у којем се мери прецизност у вожњи, односно задата брзина, коју морате да испоштујете – објашњава наша саговорница која је возила хибридно возило које се пуни горивом, али троши струју када иде брзином до 50 километара на час и аутоматски се допуњава. – Идеја је да се у будућности убаце и возила на хидроген, мада су за нас са овог простора и електрични аутомобили још увек недостижни, јер су  јако скупи. Иако све више има места где их је могуће напунити, што значи да се и овде нешто мења. Веома је важно да имамо свест о томе да су електрични аутомобили перспектива,  да водимо рачуна о очувању животне средине и да се смањи емисија штетних гасова. Битно је да држава у будућности омогући разноразне субвенције да би овакви аутомобили били приступачнији свима нама који желимо да водимо рачуна о нашем окружењу.

Једна од станица за пуњење ових аутомобила се налази и у Новом Саду и то код кафићаКафематна Спенсу

Учесници „Тесла релија” су стартовали с платоа испред Спенса и најпре у петак возили до манастира Крушедол, а затим се преко Иришког венца, Врдника и Ирига вратили у Нови Сад. Другог дана ова изузетно тиха возила кретала су се преко Баноштора и Летенке до обале Дунава, а након паузе такмичари су јуче рели завршили крај манастира Шишатовац. Учесници су превалили трасу дугу 300 километара и том приликом, како су нам и сами рекли, уживали у крајолицима Фрушке горе.

Фото: Дневник/ Ф. Бакић

Иначе, „Тесла рели” се вози у условима нормалног саобраћаја, а будући да је то званично такмичење за светски куп возила на алтернативна горива, резултати ће се бодовати управо за интернационално надметање. Како смо сазнали од учесника пред њихов полазак на последњу етапу трке, возила на електрични погон у зависности од модела, са пуном батеријом могу да пређу између 150 и 500 километара без пуњења. Како кажу, пуњача у Србији има доста. Једна од станица за пуњење ових аутомобила се налази и у Новом Саду и то код кафића „Кафемат” на Спенсу. Неки од пуњача, мада то зависи и од капацитета самих аутомобила, могу да напуне њихове батерије и за двадесетак минута, док код неких тај процес траје и по неколико сати.

В. Бијелић

Фото: Ф. Бакић

EUR/RSD 117.1119
Најновије вести