Улица Модене биће украс Српске Атине

Градња подземне гараже у Улици Модене у Новом Саду почела је крајем маја претходне године, измештањем инфраструктуре у зони изградње, а очекује се да ће радови бити завршени у фебруару 2024. године, када би требало да буде окончано и уређење простора изнад објекта.
д
Фото: Дневник/Р. Хаџић

Партерно уређење почеће након што израда бетонске конструкције гараже буде завршена, и ти радови одвијаће се паралелно с опремањем подземног објекта.

Градоначелник Новог Сада Милан Ђурић недавно је на свом Инстаграм налогу објавио рендере на којима приказано како ће тај део центра изгледати. Он је истакао и да је изградња јавне гараже у Улици Модене један од најзначајнијих пројеката за Град.

- Град Нови Сад је предузео активности и обезбедио новац за израду пројектне документације и извођење радова на партерном уређењу простора изнад јавне гараже - навео је Ђурић и напоменуо да је то друга фаза уређења градског језгра, имајући у виду да је сређивање дела око Позоришног трга завршено крајем 2021. године. - Дуго се радило на пројектно-техничкој документацији и пожелео сам, драги моји Новосађани, да одмах са вама поделим рендере који приказују будући изглед овог дела града.

Град Нови Сад је предузео активности и обезбедио новац за израду пројектне документације и извођење радова на партерном уређењу простора изнад јавне гараже (Милан Ђурић)

Јавна гаража на простору између улица Илије Огњановића и Змај Јовине имаће два колска улаза-излаза из Улице Модене, с тим да ће пешацима приступ бити омогућен преко степенишних вертикала у југоисточном и северозападном делу објекта. Уз степениште на северозападној страни предвиђена је уградња лифта, а планирано је да све пешачке вертикале, на површини терена, буду уклопљене у амбијентално окружење. Гаража, укупне површине око 9.500 квадратних метара имаће три подземне етаже, с тим да је површина објекта у основи 3.169 квадрата. Предвиђено је 267 паркинга за путничка возила, тачније 245 стандардних места, 14 за возила особа с инвалидитетом и осам за електрична возила. На првом подземном нивоу биће 88, на другом 87 и на трећем 92 паркинг места.

Јавна гаража на простору између улица Илије Огњановића и Змај Јовине имаће два колска улаза-излаза из Улице Модене, с тим да ће пешацима приступ бити омогућен преко степенишних вертикала у југоисточном и северозападном делу објекта

Зона изградње усклађена је са зоном заштите споменика природе - стабла копривића, као и Танурџићеве палате, и својевремено је најављено да ће зеленило бити премештено, те пресађено на неко друго место, а слично је учињено и с мобилијаром.

Актуелним планом јавних набавки Градске управе за грађевинско земљиште и инвестиције за другу фазу уређења градског језгра намењено је 633.722.895 милиона динара, односно, то је процењена вредност јавне набавке, која још увек није расписана. Подсећања ради, Нови Сад је за реконструкцију дела градског језгра, Позоришног трга, Успенске улице и дела пролаза између тржног центра „Аполо“ издвојио око 400 милиона динара, а радови су трајали 290 дана.

Зона изградње усклађена је са зоном заштите споменика природе – стабла копривића, као и Танурџићеве палате, и својевремено је најављено да ће зеленило бити премештено, те пресађено на неко друго место, а слично је учињено и с мобилијаром

Целокупним пројектом обухваћене су јавне површине које се простиру на 6,82 хектара, па је уређивање центра, због обима посла, подељено по зонама. У наредним фазама је планирано сређивање полукружног трга на месту монтажне гараже и Пролаза Милоша Хаџића, платоа испред старог биоскопа ЈНА, дела Његошеве улице, Трга слободе, Улице Модене и дела Улице краља Алекасандра, као и пролаза уз Менратову палату.

Гаража код Бановине биће готова до краја године, тачније у пријави радова је као рок за завршетак наведен 17. септембар. Уређење простора  између зграде Скупштине АП Војводине и Гимназије “Исидора Секулић”, требало би да почне наредних месеци, будући да је последња плоча објекта већ избетонирана. Осмишљавање партерног уређења простора површине око 10.500 квадратних метара поверено је новосадској фирми „МХМ пројект”, а за техничку документацију Град ће издвојити готово осам и по милиона динара с ПДВ-ом (8.484.000). Од одабраних пројектаната се очекује да предложе идејно решење, у складу с функцијом гараже, што, између осталог, подразумева поплочавање, урбани мобилијар, клупе, канте за отпатке, држаче за бицикле, јавно осветљење и зеленило.


Трг републике и Шафарикова

Осим јавних гаража у Улици Модене и код Бановине, чија је градња почела прошле године, у центру града су предвиђена још два таква објекта - на Тргу републике и на углу Шафарикове и Успенске улице, код хотела „Центар“ где је предвиђена једина надземна грађевина.

Уговор о концесији за пројектовање, изградњу, управљање и одржавање гаража закључен је 2020. године с фирмама „Бест ин паркинг - холдинг” АГ из Беча и „Инобачка” из Новог Сада, односно с предузећем „Јавне гараже”, у којем је аустријски партнер власник 65 одсто, а српски 35. Концесионари ће четири локације у центру добити на 43 године, од којих су три предвиђене за пројектовање и градњу, од чега је 40 за управљање, а након тог периода објекте преузима Нови Сад. Земљиште за градњу гаража обезбеђује Нови Сад, који ангажује и стручни надзор, док трошкове градње и пројектовања сноси приватни партнер, који ће достављати Граду план пословања.

Пројектовање гараже на Тргу републике је завршено и по неким најавама градња би могла да почне до краја године, док пројекат у Шафариковој у застоју, због нерешених имовинско-правних односа у вези с власништвом земљишта и кућа.

Овогодишњим планом јавних набавки Управе за грађевинско земљиште и инвестиције за уклањање објеката у Шафариковој улици, укључујући и техничку документацију намењено је 13 милиона динара, док је за уклањање објеката  на Тргу репубклике, за, како је објашњено, потребе изградње јавне гараже, процењено да ће коштати 11 милиона.


- Надам се да ће ускоро почети партерно уређење изнад подземних гаража, најпре код Бановине, јер је ту већ избетонирана плоча - рекао је средином априла градоначелник Ђурић. - Требало би видети с концесионарима када почиње градња гараже у Шафариковој и на Тргу Републике, као и да напокон видимо да се ради гаража код Железничке станице. Ту је тренутно плава паркинг зона, па када неко путује возом на пример до Београда, док обави тамо све што треба и врати се у Нови Сад, сачекаће га казна, што стварно нема смисла.

Јована Вукашиновић

EUR/RSD 117.1117
Најновије вести