Ускоро почиње реконструкција Улице Марка Миљанова

Реконструкција Улице Марка Миљанова на Подбари ускоро би требало да почне, а за тај посао Градска управа за грађевинско земљиште и инвестиције издвојиће нешто више од 191,3 милиона динара.
marka miljanova Raskrsnica gde ce biti kruzni tokic1
Фото: Dnevnik.rs

Изградња саобраћајница, пешачких и бициклистичких стаза, паркинга и јавне расвете на тендеру је поверена новосадским фирмама „Пут-инвест”, „Енерготехника – Јужна Бачка” и „Струја”. За геодетске радове, демонтажу, уклањање и измештање светлосне сигнализације и пројекат изведеног стања задужени су подизвођачи „АБ&ЦО Геосистемс”, „Пут-проинг” и „Инвест-инжењеринг”. Како је у обавештењу о закљученом уговору наведено, неимари би посао требало да заврше до лета следеће године, будући да је рок за завршетак реконструкције и изградњу новог кружног тока 240 календарских дана.

У оквиру обнове Улице Марка Миљанова планирана је и обнова канализационе мреже, која ће ЈКП „Водовод и канализација” коштати готово 34 милиона динара, а уговор је закључен с новосадском фирмом „Енерyи про” и београдским „Новколом”.

Улица Марка Миљанова протеже се од Београдског кеја до раскрснице Ђорђа Рајковића и Земљане Ћуприје, дуга је 550 метара, а широка од 22 до 35. Ширина коловоза је девет метара, осим код Кеја, где је око 12. Како је наведено у тендерској документацији, иако је део саобраћанице према Кванташу булеварског типа, саобраћајне траке и разделна острва нису довољно широки па је стога планирана реконструкција. Такође, пешачке стазе су на неким деловима старе, неуједначене и различитог састава.

За иновацију техничке документације за изградњу саобраћајних површина с пратећом инфраструктуром и јавним осветљењем Градска управа за грађевинско земљиште и инвестиције издвојила је готово 1,79 милиона динара. По нацртима и плановима Друштва за пројектовање и инжењеринг „Шидпројекат”, Улица Марка Миљанова ће након реконструкције имати обостране паркинге и 40 центиметара заштитне траке, између паркинга и бициклистичке стазе. Пројектом су предвиђене пешачке стазе променљиве ширине с обе стране улице, док је двосмерна бициклистичка стаза, широка два метра, планирана с леве стране, у смеру раста стационаже.

Део улице од Београдског кеја до кружне раскрснице с Венизелисовом биће реконструисан убацивањем резделног острва ширине 1,5 метара и проширењем коловоза да би се добиле две саобраћајне траке широке по шест метара. Једна саобраћајница би требало да споји Марка Миљанова с улицама Филипа Вишњића и Павла Стаматовића. Саобраћајнице ће на кружну раскрсницу бити повезане директним тракама, што ће, како је наведено, олакшати кретање возилима која скрећу десно. Планирани кружни ток је једнотрачан, а десна скретања су издвојена ради лакшег кретања аутобуса. Иначе, десни токови одвојени су разделним острвима ширине четири метра.

Дуж пута ће бити постављена нова јавна расвета, а планирано је да стубови буду поцинковани, високи 8 до 12 метара, с ЛЕД светиљкама. У оквиру реконструкције Улице Марка Миљанова биће постављено 59 стубова с укупно 91 светиљком, а планирана су и аутобуска стајалишта која ће бити широка три метра.

Ј. Вукашиновић

EUR/RSD 117.1415
Најновије вести