Вучић и Хан отворили Жежељев мост за друмски саобраћај

НОВИ САД: Новосађани и сви остали грађани и путници кроз нашу земљу добили су данас нови Жежељев мост, на месту на којем је стари срушен у бормбардовању Србије.
most37
Фото: Дневник (Р. Хаџић)

Мост су отворили председник Србије Александар Вучић и европски комесар за преговоре о проширењу и суседску политику Јоханеса Хана.

Вучић и Хан су се руковали поред инфо-табле, након чега су на почетку моста уклонили пластичне баријере и тиме симболично отворили друмску саобраћајницу и прошетали до половине моста.

Фото: Tanjug (Zoran Žestić)

Присуствовали су и потпредседница владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић, градоначелник Новог сада Милош Вучевић и председник Покрајинске владе Игор Мировић, као и директрои јавних предузећа, укључујући Зорана Бабића, директора Коридора Србије.

Фото: Tanjug (Zoran Žestić)

 Фото: Дневник (Р. Хаџић)


Вучић: И за четврти мост имамо пара, али да проценимо...

Много је важно што имамо овакав раст привреде, рекао је председник Александар Вучић, јер, додао је, то значи да имамо новца и да можемо даље да улажемо, али морамо да знамо и зашто то чинимо и шта ћемо тиме добити. 

Он је одговарајући на питање да ли ће Нови Сад добити и четврти мост, рекао да ћемо градити још мостова али да претходно морамо имати презицне планове. 

Морају да кажу колико ће да кошта и шта би то значило, не само Новосађанима, мора своје да каже и Покрајина, и Министарство, да видимо шта се тиме добија, а није проблем, градићемо још много мостова, поручио је.  
 

Фото: Дневник (Р. Хаџић)

Нисам ни сањао какву лепотицу градимо, рекао је претходно председник Србије. 

Нисам ни веровао да је то могуће. И зато хоћу да се захвалим нашем госту комесару Хану, рекао је Вучић обраћајући се европском комесару Јоханесу Хану, који је, заједно са српским председником, отворио мост.

Када станем овде и погледам овај предивни мост, више него икада ми је јасно да се цео посао своди на грађење мостова. Мостови су увек тамо где се укрштају људске потребе. Они су нам данас итекако потребну. Ка будућности, ка циљевима, успешним и вредним људима, рекао је Вучић. 

Мостови су увек тамо где се укрштају људске потребе. Они су нам данас итекако потребну. Ка будућности, ка циљевима, успешним и вредним људима, рекао је председник Србије. 


Велики број Новосађана се окупио на мосту који је украшен заставама Србије и ЕУ, као и балонима у бојама српске заставе.
Грађани носе заставице Србије.

Први возови су преко новог Жежељегов моста прешли крајем марта ове године. 

Мост је део железничког Коридора 10 и биће део брзе пруге Београд - Будимпешта.

Након пуштања у рад новог моста, уместо старог који је срушен у НАТО бомбардовању 1999. године, у наредном периоду се очекује уклањање старог монтажно-демонтажно друмско-железничког моста, који је у функцији од 2000. године и железницком пругом спаја две обале Дунава код Новог Сада, сремску и бачку.

Фото: Tanjug (Zoran Žestić)

Хан: Симбол европске будућности Србије

Европски комесар за преговоре о проширењу и суседску политику Јоханес Хан рекао је да је Жежељев мост симбол европске будућности Србије.  

Не могу да замислим бољи симбол од моста да опише значај европских интеграција. Интеграција значи изградњу мостова између грађана, народа, између прошлости и будућности. Овај лепи, исконски мост повезује ваша град с другом обалом реке, али и вашу земљу с ЕУ, с европском породицом, нагласио је он. 

Хан је казао да је са председником Вучићем дошао у Нови Сад не само због отварања инфраструктурног објекта, већ зато што је овај мост део пута Србије у Европу.

Данас стојимо раме уз раме као партнери у заједничком пројекту, Србија напредује ка чланству у ЕУ, уз нашу подршку.

Градимо мостове са вама, не само за вас, истакао је он додајући да ће мост донети практичне предности Новом Саду, и да ће имати велики утицај на квалитет зивота грађана, саобраћај који ће бити бржи и лакши, смањити време путовања и загађење.  
Мост, како је подсетио, је кључна веза трансевропске железничке мреже и омогућиће пловидбу дуж новогсадског дела Дунава, а истовремено вратити пун капацитет друмског и железничког саобраћаја. 

Хан је указао да је мост део стратешког европског коридора 10, те да је ЕУ дала бесповратна средства у висини од 35 милиона евра, за мост чија је изградња коштала 54 милиона евра.

Према његовим речима ово је добро утрошен европски новац, јер је то инвестиција у заједничку европску будућност. 

Финансирање моста је само мали део помоћи који ЕУ пружа Србији. Од 2007. ми смо 2,2 милијарди евра бесповратних средстава дали Србији, а та средства ће до 2020. достићи три милијарде евра. Уколико има неодумица ово нису зајмови са неким условима већ бесповратна средства а која дајемо Србији у циљу побољшања живота грађана у различитим областима, од образовања, преко права потрошача, чистицје живитне средине, заштите дечијих права, до подршке пољопривредницима, приметио је Хан. 

Он је рекао да су европске финансијске институције, поврх тога, дале повољне зајмове Србији у вредности од 10 милијарди евра, чиме је Унија највећи донатор и финансијски подржавалац Србије, на шта је, како је подвукао, посебно поносан.

Фото: Дневник (Р. Хаџић)

Радимо то јер желимо да се приближите и да постаните чланица европске породице народа што пре. У процесу европских интеграција има бројних могућнсоти за грађане и оне су стварне и могу се видети. Овај мост је само један пример. Ту је мноштво конкретних пројеката широм земље који су показатељи како ће процес европских интетрација наставити да даље побољшава животни стандард Србије, а један такав пример преполовљена стопа незапослености. Честитам председнику Србије и влади на овом великом успеху, поручио је он. 

Европски комесар је истакао да евроинтеграције нису асптрактно академско питање већ је реч о бољем зивоту за све. 

Интеграција, како је поновио, је друга реч за изградњу мостова, и додао да ће Унија радо наставити да гради мостове са Србијом и читавим божанственим регионом. 

Мостови спајају људе. Шта год да радимо у и за цео регион то доприноси миру и стабилности, а овај мост би требало да буде најбољи пример, нагласио је он поручивши грађанима Новог Сада и Србије да уживају у коришћењу новог моста. 

Фото: Дневник (Р. Хаџић)

Мировић: Сјајна слика отишла данас из Новог Сада

Председник војвођанске владе Игор Мировић изјавио је да је отварање новог моста од огромног значаја за, пре свега национални зелезнички транспорт, јер је у питању један од најзначајнијих саобраћајних коридора".  

Он је нагласио да ће нови мост растеретити саобраћај у Новом Саду који је у међувремену вишеструко увећан.

Први утисци су заиста изузетни, мост је заиста велелепан и у архитектонском, али и у техничком смислу. Он има три пута већу носивост од Жежељевог, каже председник покрајинске Владе.

Мировић је подсетио и на то да је Нови Сад и пре 3,5 деценије већ имао три моста.

Председник Вучић је рекао да ће почети изградња још једног моста. Видећемо да ли ће он бити на овом Фрушкогорском коридору, који треба да се налази два километра одавде, према Сремски Карловцима или ће у самом ткиву града, истиче Мировић.

Фото: Tanjug (Jaroslav Pap)

Све су свему, данас сјајна слика одлази из Новог Сада, поручио је на крају Мировић.

Вучевић: Монтажни мост ће бити уклоњен за три месеца

Нови Жежељев мост је веома важан инфраструктурни објекат за Нови Сад, али и симобол победе, опоравка и обнове града и целе Србије после НАТО агресије 1999. године, када је срушен стари мост.    

Мост има и симоблично значење, знак је победе опоравка и обнове Новог Сада и Србије након НАТО агресије 1999. Ево, 19 година касније Нови Сад је добио оно што му је неправедно одузето 1999. године, казао је новосадски градоначелник. 

Вучевић истиче да је Новосађанима коначно враћено оно што им је било неправедно одузето, од стране оних који нису добро мислили ни том граду ни Србији. 

То је снажна симоболика обнове, развоја и напретка. Зато смо и кандидовали ту тему код председника Србије Александра Вучића, јер не желимо да останемо на три моста, већ да причамо о новим мостовима и даљем развоју. То је једини пут развоја Србије и Новог Сада, навео је он. 

Градоначелник каже да је од данас тај мост поново у функцији  за друмски саобраћај и да треба још да се заврши део приступних саобраћајница са сремске стране, што ће бити  готово у наредних неколико месеци.

Фото: Tanjug (Jaroslav Pap)

„Прави се велика петља, али ће саобраћај моћи да функционише”. 

Вучевић додаје да предстоји велики пројекат - уклањање монтажног моста који је био постављен уместо старог Жежељевог и да је рок за његово уклањање три месеца.

Бојовић: Мост направљен по европским стандрадима

Нови Жежељев мост је рађен према европским стандардима, каже архитекта Александар Бојовић. 

Железничко - друмски мост у Новом Саду је према пројекту према ком се захтевло да мост буде челични и лучни, супротно од онога што се помињало у јавности. У урбанистичко - техничким условима није се тражила никаква сличност са старим мостом, а што јавност углавном не зна. Мост је рађен према европским стандардима и као додатак су технички услови немачких железница, које су међу три или четири у свету и услови су веома строги, рекао је он.  

Мост садржи два железничка колосека, који омогићавају брзину од 160 км на сат за путничке и 120 километара на сат за теретне возове. 

Наравно, возови ће се кретати онолико брзо колико је дозвољено у том делу пута, наглашава Бојовић. 

Две друмске траке су рађене тако да обе имају ширину од 3,5 метра и одговарају стандардима брзине возила од 80 до 100 км на сат, уз прописано ограничење.  


Новосађани задовољни, коначно имају сва три своја моста

Хиљаде Новосађана присутвовало је свечаном отварању новог моста преко Дунава, на месту где је некада био Жежељев мост.  

Кажу да су изузетно задовољни, јер коначно Нови Сад у пуној функцији има сва три моста.

Фото: Tanjug (Jaroslav Pap)

Док старији са носталгијом помињу и стари Жежељев мост, млађим Новосађанима се свиђа нови мост, а у коментарима истичу да је леп и атрактиван.
 


На крају, ту су две пешачке стазе ширине 2,5 метра. Мост је челичне конструкције и налази се на пет стубова, од којих је један преузет са старог моста.

Дугачак је 474 метара, а 31,45 метара широк.

Размак између лука и затеге је око 42 метра, отприлике као зграда од 14 спратова, значи, доста су високи лукови, појашњава архитекта.

Пошто се у јавности често прави паралела између овог новог и старог моста, Бојовић каже да су оба изузетна остварења и да одговарају стандардима свог времена.

Упоређивати нешто што је настало 60 година касније је бесмислено, додао  је он.
Цена конструкције, што је посебно карактеристично, још у напред је задата, а Бојовић каже да је то пракса у свету, а да је резултат јефтинији мост.

Фото: Tanjug (Zoran Žestić)

Мост је у класи железничих лучних мостова са затегом и укрштеним вешаљкама и светски је рекордер у распону са 219 метара распона.

Пројектован век трајања је 100 година, међутим челични мостови су дуготрајнији и могу да трају и 200 година, наравно, ако се не појави проблем неке друге природе, истиче Бојовић.

Стари Жежељев мост је изграђен 1961. године, по пројекту архитекте Бранка Жежеља.

Званично име је било Мост братства и јединства и на његовом отварању, због изражених сумњи у безбедност моста, инжењер Жежељ се приликом пробе која се састојала од преласка најтежег теретног воза преко моста возио чамцем испод моста како би свима показао како верује у своје дело.

Фото: Дневник (Р. Хаџић) 

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести