Руси пробијају чортановачки тунел пуном паром

Након што је 30. марта почело копање на излазном порталу тунела у Чортановцима, јуче је тај посао започет званично и на улазном порталу, на јужној страни.
1
Фото: Dnevnik.rs

Градилиште су јуче обишли први заменик директора огранка „РЖД интернешенел“ д. о. о. у Србији, руске компаније којој је поверена модернизација и реконструкција пруге на деоници Стара Пазова – Нови Сад Мансурбек Б. Султанов, и вршилац дужности директора „Инфраструктуре железнице Србије“ Мирољуб Јевтић.

- Могу слободно да кажем да идемо испред уговорне предвиђене динамике извођења радова. Приликом изградње тунела Чортановци на улазном и излазном предусеку и деоницама за заштиту од клизишта изведено 908 шипова, уграђено 60 хиљада кубних метара бетона и 7 хиљада тона арматуре, изјавио је Мансурбек Султанов за „Дневник”. – Од августа када смо добили грађевинску дозволу за деоницу од четири километра, која је предвиђена анексом бр.  3.1 Уговора, на којој се налазе тунел и вијадукт, где је некада била  непроходна шума, до данас се много тога променило, што је и више него евидентно. Завршили смо  припремне радове, поставили читаве  низове шипова у циљу заштите терена од клизања,а увелико се граде вијадукт и тунел.

Фото: Dnevnik.rs

Према речима Мансурбека Султанова, на траси будућег вијадукта завршени су земљани радови и граде се наглавне греде. Изведено је 467 шипова за темеље при плану да се изведе 368 комада, уградено је 15,5 хиљада кубних метара бетона, а планирано је 7,2 хиљада, уграђено је 2,1 хиљада тоне арматуре у конструкције при планираних 1,6 хиљаде. Вијадукт ће бити двоколосечни, дуг 3,2 километара, на 28 стубова, од којих ће највиши имати 28 метара и код постројења Нафтахема, на територији карловачке општине, спуштаће се на нулту тачку.

У другој половини априла почела је и реализација такозваног другог комерцијалног уговора - анекса бр. 3.2, којим се предвиђа демонтажа колосека. Реч је о деоници пруге између Старе Пазове и  Инђије, дугој седам километара.     

Вијадукт ће бити двоколосечни и дуг 3,2 километра, стајаће на 28 стубова, од којих ће највиши имати 28 метара

- Заваршили смо тај посао у станици у Инђија и прешли на отворену пругу – напомиње Султанов. -Већ смо демонтирали 4,5 километара колосека и кренули са широким ископом. Морам истаћи да врло добро сарађујемо са српском страном и да проблеме, који се неминовно појављују у овом послу, решавамао у ходу. Омогућено нам је да радимо на отвореној прузи  без саобраћаја, што нам умногоме олакшава посао и дозвољава да испоштујемо планирану динамику. Стигао нам је и материјал за рад, иако су радови почели пре само неколико седмица.


Успешна борба с Фрушком гором

Султанов напомиње да је деоница пруге на којој ова руска компанија ради веома захтевна. Подсећа на чињеницу да је у питању специфичан терен на подручју  Фрушке горе, у близини Дунава и  археолошких локалитета у околини, што је поред грађевинских, захтевало и издавање посебних дозвола.

- Рад на овој деоници до сада је захтевао и измештање појединих инфраструктурних водова – каже Султанов и додаје да је пре неколико дана усаглашен подизвођаки уговор са „Србијагасом”. – У  поступку је потписивање  уговора за измештање  магистралног гасовода високог напона са „Србијагасом” од Новог Сада до Беочина. Таквих ситуација имамо готово  сваки дан, али захваљујући доброј сарадњии и комуникацији са „Железницама Србије”, подизвођачима и саобраћајним  иснтитутом, решавамо све проблеме.


Фото: Dnevnik.rs

Вредност радова које „РЗД Интернатионал“ изводи у Србији износи 941 милион долара, а више од половине тог износа намењено је за  деоницу Стара Пазова - Нови Сад, у шта спада изградња тунела, вијадукта и отворене пруге.      

Морам рећи да врло добро сарађујемо са српском страном и да проблеме, који се неминовно појављују у овом послу, решавамо у ходу (Мансурбек Султанов)

Завршетак читавог комплекса радова на овој  деоници планиран је за 2021. годину. Као резултат реализације пројекта брзина саобраћања возова ће се повећати до 200 километара на час, а такође ће се повећати капацитет и ниво безбедности саобраћаја.

Зорица Милосављевић

Фото: Б. Лучић

EUR/RSD 117.1627
Најновије вести