ШЕСТ НОВИХ ИНВЕСТИЦИЈА Инђија догодине без незапослених

Председник општине Инђија Владимир Гак каже да је циљ рада локалне самоуправе да задржи младе, како у јавном сектору, тако и у приватном, и направе боље услове живота свим грађанима Инђије.
indjija, Dnevnik/Branislav Lučić
Фото: Дневник/Бранислав Лучић

Управо зато су студентске стипендије за две године повећане са 7.500 динара на 12.000, уведена накнада за прворођено и трећерођено дете од 40.000 динара, локална самоуправа такође плаћа 50 одсто домског смештаја ученицима средње школе, као и студентима, али гради и велики вртић, који ће, по плану, за сву децу с територије општине бити бесплатан. Општина такође планира изградњу 180 кадровских станова за млађе од 40 година, а прва од три зграде, колико имају намеру да граде, требало би да буде готова већ 2020. године.

– Иако пратимо све конкурсе Покрајине и Републике, очекујемо, мада смо затекли велика дуговања на почетку мандата, да ће наш буџет кроз две године бити крајње стабилан и за инвестицију изградње станова неће бити потребе за учешћем на пројектима – истиче Гак. – За две године биће завршено шест великих инвестиција започетих у овој години, за које су уговори већ потписани, али биће још нових.

Фото: Дневник/Бранислав Лучић

У плану је да до краја године буде асфалтирано свих 76 улица, у дужини 44 километра, што је отприлике рута од центра Инђије до искључења за Ауто-команду у Београду

По његовим речима, порез на имовину и зараде од потписаних инвестиција, али и директна куповина земљишта, напуниће инђијски буџет.

– У питању су инвестиције „Агромаркет”, који је недавно отворен у присуству председнице Владе Србије Ане Брнабић, затим фирма „Прича кетеринг”, која се бави индустријским кетерингом у читавом Срему, „М&Б транс” је фирма која се ускоро отвара, с фирмом „Метал ин Зелић” д. о. о. такође је потписан уговор ове године, као и с фирмама „Квас” и „Златибор градња” – истиче Гак, и додаје да је ово свакако година великих инвестиција, као и градње у Инђији.

Фото: Дневник/Бранислав Лучић

По његовим речима, незапосленост је тиме пала на 4,3 одсто, тачније, на Бироу су пријављена 1.893 незапослена, по извештају с краја маја.


Као Нови Сад и Београд

Пешачко-бициклистичку трим-стазу Инђија ће правити по узору на новосадски кеј, од Моста Дуга до Штранда јер, по речима председника те општине, желе да Инђија има све садржаје као што имају Нови Сад или Београд.

– Настављена је и реконструкција базена започета пре 20 година, и сада градски базен изгледа савршено – каже Гак, и напомиње да је небитно како се зове председник неке општине у чијем се мандату нешто уради, него шта је урађено, и да он воли свој град.


Фото: Дневник/Бранислав Лучић

– Ових шест фирми, запослиће још око 650 радника и до краја године потписаћемо још два уговора сигурно, а могуће и три, с инвеститорима који ће запослити још око 400 до 500 радника, те ће свако ко жели да ради пронаћи запослење у Инђији, или, што је још важније, могућност да промени посао – каже Гак.  – Тиме се директно повећава цена радне снаге.

Он напомиње да се у Инђији више не ради за 25.000-30.000 динара, већ су плате далеко озбиљније, а када се заврши шест инвестиција, сваки послодавац ће морати да плати доброг радника, и подсећа на то да је то једини начин за повећања плата у приватном сектору.


Нова градилишта у зони

У целој индустријској зони у Инђији послује више од 45 фирми, а у новоопремљеној, на локацији 15 – „Североисточна радна зона”, тренутно послују четири фирме: „ИТ парк”, „Грундфос” и „Индоми” и фабрика „Квас” која је између њих.

– У року од неколико месеци на тој локацији видећемо минимум три или четири нова градилишта на 97 хектара општинске индустријске зоне. Већ имамо написана два нова уговора с инвеститорима која треба да потпишемо и једну велику парцелу чувамо за озбиљног инвеститора који треба да нам дође. Када се то деси, ми више немамо расположиве индустријске зоне, што значи да ћемо за две непуне године опремити и продати парцеле у зони, за које инвеститори имају рок градње три године за објекат и добијање употребне дозволе – истиче Гак.


Управо зато, та локална самоуправа сада тражи потенцијале и ван Инђије јер су једина локална самоуправа која у пречнику од 50 километара има три милиона становника.

У Инђији се асфалтира 76 улица које то до сада нису биле, што је само један од великих пројеката који се ту реализују у овом тренутку.

– Инђија је 1991. године, у односу на број становника, имала највећи прилив избеглог и расељеног становништва у целој Србији, и углавном су то улице које су настале у том периоду јер се тако насеље ширило и оне су до данас остале неасфалтиране – каже Гак. – То је срамота у 2018. години, те је зато у плану да до краја године буде асфалтирано свих 76 улица, у дужини 44 километра, што је отприлике рута од центра Инђије до искључења за Ауто-команду у Београду. Асфалтирање улица финансира се из наменског кредита, који грађани Инђије кроз буџет и функционисање града ни на који начин неће осетити, управо због нових инвестиција и посла урађеног у протекле две године.

Паралелно с тим улаже се у културу, као и спорт, за који је ове године из буџета издвојено 96 милиона динара, у плану је изградња пешачко-бициклистичке трим-стазе од „Гумопласта” до Аутлет центра „Инђија” да би он постао саставни део града.

Он додаје да му се грађани обраћају за све, од сломљене рампе, до злонамерника који виде жице на уређеном базену, а исти је случај с искуствима 150 његових колега из целе Србије.

Фото: Дневник/Бранислав Лучић


Договор са Железницама Србије

– Са Железницама Србије смо договорили да у нашој индустријској зони стаје брзи воз на релацији Београд–Будимпешта, који сви очекујемо да ће брзо бити пуштен, и из правца Новог Сада, као и из Београда, и по тој рачуници, из оба града имамо радника за 15 минута у индустријској зони – напомиње председник општине Инђија. – Самим тим, испуњавамо захтев сваког инвеститора када је реч о радној снази јер ниједна општина нема ресурс од три милиона становника у пречнику од 50 километара.


– Када бисте само погледали мејлове које сам добио последњу недељу, видели бисте да се већина односи на рупе у асфалту или јавну расвету, и ми и јесмо ту да решавамо свакодневне проблеме наших грађана, а не да се бавимо високом политиком. Водимо рачуна о тме да ли је лоша атмосферска вода која треба да се одведе тамо где јој је место, да не остаје у двориштима, да ли су путеви како треба, школе у реду, има ли места у вртићима и тако даље – истиче Гак. – Изградња вртића касни јер на истој парцели желимо да градимо и кадровске станове, те морамо променити План детаљне регулације. Завршетак радова вртића очекује се у пролеће идуће године и тада ће бити донета важна одлука за породице у Инђији, а то је бесплатан вртић за сву децу на територији општине. Све то не би било без инвестиције, а то је опет захваљујући индустријској зони коју смо опремили у последњих 10-11 месеци и која је данас најбоља, не само у Србији већ и у Југоисточној Европи.

Ове недеље биће расписана и јавна набавка за пројектовање градске пијаце, још једне капиталне инвестиције у овој години. Биће комплетно реконструисан и парк поред зграде општине, те ће Инђија добити нов и модеран изглед.

Маша Стакић

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести