Све пршти на деоници пруге Стара Пазова – Нови Сад

ЧОРТАНОВЦИ: Руска компанија „РЖД интернешенел“, којој је поверена модернизација пруге од Старе Пазове до Новог Сада, увелико гради тунел у Чортановцима и вијадукт дуг три километра.
cortanovci tunel dron
Фото: РЖД интернешенел

Недавно је почела да реконструише и сам колосек на тој деоници, на основу основног уговора и  Анекаса бр. 3.1 и 3.2. Како саопштавају из те компаније, на отвореној прузи Стара Пазова – Инђија, дугој седам километара, завршена је демонтажа контактне мреже и наставља се демонтажа шинских поља, а започети су и земљани радови.

На тој деоници, по пројекту, биће реконструисан садашњи колосек, изграђен други, као и вештачки објекти, укључујући један пешачки потходник и два друмско-пешачка подвожњака у станици Инђија. Након завршетка радова на горњем и доњем строју колосека, деоница ће бити електрификована и опремљена системима за сигнализацију.

Када су тунел „Чортановци” и вијадукт у плавном делу Дунава у питању, из „РЖД интернешенела“ напомињу да је побијање шипова основни посао у тој фази изградње. До сада је постављено више од половине од укупно 2.500 шипова који су предвиђени пројектом. Укупна дужина свих шипова износиће око 80 км, што представља више од дупле дужине деонице Стара Пазова – Нови Сад.

Фото: РЖД Интернешенел

Квалитет грађевинских конструкција редовно контролишу независни стручњаци према више од десет параметара, како у условима производње, тако и директно на градилишту. У нека контролна испитивања, додају у тој руској компанији, укључени су и представници пројектанта – Саобраћајног института ЦИП.

Председници „РЖД интернешенела“ поручују да резултати свих испитивања потврђују да сваки шип одговара захтеваним параметрима и показују висок квалитет извођења радова. Осим тога, надзорни органи, акредитоване лабораторије и независни консултанати на више нивоа контролишу компаније које изводе радове на бушењу.

Завршетак читавог комплекса радова на деоници планиран је за 2021. годину. Резултат реализације пројекта биће повећање брзине до 200 километара на час, те повећање капацитета и нивоа безбедности саобраћаја.

Како је у разговору за „Дневник” рекао Мансурбек Султанов, вредност пројекта за који је задужен „РЖД интернешенел” је више од 500 милиона америчких долара. Реч је о потпуној модернизацији деонице Стара Пазова – Нови Сад, најкомплекснијем делу пруге Београд–Будимпешта. Модернизација не обухвата само реконструкцију постојећег и изградњу другог колосека.

Биће изграђене станице и стајалишта, мостови, потходници и надвожњаци, укључујући и два јединствена објекта – тунел и вијадукт „Чортановци”. Радови су комплексни јер се део деонице налази у зони Националног парка „Фрушка гора”, али компанија поседује све што је потребно да се тај пројекат успешно реализује.

З. Милосављевић

Измена саобраћаја на новосадској и шидској прузи 

Због модернизације пруге између Старе Пазове и Инђије, од 24. априла на снази је измењена организација саобраћаја возова на новосадској и шидској прузи, саопштавају из„Србија воза“ .Саобраћај међународних возова за Беч и Будимпешту одвија се помоћним превозним путем преко Голубинаца.

По измењеној организацији, из Београд–Центра за Нови Сад саобраћају возови у 4.16 и 13.02 сати, а за Суботицу у 5.25, 8.06 и 16.59 сати. Из станице Београд за Нови Сад поласци возова су у 10 и 19.23 сати, а за Суботицу у 15 часова. У смеру из Новог Сада за станицу Београд саобраћају возови у 10.58 сати, а за станицу Београд–Центар у 5.45, 9.36, 20.52 и 21.42. Возови из Суботице за станицу Београд полазе у 5.06 и 13.20 сати, а за Београд–Центар у 10.33 сати.

Остали возови који саобраћају на новосадској прузи до даљег неће ићи.

Први јутарњи возови из Руме за Батајницу и из Батајнице за Шид, саобраћа на релацији Сремска Митровица – Нови Сад и то с поласком из Сремске Митровице у 3.44 сата, а из Новог Сада за Шид у 6.01 сати. Воз који полази из Шида за Батајницу у 8.49 сати, полази у измењеном термину у 9.05 сати. Путнички возови из Шида за Земун у 16.43 сати, као и из Земуна за Шид у 19.05 сати саобраћају до и од Новог Сада, и то саполаском из Шида у 16.43 сати, а из Новог Сада у 19 сати. Остали возови до и од Шида саобраћају по реду вожње.

EUR/RSD 117.0802
Најновије вести