Тема "Дневника": Градиће се обилазница од Сомбора до Кикинде

Брза саобраћајница између Бачке и Баната, која би повезала нашу земљу с Мађарском и Румунијом, значила би многим општинама јер би пут пролазио преко Куле, Оyака, Апатина, Врбаса и Сомбора.
1
Фото: Dnevnik.rs

Пут би водио од Бачког Брега преко Сомбора, Куле и Врбаса, а одатле преко, бечејске и новобечејске општине до Кикинде и румунске границе. На тај начин државни пут, који био најкраћа веза од Сомбора до Кикинде, пролазио би кроз Западнобачки, Јужнобачки, Средњобанатски и Севернобанатски округ.

Циљ пута је да се повеже што више општина, као и индустријских зона ради инвестирања. Изградњу брзе саобраћајнице је приликом обиласка Западнобачког округа наговестио и председник државе Александар Вучић.

По његовим речима, у обраћању житељима Западнобачког округа рекао је да је изградња тог пута скупља опција, која би коштала око 420-430 милиона динара, али и боља. Јефтиније решење би било да се реконструише постојећи пут Врбас–Кула–Сомбор и да се уради брза саобраћајница од Бачке Тополе до Кикинде, која је краћа, па самим тим и јефтинија, али која би повезала мање општина. Најављено је да ће се избор опције знати убрзо.

За поменути путни правац залажу се и представници општина који су се већ много пута састајали тим поводом и писали петицију.

Фото: Председник Општине Врбас Милан Глушац

Председник општине Врбас Милан Глушац каже за „Дневник” да је још увек реч о идејном пројекту, али чија би реализација много значила њиховој општини.

– Изградњом обилазнице значајно би се смањио притисак у саобраћају у центру града, а с друге стране, била би боља повезаност од ауто-пута јер Врбас има одличан геостратешки положај према Кули, Сомбору, Апатину, те бисмо имали бољу циркулацију друмског саобраћаја, а самим тим и промет робе и услуга – истакао је Глушац. – На тај начин не добија само општина Врбас већ би са становишта и безбедности саобраћаја, али и трговине, повезаност овог дела Војводине била много боља. То су изузетно битне ствари и тако бисмо сви заједно профитирали и када је реч о брзини транспорта, безбедности саобраћаја, за коју се Општина Врбас, као и све друге општине боре јер сви имају проблема када је друмски саобраћај у питању.

Глушац истиче да такав пут одговара свим општинама које су даље од ауто-пута јер инвеститори, када долазе у неку општину, најпре гледају да имају добру повезаност с ауто-путем, или да чак буду крај самог ауто-пута.

– Општинама које су даље од ауто-пута највише одговара та обилазница. То је још увек идејни пројекат, по чијем питању смо се више пута састајали и договарали, те потписивали заједничку петицију о значају пута – казао је Глушац. – Мора се урадити пројектно-техничка документација, али треба и времена, као и за сваку већу инвестицију, да се она реализује.

Изградњом обилазнице значајно би се смањио притисак у саобраћају у центру града, а с друге стране, била би боља повезаност од ауто-пута јер Врбас има одличан геостратешки положај према Кули, Сомбору, Апатину (Милан Глушац, председник општине Врбас)

Локална самоуправа у Врбасу, тврди Глушац, тренутно нема могућности да суфинансира такав пројекат, пошто је у незавидном финансијском положају, међутим, уколико буде потребно, изнаћи ће снаге и новац за тако значајан пројекат.

– Врбас је у Јужнобачком округу, Кула, на коју се наслањамо, већ у Западнобачком и имамо жељу да се тај пут реши и морамо наћи начин да у неком партнерском односу желимо да учествујемо у том делу обилазнице – казао је Глушац.

Он је додао да се ради и на реконструкцији пута Србобран–Врбас–Кула, што им је такође значајно.

Обилазница би растеретила и насеља од тешких возила и на њеној изградњи се инсистира већ две године.

М. Стакић

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести