Тема „Дневника”: План изградње аеродрома код Новог Сада овог месеца пред грађанима

Нови Сад и околина има безмало 500.000 становника, интензивно се урбанизује, граде се фабрике, а у међувремену је постао и центар ИТ индустрије, док у Војводину стижу велике иностране инвестиције.
aero1
Фото: Дневник (Ф. Бакић)

Због тога се може рећи да је изградња регионалног аеродрома од жеље израсла у потребу, а Град и Покрајина су још корак ближи томе, пошто је детаљан Нацрт плана аеродрома „Нови Сад – Ченеј” тренутно на јавном увиду за грађане. Његовом иградњом би се обезбедило повезивање АП Војводине с пословним центрима бивших југословенских република и другим околним земљама, што се показало изводљивим када је средином августа 2019. године на директном међународном лету из Минхена стигао директор фирме „Мамингер” да би посетио свој погон у Госпођинцима. Осим тога, људи из света ваздухопловства ченејски аеродром сматрају за један од најлепше позиционираних у СФРЈ. Ваздушна лука у Новом Саду растеретила би аеродром „Никола Тесла” и путници би много брже и лакше стизали до Новосадског сајма, Егзит фестивала, Института за крадиоваскуларне болести у Сремској Каменици...

Председник Аеро-клуба „Нови Сад” Драгољуб Самарџић каже да је изузетно задовољан што је план на јавном увиду јер ће се јасно показати воља грађана која ће се морати поштовати, али да се не сме трчати пред руду јер ће можда бити примедби.

Фото: Dnevnik.rs


Очуваће се салаши и туризам

Атар Ченеја карактеристичан је по великом броју салаша, који се у новије време све чешће користе у туристичке сврхе, те су на њима добро организовани угоститељски садржаји, употпуњени спортско-рекреативним и другим садржајима.

У складу са специфичностима затеченог стања, у окрвиру плана изградње аеродрома урбанисти ће наставити очување постојећих салаша уз могућност промене намене и изградњу нових, али с традиционалним одликама. Осим тога, планирани су и пословни садржаји уз комплекс аеродрома, али би они требало да буду оријентисани на услужно и производно занатство, туризам, односно садржаје који би на одређени начин допунили и обогатили функцију аеродрома.


Фото: Дневник (Ф. Бакић)

– У Војводини живи око 2,2 милиона грађана и треба водити рачуна о њиховим потребама, те се дошло до закључка да је аеродром постао неопходан – појаснио је Самарџић. – Многи сматрају да је ваздушна лука „Никола Тесла” близу и да ће се Фрушкогорским коридором још брже стизати до престонице, па смећу с ума да су Нови Сад и Војводина постали центри великих иностраних инвестиција. Стога морамо у 21. веку људима из пословног света да обезбедимо најбржи начин доласка и одласка из својих фабрика, а то је авио-превоз. Могућност употребе регионалног аеродрома у срцу Војводине може само привући још инвеститора и убрзати економски развој.

Планирано је да с „Ченеја”, удаљеног петнаестак километара од Новог Сада, полећу авиони нискобуyетних компанија, туристички и раднички чартер летови, те авио-такси летови, а задржаће и спортско-пољопривредну намену. Због тога је планирано проширење и осавремењавање аеродроме, као и подела простора. У југоисточном делу биће изграђен комплекс са свим пратећим садржајима на површини од 70,87 хектара, док ће у северозападном делу бити смештени пословни садржаји на 8,78 хектара, као и салаши на око 32 хектара. Полетно-слетна стаза биће дугачка 1.700, и широка 30 метара, имаће кодну ознаку 3Ц, што значи да ће овде моћи да слећу авиони с распоном крила од 24 до 36 метара и максималним капацитетом од око 100 места. Такође, планирано је да аеродром има и ознаку 2Ц, која ће се односити на травнату полетно-слетну стазу дужине 1.000 и ширине 30 метара.

У јужном делу пристанишног комплекса планиран је простор на којем ће бити изграђени објеката за нови комплекс путничког и карго пристаништа. У том делу аеродрома биће смештена пристанишна зграда, технички блок с контролним торњем и пунктовима, објекат за ватрогасне службе с резервоаром за воду, те платформа за прихват и отпрему, магацин за складиштење робе, рулне стазе (површина намењена за кретање ваздухоплова између паркинга и полетно-слетне стазе), паркинзи и станица за снабдевање горивом и складиште млазног горива и авио-бензина.

Да би аеродром постао што приступачнији грађанима и да би се растеретио саобраћај, изградиће се кружна раскрсница и биће постављена два аутобуска стајалишта за соло аутобусе на краку раскрснице у правцу Сирига. Урбанисти су оставили могућност повезивања аеродрома на железничку мрежу, односно на локалну пругу број 7 Римски шанчеви – Бечеј, која је од пристанишног комплекса аеродрома удаљена 2,8 километра.

Силвиа Ковач

EUR/RSD 117.1661
Најновије вести