Вучић обишао радове на изградњи вијадукта Чортановици

ЧОРТАНОВЦИ: Председник Александар Вучић обишао је данас радове на изградњи вијадукта "Чортановци" на железничкој деоници Стара Пазова - Нови Сад, у оквиру изградње пруге за велике брзине између Београда и Будимпеште.
д
Фото: Танјуг/Драган Кујунџић

Тунел и вијадукт "Чортановци" једно су од највећих инвестиционих и инфраструктурних градилишта у овом делу Европе.

Радове на модернизацији и изградњи двоколосечне пруге Стара Пазова - Нови Сад, укључујући и изградњу тунела и вијадукта "Чортановци", изводи руска компанија "РЖД Интернешнл", а пројекат се финансира из руског кредита за модернизацију српских железница.

Представници извођача радова упознали су председника са пројектом изградње вијадукта и тунела и напоменули да је терен где се гради вијадукт био веома захтеван, јер јер је тло било мочварно и било је потребно да се обезбеди.

Пренели су ми да је уграђено 1.450 шипова, дужине 30 метара, те да је урађена заштита од клижишта, те да су радници савладали велике муке и успели да ураде посао.

Фото: Танјуг/Драган Кујунџић

Вучић: Тренутно највећи железнички инфраструктурни пројекат у Европи

Председник Србије Александар Вучић рекао је данас да су радови на изградњи вијадукта и тунела код Чортановаца највећи железнички инфраструктурни пројекат који се тренутно изводи у Европи.

Председник је, обраћајући се новинарима након обиласка радова на овој деоници пруге између Београда и Новог Сада, рекао да се са скеле која је подигнута уз вијадукт, а на коју се попео, пружа импресиван поглед на Бачку и Срем.

"Видео сам нешто што је мало ко до сада имао прилику да види у Србији, једну величанствену ствар са врха ових скела куда ће да пролазе наши возови. Тај поглед је чудесан", поделио је своје утиске председник.

Поносан је каже на све оно што је урађено у последњих пет, шет година, подижући земљу ни из чега, из амбиса.

"Дотле, да данас овде направимо највеће железничко градилиште у Европи", истакао је Вучић.

Верује, каже, да ће резулати ових радова бити подстрек за наставак истих оваквих радова и у другима деловима наше земље, јужно од Београда, тамо где постоји нижи стандард и сиромашније становништво, како би се додатно помогло развоју тих крајева.


Вучић обишао радове на изградњи вијадукта Чортановици Фото: Дневник.рс/Ф.Бакић


Градилиште које је данас обишао председник са сарадницима налази се, иначе, између Бешке и Карловачких винограда.

"Још смо у срцу Срема, приближавамо се Бачкој, имамо величанствен поглед одавде и на Бачку и крај Срема, заиста је прелепо".

За вијадукт је изграђено 56 носећих стубова, који је иначе три километара дужине, а на овој деоници се налази и тунел са две цеви.

"Немогуће је да дође до судара, имамо две цеви и 1.200 метара са најмодернијом савременом сигнализацијом, не може да додхе до било каквих несрећа", указао је председник.

Захвалио се руским извођачима за које је рекао да не касне са радовима ни дана.

Што се Србије тиче, истакао је, наша земља ће своје обавезе из партнерства испуњавати и на време и у потпуности.

"Ја се сећам када сам постао потпредседник владе, први састанака са председником Путином у Сочију, увек смо имали проблема са нашим неизмиреним обавезама из 2010, 2008, 2007, 2011, и тако даље, ми данас, као што знате, све своје обавезе измирујемо на време и тако се понашамо", истакао је Вучић и рекао да је Србија поуздан партнер и тако ће и да остане.

Рекао је буџети у Србији расту из годину у годину, као и плате, а тако ће бити и у будуће.

"Наша улагања у инфраструктуру расту из године у годину и такод ће бити и у будуће захваљујући стабилности наших јавних финансија,укупној монетарној и фискалној политици", рекао је председник честтитајући радницима речима апострофирајући да сама изградња скела је чудесан подухват:

"Хвала вам на томе што градите Србију, и треба да се поносите пред својом децом и пред својим унуцима за све оно што сте овде направили и за све оно што ћете направити".


Фото: Танјуг/Драган Кујунџић

Председник је на томе честитао и српским и руским радницима.

"Ово ће да промени изглед Србије", констатовао је Вучић.

Ако је мост Врла симбол Грделице, вијадукт код Чортановаца биће симбол свеукупног напретка Србије, брзих пруга и можда најлепше место које може да се види, истакао је председник.

Са председником Вучићем, радове обилазе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић, амбасадор Русије у Србији Александар Боцан-Харченко и председник Покрајинске владе Игор Мировић.


Боцан-Харченко: Величанствен пројекат

Амбасадор Русије Александар Боцан-Харченко рекао је данас, након што је са председником Србије обишао радове на изградњи вијадукта "Чортановци" на железничкој деоници Стара Пазова - Нови Сад, да је реч о величанственом пројекту, који је и од европског значаја.

Изградња вијадукта је део пројекта изградње пруге за велике брзине између Београда и Будимпеште.

"Ово све што видимо је величанствено и обећавајуће и можда не постоји реч ни на српском, ни на руском која би била прави одраз димензија овог пројекта. Јасно је да је реч о пројекту на нивоу најмодернијих стандарда. Он је и од европског значаја и биће део коридора који ће додатно повезивати јужни део Европе са централном и западном Европом", рекао је амбасадор.

Наше две земље, каже он, раде у корист интереса Србије и Русије, у корист билатералне сардње, али и европских свеобухватних интереса и благостања.

Изразио је захвалност РЖД на свему што раде и задовољство што постоји одлична сарадња између српских и руских стручњака.

Додао је да планова за сарадњу има још и најавио да се припрема још један међувладин уговор о додатном кредиту.

"Очекујем да ће ускоро бити потписан. Идемо даље", казао је он и додао да је изградња диспечерског центра у Србији један од најзначајнијих.


Руски амбасадор Боцан-Харченко каже да је велика част што Русија учествује у овом пројекту, и да су димензије пројекта "величанствене".

"Величанствено градилиште које је и од европског значаја. И представници РЖД кажу да ће бити још више сарадње а то показује да имамо безброј могућности", навео је он.

Вијадукт ће бити дуг 2,9 километра и носиће га 59 стубова, од којих ће највиши бити 28 метара.

Фото: Танјуг/Драган Кујунџић

Поред вијадукта, граде се две тунелске цеви, свака са по једним колосеком, дужине од по 1,2 километра.

Радови на изградњи вијадукта и тунела "Чортановци" почели су 11. августа 2017. године.

Рок за завршетак радова је 52 месеца, а вредност посла је 337,6 милиона долара.

Када цела пруга буде завршена, према најавама, од Београда до Новог Сада стизаће се за 35 минута.

Председник се интересовао и за пројекат изградње Јединственог диспецерског центар за управљање саобрацајем возова у Србији, који израдују руски и српски железницари.

Председник порајинске владе Игор Мировић рекао је у разговору са председником Србије, приликом обиласка радова на вијадукту Чортановци, да је у питању највећи пројекат овог типа у Војводини после изградње канала Дунав Тиса Дунав (ДТД), пре око 100 година.

Вучић је рекао да је веома задовољан како радови напредују и како ће пројекат изгледати када буде завршен и навео да ће се од центра Београда до центра Новог Сада стизати за 30 минута.

Председник је говорећи о томе колико ће ова пружна деоница растеретити саобраћај на путевима, указао и на трагичне билансе на српским путевима овог лета и замолио грађане да не возе брзо.

Фото: Танјуг/Драган Кујунџић

Иначе, како је рекао док је био премијер Србије разговарао је са премијером Хрватске да се овакав пројекат ради и према Хрватској али је то (Зоран) Милановић одбио након чега је разговарао са премијером Мађарске Виктором Орбаном.

РЖД, извођач радова на реконструкцији пруге, напоменуо је председник, је реномирана фирма која има преко милион запослених.

Министарка грађевинарства Зорана Михајловић рекла је приликом обиласка да од времена Јосипа Броза Тита ова пруга није обнављана.

Вучић је обилазећи радове рекао и да ће се са Црном Гором разговарати о даљим пројектима на унапређењу железничке инфраструктуре, а поздрављајући се са радницима честитао им је на труду и залагању.


Михајловићева:Градимо прву брзу пругу у југоисточној Европи

БЕОГРАД: Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић рекла је данас да ће модернизација железнице омогућити да Србија постане незаобилазна рута и у железничком саобраћају и да заједнички пројекти са Руским железницама доприносе том циљу. 

Како се наводи у саопштењу њеног кабинета, радиће се и пројектна документација за наставак реконструкције барске пруге, од Ваљева до границе са Црном Гором, а почетак тих радова очекује се 2021. године.

Михајловићева и председник Србије Александар Вучић обишли су данас градилиште вијадукта Чортановци, на деоници Стара Пазова - Нови Сад, а обиласку су присуствовали и покрајински премијер Игор Мировић и амбасадор Руске Федерације у Србији, Александар Боцан-Харченко.

"Србија и Русија имају не само пријатељске односе, него и одличну економску сарадњу, нарочито у области инфраструктуре. О томе говори и чињеница да заједно реализујемо највећи железнички пројекат у Европи, изградњу деонице од Старе Пазове до Новог Сада, која ће бити део прве брзе пруге у југоисточној Европи", рекла је Михајловићева. 

Она је нагласила да је за Србију важно да модернизује комплетан железнички Коридор 10 и да се боље повеже ка југу и са Северном Македонијом и Грчком.

"Припремамо и нове пројекте које ћемо радити са Руским железницама. Идуће године почеће изградња новог диспечерског центра на железници, а наредних месеци радиће се и пројектна документација за наставак реконструкције барске пруге, од Ваљева до границе са Црном Гором, где очекујемо да почнемо радове 2021. године", рекла је она. 

Радове на модернизацији и изградњи двоколосечне пруге Стара Пазова - Нови Сад, укључујући и изградњу тунела и вијадукта Чортановци, изводи руска компанија „РЖД интернешенел", а пројекат се финансира из руског кредита за модернизацију српских железница. 

EUR/RSD 117.5559
Најновије вести