БАХАТИ ВОЗАЧИ ВЕЛИКИХ ТЕРЕНАЦА СВИМ ДОЗЛОГРДИЛИ Париз планира да утростручи тарифе за паркирање СУВ возила

ПАРИЗ: Париз намерава да утростручи цену паркирања за велика теренска возила (СУВ) како би их избацио из града и ограничио емисије и загађење ваздуха, најавила је градоначелница француске престонице Ан Идалго данас.
pariz
Фото: FoNet

"То је облик социјалне правде“, додала је Идалго.

Париз ће 4. фебруара одржати референдум на којем ће се од становника тражити да гласају за или против посебне тарифе за паркирање за тешких, великих и СУВ возила која много загађују, и тако постати други француски град, после Лиона, који ће следеће године увести веће трошкове паркирања за теренска возила, преноси Гардијан.

Уколико Парижани гласају за увођење већих тарифа, власници СУВ или 4x4 возила ће од следећег пролећа један сат паркирања у централним париским улицама плаћати 18 евра, док ће у остатку града та цена бити 12 евра, саопштили су званичници.

Цене ће се односити на аутомобиле теже од 1,6 тона која имају мотор са унутрашњим сагоревањем и за хибридна возила, али и на електрична возила тежа од две тоне.

Међутим, нова цена паркинга на градским улицама француске престонице неће се односити на становнике Париза.

Повећање тарифе паркирања могло би да обезбеди додатних 35 милиона за француску престоницу, рекла је Идалго додајући да се ради о предузимању мера за климатску кризу, безбедност на путевима и квалитет ваздуха, али и заштиту 500.000 Парижана који живе у близини обилазнице Периферика и трпе последице због великих аутомобила који улазе у град.

Да је нова мера облик социјалне правде, слаже се и заменик градоначелника Париза за Зелену странку, Дејвид Белијард, који је рекао да ће већим ценама паркирања бити обухваћени најбогатији људи.

"Теренска возила коштају између 6.000 и 7.000 евра више од стандардног аутомобила и све студије аутомобилских компанија показују да их купују најбогатији људи са високим примањима. Мера, ако буде примењена, биће усмерена на најбогатије људе како би се финансирала трансформација нашег јавног простора како би се прилагодила климатској кризи, тако да је то облик друштвене прерасподеле", рекао је Белијард.

Увођење нове мере, према мишљењу Белијарда, биће подстицај возачима теренаца да користе другу врсту превоза.

"Ради се о слању снажног сигнала онима који возе ове огромне аутомобиле - или им теже да ће вас то у будућности коштати више. Позивамо их да користе друга превозна средства, постоје алтернативе", рекао је Белијард.

Француско удружење возача, 40 милиона аутомобилиста, осудило је оно што је назвало "неоправданим" сузбијањем и ограничењем слобода.

Раније ове године, Париз је одржао слично гласање о томе да ли да забрани изнајмљене електричне скутере и касније постао прва европска престоница која их је забранила.

Париз, у коме је према писању Ле Паризијена број СУВ возила порастао за 60 одсто у последње четири године, под градоначелницом Идалго годинама је повећавао притисак на возаче са све већим трошковима паркирања и постепеним забрањивањем дизел возила, док је, са друге стране ширио мрежу бициклистичких стаза.

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести