Кинески научници тврде да су близу проналаска лека за ХИВ

ХОНГКОНГ: Научници Института за АИДС Универзитета у Хонгконгу објавили су да су можда пронашли "функционални лек" за ХИВ, вирус који узрокује АИДС.
aids/YT
Фото: Youtube Printscreen

Реч је о новом антителу које би се могло користити и за превенцију и за лечење те опаке болести.

Истраживање које је водио професор Чен Зивеи спроведено је у тренутку када је Кина суочена са ширењем епидемије АИДС-а међу високоризичним групама.

Готово 850.000 људи у Кини је, према подацима АИДС Дата Хуба Уједињених нација, заражено ХИВ-ом. Вирус ХИВ слаби имунолошки систем због чега су заражени јако осетљиви на инфекције и болести.

Ченово откриће, које је тестирано на мишевима, показује да ново антитело може помоћи у контролисању вируса и елиминацији заражених ћелија.

Антитело ће моћи да лечи све варијанте ХИВ-а, што је новина, рекао је Чен, будући да не постоји јединствена вакцина за лечење свих варијанти ХИВ-а.

"Наше новооткривено биспецифично антитело делује против свих њих и у томе је велика разлика", рекао је он, преноси Хина.

Чен каже да се под "функционалним леком" подразумева да су количине вируса у телу толико ниске да се он не може детектовати, све док људи узимају ињекције антитела, можда свака три месеца или ређе.

Откриће кинских научника објављено у Часопису за клиничка истраживања, једном од водећих светских часописа за биомедицину.

Људи заражени ХИВ-ом могу да држе вирус под контролом антиретровирусним лековима, који спречавају да вирус зарази нове ћелије.

Међутим, они морају да се узимају свакодневно и они не елиминишу заражене ћелије из тела. Вирус, дакле, и даље постоји и може да се врати ако се терапија прекине.

Ново антитело имаће знатно дужи полувек од постојећих лекова и могло би да се даје на свака три месеца, рекао је Зивеи.

Премда су резултати обећавајући, Ендрју Чидги, директор невладине хуманитарне организације АИДС Цонцерн из Хонгконга, сматра да то не значи да ће лек ускоро бити доступан јавности, јер су власти споре.

Чен и његови сарадници желе да изведу клиничка испитивања лека и очекују да ће им за то требати три до пет година.