КАКО СЕ СНАЛАЗИТЕ У КРУЖНОМ ТОКУ? Ово су детаљна правила која треба да се поштују
Правила вожње у кружном току важно је поштовати ради безбедности свих у саобраћају, па је ред да их се подсетимо.
Да кренемо од основног: У Србији, испред кружног тока углавном стоји саобраћајни знак "обрнутог троугла", односно поштује се право првенства пролаза. Ако саобраћајних знакова нема, онда се гледа правило десне стране.
Уколико је у питању кружни ток са једном траком, морате погледати лево пре него што се укључите, а и они који су већ у кружном току имају предност у односу на вас који у њега тек улазите.
Приликом искључивања из кружног тога, по закону морате да укључите показивач правца, односно "жмигавац", а исто тако, да не бисте угрозили безбедност, немојте да успоравате или стајете при искључивању (сем кад је ту пешачки прелаз или, нпр, Хитна помоћ).
Кад је у питању кружни ток са више трака, аутомобил у унутрашњој траци кружног тока нема предност у односу на ауто у спољашњој.
Конкретно – не смете из крајње унутрашње траке (уз острво) да "исечете" све остале у другим тракама кружног тока, да бисте изашли тамо где вам одговара. Предност у самом кружном току има возило које наставља кретање траком у којој се налази, како пише сајт "Половни аутомобили".
Зато, ако се два аутомобила возе "раме уз раме" у кружном току, при чему је један у траци ближе центру, а други у траци десно од њега, тада важе иста саобраћајна правила као да возе на правом путу са две или више трака.
То значи да, уколико возач аута из "унутрашњег круга" жели да се престроји у траку десно од њега или да изађе из кружног тока, он мора да укључи мигавац, пропусти возила из "спољашњег круга", тј. из траке десно од себе и да се тек онда престроји у ту траку или крене ка искључењу из кружног тока.
Важе иста правила као да је у питању класично престројавање на путу са две или три траке. Поновимо - возила из унутрашњих трака немају предност у односу на возила у спољашњим тракама!
Планирајте унапред
Најбоље је да још пре уласка у кружни ток добро размислите где ћете изаћи, како бисте правовремено могли да реагујете и тиме изведете жељену радњу.
Поред овога, није забрањено ни направити неколико кругова у кружном току, у којој год да сте траци, уколико је то неопходно да бисте се безбедно искључили.
Наравно, и пракса и рутина играју велику улогу у томе како ћете се снаћи.
Уколико се нађете у озбиљној гужви (као, на пример, на Славији), ова писана правила у пракси ће пасти у воду јер их се неће сви придржавати. У том случају, не заборавите да укључите жмигавац пре искључења и увек "школски" двапут проверите ситуацију око себе!