broken clouds
17°C
09.05.2025.
Нови Сад
eur
117.2025
usd
103.5449
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

ОСАМ МОДЕЛА ГУМА НИЈЕ ПРОШЛО ТЕСТ, ОПАСНЕ ПО ВОЖЊУ Возачи масовно бирају ову марку, а стручњаци упозоравају

09.05.2025. 10:35 10:41
Пише:
Извор:
Курир
guma
Фото: Pexels/Ilustracija

Возачи често бирају Алл-Терраин (АТ) гуме, које би требало да буду једнако добре и за вожњу по терену и за обичне путеве, али тестови показују другачије

Тестови ADAC-а показују да груб дезен на гумама озбиљно заварава – њихова учинковитост на асфалту је алармантно лоша.

ADAC је први пут тестирао All-Terrain гуме које произвођачи рекламирају као погодне и за оф-роуд и за путеве. Резултати су разочаравајући - ниједан од осам тестираних модела није препоручен, а све већа популарност ових гума (посебно код кампера, СУВ-ова и пик-ап возила) може угрозити безбедност у саобраћају.

Лошије кочење, мања стабилност, већи ризик

- На мокром асфалту, зауставни пут при брзини од 80 км/х дужи је за најмање шест метара у поређењу са обичним зимским или целогодишњим гумама.

- Најгори резултат имала је гума БФ Гоодрицх Траил Терраин Т/А (оцењена као "недовољна") – возило се зауставило тек после 48,8 метара.

- Управљање и отпорност на аквапланинг такође су знатно лошији у односу на стандардне путне гуме.

- На снегу, само су две гуме пружиле перформансе сличне обичним целогодишњим гумама.

АДАЦ наглашава да ове гуме имају смисла само у одговарајућим условима:

- На шљунку или у правој теренској вожњи (нпр. за возила са погоном на сва четири точка) могу бити корисне, али их треба бирати пажљиво.

- Већина возача користи АТ гуме на путевима, иако оне нису оптимизоване за такве услове.

- "Изглед офф-роад гума не надомешћује праву безбедност“ – закључак је да су квалитетне целогодишње гуме бољи избор за оне који ретко силазе с асфалта.

Посебан случај: кампери на мокрој трави

Један од разлога за куповину АТ гума јесте страх да се кампер неће моћи покренути са мокре траве. Међутим, тестови показују да дубок профил АТ гума ту не помаже – погон на сва четири точка је много важнији. Овај сценарио није укључен у званичну оцену (због тешке поновљивости), али АДАЦ наглашава да је реч о реалном проблему.

Тренд уградње Алл-Терраин гума на возила која никада не силазе са асфалта може бити опасан компромис. Уместо тога, АДАЦ препоручује квалитетне целогодишње гуме, које обезбеђују поузданије кочење и управљање у свим условима. Истраживање је спроведено на гумама димензија 225/65 Р17.

Извор:
Курир
Пише:
Пошаљите коментар