ДНЕВНИК У ИРИГУ Жељно ишчекују Фрушкогорски коридор

Највећи и најзначајнији пројекат за општину Ириг свакако је Фрушкогорски коридор и тунел „Иришки венац”, од око 3,5 километара, који има национални значај, али једнако је важно улагати и водитити рачуна о улицама, јавни објектима, попут школа, вртића, домова здравља, развијати туризам и друге привредне гране.
2
Фото: Дневник/ Р. Хаџић

Захваљујући таквом приступу у Иригу се у протеклих седам година много тога променило.

Према речима председника општине Тихомира Стојаковића незапосленост је 2015. године била 55 одсто, а сада је око осам одсто, а већина мештана ради у околним местима попут Инђије, Старе Пазове, Шимановаца, Руме и Новог Сада.

- Буџет општине износи око 500 милиона динара, што је довољно за наше потребе, али за веће инвестиције морамо да се ослонимо на Републику и Покрајину - казао је Стојаковић.

Фото: Дневник/ Р. Хаџић

Додаје да је пре месец дана завршена санација и проширење пута Ириг - Нерадин у дужини од пет колометара, који је био у лошем стању, а тренутно је у току је реконструкција више улица.

Радници су ангажовани готово у свим местима: у Иригу, Врднику, Јаску, Ривици, Нерадину, Крушедол Селу и Шатринцима. Змај Јовина улица у Јаску била је приоритетна, јер је била у лошем стању као и у Иригу и Врднику, док у Нерадину и у Шатринцима санирамо делове улица који су тешко проходни, а у Крушедолу радимо око 300 метара улице која уопште није била асфалтирана. Вредност радова је око 140 милиона динара, од чега је 100 милиона обезбедила Управа за капитална улагања, а остатак општина. Укупна дужина пута која ће бити санирана је осам километара, а рок за завршетак је крај године.

У потрази за послом, урбаним начнином живота и приликама млади Ирижани су се раније радо селили у веће градове. Међутим, у протеклом периоду се и то променило, па се неколико младих из Новог Сада вратило у родно место, јер су увидели да живот у граду постао сувише динамичан, стресан и скуп.

Фото: Дневник/ Р. Хаџић

- Због тога настојимо да равномерно улажемо у сва насељена места, а добра путна инфраструктура ће допринети томе да људи свој дом пронађу баш овде - појашњава Стојаковић додајући да се у центру Ирига, након више деценија, гради вишеспратница. - Једна од већих инвестиција, која је завршена прошле године, је пут Ириг - Врдник у дужини од 12 километара. Тај пројекат је од великог значаја како за мештане, тако и за туристе који желе да се упознају са лепотама наше општине. Поред тога, прошле године урађен је пут у дужини од пет километара измеђау Јаска и Мале Ремете. Сада је у плану је да се уреди канализациона мрежа, коју имамо само у Иригу и Врднику, и то делимично, а у току је и израда пројектнотехничке документације за пречиштач отпадних вода у Врднику.


Адут у рукаву - туризам

На територији општине Ириг има око 5.000 викендица и њихов број расте, што се осети и по новчаном приливу у буyет општине, рекао је Тихомир Стојаковић.

- У плану је да у наредном периоду буде изграђено око 120 луксузних вила, 55 у Врднику, око 40 у Великој Ремети и 20 у Иригу. Све је кренуло од Фрушких терми и Врдника што је била једна од највећих инвестиција у области туризма. Тренутно се у близини терми граде две стамбене зграде, а цена квадрата би могла да достигне и до 3.000 евра - најављује наш саговорник. -Планирамо и да се фокусирамо на вински туризам јер имамо већ неколико винарија, а међу најпознатијима у Иригу су „Ковачевић” и „Мачков подрум”, у Малој Ремети „Деурић”, и „Комуна” у Ривици чија вина се послужују у авионима „Ер Србије”.


Фото: Дневник/ Р. Хаџић

Највећи пројекат, изградња Фрушкогорског коридора напредује по плану, радници већ буше тунел, док га Ирижани с нестрпљењем ишчекују.

- Кроз Ириг дневно прође и до 18.000 возила, али највећи проблем стварају теретњаци, који су изазивали и тешке незгоде са смртним исходом и улетали у дворишта и куће. Осим тога, зграде трпе разна оштећења, фасаде су готово црне од блата и смога. Због густог саобраћаја је и квалитет ваздуха лош, иако смо окружени шумом - појаснио је  Стојаковић додавши да општина нема користи од возила која протутње, јер су само у транзиту. - Поједини тврде да када коридор буде изграђен и саобраћај измештен из Ирига да ће општина бити мртва. То није истина, напротив, нама ће се отворити нове могућности. Фрушкогорски коридор је од великог значаја за Срем јер ће бити обезбеђен бржи и сигурнији проток људи и робе. Осим што ће омогућити везу са ауто-путем Рума–Шабац и брзом саобраћајницом Шабац–Лозница, те тиме и везу западне Србије и БиХ ка северу и истоку, Фрушкогорски коридор ће излазити и на садашњи ауто-пут Београд–Суботица, али и на будући ауто-пут Нови Сад – Зрењанин – Београд.

Силвиа Ковач

фото: Радивој Хаџић

Фото: Дневник/ Р. Хаџић

EUR/RSD 117.1661
Најновије вести