Изабран идејни пројектант за брзу саобраћајницу Сомбор–Кикинда

СОМБОР: План изградње пута, који би требао да повеже крајњи северозапад са истоком АП Војводине, односно граничне прелазе са Мађарском (Бачки Брег) и са Румунијом (Наково), за један корак је ближи реализацији.
Sombor - put
Фото: Youtube Printscreen

Наиме, како је то саопштило на свом званичном сајту Јавно предузеће „Путеви Србије“, победник другог јавног позива за израду студије оправданости и идејног пројекта брзе саобраћајнице Сомбор-Кикинда је новосадски „МХМ-пројект“. Увидом у одлуку овог јавног предузећа пореске обвезнике ће наручени радови стајати безмало 300 милиона динара, при чему се новосадска пројектантска кућа обавезала да идејно решење изради за 30 дана, док им је рок за израду студије опревданости са идејним пројектом 90 дана.

Овим се коначно ставила тачка на избор пројектанта саобраћајнице која би требала „попреко“ да повеже Војводину, пошто ће се, према плану, пружати од граничног прелаза са Мађарском Бачки Брег у атару Сомбора, до ГП Наково са Румунијом на подручју општине Кикинда. Према својевременим проценама надлежног Министарства грађевине, ова брза саобраћајница би требало да буде дугачка 175 километара, а вредност радова би требало да износи око 835 милиона евра. Изабрани пројектант би требао да презицира трасу брзе саобраћајнице у четири траке, којом ће моторна возила моћи да се крећу брзинама до 100 километара на сат, а у складу са расположивом планском документацијом у Идејном пројекту изградње биће размотрени и положаји евентуалних туристичко-рекреативних и одморишних садржаја у зони саобраћајнице.


Државни пројектанти преоптерећени

Пројектант за израду Студије оправданости и Идејног пројекта изабран је тек у другом наврату, односно на основу јавног позива од 17. септембра, пошто се на претходни јавни позив, онај из фебруара ове године, није јавио ниједан понуђач.

- Проблем код ових тендера је што државне фирме, попут Саобраћајног института „ЦИП“ и Института за путеве, имају превише посла, па се уопште ни не јављају на тендере, док мале фирме, односно пројектантске куће просто немају капацитета да ураде то што се од њих очекује – појаснио је Зоран Дробњак в.д. директора ЈП „Путеви Србије“.


Почетак радова за септембар идуће године, након сада већ обављеног избора пројектантске куће, најавио је и новоизабрани републички министар грађевине Томислав Момировић, на недавно одржаном радном састанку са представницима свих локалних самоуправа које се налазе на предвиђеној траси. Представници општина и градова на траси будућег саобраћајниц,е која би требало да се простире у смеру исток-запад од граничног прелаза са Мађарском, Бачког Брега до оног са Румунијом код Накова, са интерсекцијом са Коридором 10 код Врбаса, имали су прилику да министру Момировићу изнесу и текуће проблеме са којима се суочавају на територији својих градова, на шта је први човек Министарства грађевине нагласио ће све изнете захтеве и предлоге размотрити, те ће они након приоретизације бити и реализовани.

- Ова саобраћајница ће значајно олакшати и убрзати комуникацију, повећати безбедност, олакшати живот грађанима а који се тренутно суочавају са чињеницом да су саобраћајнице локалног карактера преоптерећене, односно да њима пролазе тешки и други транспортни камиони, што ће све постати прошлост у некој блиској будућности и ми на томе јако озбиљно радимо – рекао је Момировић, појашњавајући да је у републичком буџету за идућу годину већ издвојено 100 милиона евра за изградњу пута Бачки Брег-Наково на ком се почетак радова очекује у септембру 2021. а планирано је да се са изградњом заврши у року од две и по године.

М. Мћ

EUR/RSD 117.5704
Најновије вести