Мост између Орловата и Томашевца дефинитивно затворен

ТОМАШЕВАЦ: Мост преко Тамиша, на путу између Орловата и Томашевца, и физички је затворен.
1
Фото: Dnevnik.rs

„Путеви Србије” су испред моста поставили бетонске баријере, а житељима ова два села преостало је једино да користе алтернативне путеве. Мост је, истине ради, још раније званично био затворен за саобраћај, а возачи су о томе обавештавани уз помоћ саобраћајне сигнализације.

Међутим, јавна је тајна да се, упркос томе, саобраћај преко моста и даље одвијао. Према информацијама које смо добили у Месној заједници Томашевац, полиција је спорадично и кажњавала возаче. Од понедељка се, међутим, више не може преко моста. У МЗ Томашевац кажу да од „Путева Србије” нису добили никакво обавештење да ће поставити бетонске баријере.

- Томашевчани који путују у Зрењанин сада ће морати преко Ботоша и Банатског Деспотовца, што је у једном смеру 10 километара дуже. Ко путује на посао сваког дана прелазиће 20, а недељно 100 километара више. Орловаћанима је проблем што је бензинска пумпа у Томашевцу, па ће сад по гориво около наоколо. Могу да бирају да ли у Стајићево или Фаркаждин - каже Александар Рудић, члан Савета Месне заједнице Томашевац.

Стручњаци су раније установили да је мост небезбедан и да нема смисла поправљати га, него је најпаметније изградити нови друмски мост између Орловата и Томашевца. Градска управа Зрењанин је стога урадила концептуални оквир Плана детаљне регулације дела обилазнице око Орловата, како би изградња новог моста уопште била могућа.

Реч је о деоници од раскрснице улица Ботошки друм и Иве Лоле Рибара до раскрснице са државним путем ИИА реда 130 за Томашевац. Она укључује и друмски мост преко Тамиша, у дужини од 1,6 километара. Тај документ је био на јавном увиду до септембра. Сад би требало да се уради пројектно-техничка документација, па онда редом све што претходи изградњи новог друмског моста.

Нови мост сигурно неће бити саграђен у скорије време, сматра Рудић, и додаје да је постојећи железнички мост сасвим сигурно небезбедан, али да њиме и даље пролазе теретни возови.

- Нама је јасно да је овај мост за железницу од велике важности, али питамо се како је мост безбедан за возове, а није за лака путничка возила. Алтернативни путеви за Томашевчане и Орловаћане велики су проблем и велики издатак. А куда ћемо ићи кад се на пролеће Тамиш излије, што се дешава готово сваке године, немам појма – додаје забринуто Александар Рудић.

Ж. Балабан

EUR/RSD 117.1627
Најновије вести