ОБЈАВЉЕН ПЛАН ЗА „ОСМЕХ ВОЈВОДИНЕ” Ова стратешка деоница ускоро почиње да се гради; Покретач развоја севера Војводине; Саобраћајница важна и за ЕУ

Објављен план за „Осмех Војводине”, следи допуна за Српску Црњу!- објавио је за викенд министар грађевинарства, саобраћаја и инфратсруктуре Горан Весић на свом Инстаграм налогу. Он је подсетио да се ради о Просторном плану подручја посебне намене за брзу саобраћајницу - гранични прелаз са Мађарском (Бачки Брег) - Сомбор - Кула - Врбас - Србобран - Бечеј - Кикинда -гранични прелаз са Румунијом (Наково).
d
Фото: Dnevnik.rs

- Овај Просторни план омогућава нам да веома брзо, како је председник Вучић најавио, започнемо изградњу првих 5,5 километара од Бачког Брега за који имамо грађевинску дозволу и завршену експропријацију. Одмах почињемо да радимо на допуни плана јер ће „Осмех Војводине” бити продужен од Кикинде до Српске Црње- навео је Весић на друштвеној мрежи.

Како је прецизирао, будућа саобраћајница, позната као „Осмех Војводине”, биће дуга 164,392 километра и пројектована је за брзину од 100 километара на сат. Укупна површина обухвата просторног плана је 11.273,42 хектара.

У исто време, Влада Србије усвојила је прошле недеље буџетски план за наредну годину, у којем се предвиђа могућност да се држава задужи код неке од кинеских банака у вредности  220.000.000 евра за изградњу „Осмеха”.

Да подсетимо, Покрајински секретаријат за урбанизам и заштиту животне средине објавио је у Службеном листу АПВ Просторни план подручја посебне намене инфраструктурног коридора државног пута 1.Б реда гранични прелаз са Мађарском (Бачки Брег)-Сомбор-Кула-Врбас-Србобран-Бечеј-Кикинда-гранични прелаз са Румунијом (Наково).

Коридор мотопута Сомбор-Кикинда, почиње од површинске кружне раскрснице непосредно након граничног прелаза Бачки Брег (км 0+000), док се завршава у зони Града Кикинде, на површинској кружној раскрсници - излазу ка насељу Наково и граничног прелаза Наково (км 164+392). Очигледно, овај сегмент ће ићи на дораду, где ће се крак код Кикинде одвајати ка југоистоку, односно Српској Црњи.

Фото: Dnevnik.rs

На коридору мотопута је планирана изградња 11 петљи и 12 површинских раскрсница, како би се повезао са околним насељима и путном мрежом нижег ранга. Коридор мотопута Сомбор-Кикинда је подељен на два сектора и осам деоница.

Сектор 1 је од почетне стационаже км 0+000 кружна раскрсница на до општине Врбас/Србобран (петља Врбас км 81+071), док Сектор 2 почиње од општине Србобран (петља Врбас на А1/Е-75 км 81+071), до км 164+392 у оквиру административног подручја града Кикинде.

Деоница Сомбор 1 (Бачки Брег – петља Сомбор)

Деоница 1, дужине 22,7 километара, почиње у зони планиране кружне раскрснице Бачки Брег на траси постојећег државног пута и завршава се после планиране петље Сомбор. Техничком документацијом се предвиђа денивелисано укрштање типа ромб. Траса планираног мотопута Сомбор-Кикинда у овој деоници положена је по новој траси ван насељених места по равничарском терену, са преласком преко водотока Плазовић и више мелиоративних канала, државних и општинских путева, укрштањима са инфраструктурним системима.

Деоница Сомбор 2 (петља Сомбор – граница општине Кула)

Фото: Dnevnik.rs

Деоница 2, дужине 18,1 километар, почиње у зони планиране планиране петље Сомбор и завршава се на граници града Сомбора са општином Кула. Техничком документацијом се предвиђа денивелисано укрштање – петља Кљајићево типа пола детелине. Траса планираног мотопута Сомбор-Кикинда у овој деоници положена је по новој траси ван насељених места по равничарском терену, са преласком преко подсистема за наводњавање Телечка, више мелиоративних канала, магистралне и локалне пруге, државних и општинских путева и укрштањима са инфраструктурним системима.

Деоница Кула (граница општине Кула – граница општине Врбас)

Деоница 3, дужине 25,4 км, почиње на граници града Сомбора/општине Кула и завршава се на граници општина Кула/Врбас. Предвиђају се денивелисана укрштања – петље Сивац, Црвенка типа трубе и Кула типа пола детелине.

Деоница Врбас (граница општине Врбас – граница општине Србобран А1/Е-75 – петља Врбас)

Деоница 4, дужине 14,9 км, почиње на граници општина Кула/Врбас и завршава се на граници општине Врбас/Србобран. Предвиђају се четири денивелисана укрштања – петље Врбас запад, Врбас север, Врбас исток и Врбас Е-75 (део у општини Врбас), од чега су Врбас исток и запад типа трубе, док су Врбас север и Е-75 типа пола детелине.

Деоница Србобран (граница општине Србобран А1/Е-75 петља Врбас – граница општине Бечеј)

Деоница 5, дужине од 12,9 км, почиње на граници општина Врбас/Србобран и завршава се на граници општина Србобран/Бечеј. Предвиђају се три денивелисана укрштања – Врбас Е-75 (део у општини Србобран), Србобран север и Турија – сва три типа пола детелине, као и једно укрштање у нивоу површинска – кружна раскрсница Србобран запад. Траса планираног мотопута Сомбор – Кикинда у овој деоници положена је по новој траси ван насељених места по равничарском терену, са преласком преко реке Криваје (три прелаза) и више мелиоративних канала, државних и општинских путева и укрштањима са инфраструктурним системима.


Покретач развоја севера Војводине

Министар Горан Весић раније је изјавио да није у питању само саобраћајно повезивање, већ нови путеви значе и нове инвестиције, радна места, бољи стандард грађана, могућност за развој туризма. Он је истакао и да изградња овог пута није важна само за Србију, већ и за Европску унију, јер представља најбржу везу Румуније према Мађарској, што значи да ће бити веома фраквентан и биће покретач развоја овог дела Војводине.


Деоница Бечеј (граница општине Бечеј – граница општине Нови Бечеј река Тиса)

Деоница 6, дужине 18,8 км, почиње на граници општина Србобран/Бечеј и завршава се на граници општина Бечеј/Нови Бечеј. Предвиђају се два укрштања у нивоу површинске – кружне раскрснице Бечеј запад и Бечеј југ. Траса је у овој деоници прелази преко Бељанских бара (мост), канала ОКМ ХС ДТД, више мелиоративних канала и на крају мост преко Тисе, који је на граници деонице са деоницом Нови Бечеј.

Фото: Dnevnik.rs

Деоница Нови Бечеј (граница општине Нови Бечеј река Тиса – граница града Кикинде ОКМ ХС ДТД, Кикиндски канал)

Деоница 7, дужине 35,1 км, почиње на граници општина Бечеј/Нови Бечеј и завршава се на граници општина Нови Бечеј/града Кикинде. Техничком документацијом се предвиђају четири укрштања у нивоу површинске – кружне раскрснице, Нови Бечеј југ, Нови Бечеј запад, Ново Милошево југ и Ново Милошево север. Траса прелази преко више мелиоративних канала, регионалних пруга, државних и општинских путева, преко реке Тисе (граница деонице са деоницом Бечеј), и на крају преко канала ОКМ ХС ДТД, Кикиндски канал на граници деонице са деоницом Кикинда.

Деоница Кикинда (граница града Кикинде ОКМ ХС ДТД, Кикиндски канал – Наково)

Деоница 8, дужине 16,2 км, почиње на граници општине Нови Бечеј/ града Кикинде и завршава се на површинској раскрсници на ДП бр.15 на правцу ка Накову. Техничком документацијом се предвиђају три укрштања у нивоу површинске - кружне раскрснице, Кикинда југ, Кикинда исток, Кикинда север. Траса прелази преко више мелиоративних канала, преко канала ОКМ ХС ДТД, Кикиндски канал на граници деонице са деоницом Нови Бечеј, регионалних пруга, државних и општинских путева и укрштањима са инфраструктурним системима.

Изградња ове саобраћајнице је закључком Владе Србије 26. августа 2021. године, проглашена пројектом од посебног значаја за Републику Србију и што значи да ће за њега важити Закон о посебним поступцима ради реализације пројекта изградње и реконструкције линијских инфраструктурних објеката од посебног значаја за Републику Србију.

Раније је процењено да би за изградњу брзе саобраћајнице било потребно пет година и око 1,5 милијарди евра.

С. Крстић

EUR/RSD 117.1207
Најновије вести