ПРУГA СУБОТИЦА–СЕНТА У ФИНИШУ До краја месеца крећу возови

СЕНТА: Реконструкција регионалне пруге Сента – Суботица, започета у априлу прошле године, ближи се крају. Како кажу у „Инфраструктури железнице Србије”, преостало је још само да се ураде пружне ознаке и уреде банкине на прузи, па да се стави тачка на  читав пројекат реконструкције деонице, дуге 38,5 километара.
v
Фото: Инфраструктура железнице Србије

– У току следеће недеље предвиђена је мерна вожња на траси реконструисане пруге, а затим и технички пријем – каже портпарол „Инфраструктуре же­ле­знице Србије” Ненад Станисављевић. –  Уколико све буде како је планирано, до краја новембра на тој прузи моћи ће да буде успостављен редован железни­ч­ки саобраћај. Путнички саобраћај између Сенте и Суботи­це одвијаће се према важећем реду вожње.

Приликом радова коришћен је половни материјал, добијен са магистралних пруга, али и нови. На тој деоници комплетно су замењени шине, прагови и туцаник. По завршетку реконструкције, брзина возова биће повећана са 10 до 20 километара на час на 80 км/сат у путничком и на 60 км/сат у теретном железничком саобраћају. Носивост пруге се повећава на 22,5 тона по осовини, а била је 16 тона. Процењена вредност радова је 15,4 милиона евра, а изводи их новосадска фирма „ЗГОП“.

Радови на прузи дугој 38,5 километара значајни су јер ће се комплетан железнички саобраћај од Београда до Суботице преусмерити на овај транспортни правац када  почне изградња брзе пруге од Новог Сада до Суботице

По речима Станисављевића, радови на тој регионалној прузи, дугој 38,5 километара, од великог су значаја јер ће се комплетан железнички саобраћај од Београда до Суботице преусмерити на овај транспортни правац када  почне изградња брзе пруге од Новог Сада до Суботице.

Фото: Инфраструктура железнице Србије

Ефекте реконструкције осети­ће и привреда  региона, а безбедност саобраћаја, пропусна моћ, уз осовинско оптерећење пруге и брзину возова, биће повећани.

Ни током осетљиве епидемиолошке ситуације, због коронавируса, реконструкција пруге није прекидана. Радило се уз поштовање свих мера безбедности и заштите здравља радника.

Пруга Суботица – Сента из­грађена је 1889. године. Последњи пут ремонтована је двадесетих година прошлог века, што значи да готово пуних стотину година није обнављана, због чега је и била у врло лошем стању. У оквиру ових радова уређена је и железничка станица у селу Ором.

З. Милосављевић

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести