Пут од Новог Сада ка Бачкој Паланци зрео за реконструкцију

БАЧКА ПАЛАНКА: Председник Општине Бачка Паланка Бранислав Шушница, обавестио је медије да је на адресу Игора Мировића, председника Владе АП Војводине ова општина упутила Иницијативу за реконструкцију деонице државног пута ИБ број 12 који пролази кроз Нови Сад, Бачки Петровац и Бачку Паланку.
palanka kod poloja
Фото: Dnevnik.rs

Још раније су привредници тражили од надлежних у општини да разговарају са надлежнима у Покрајини и Републици на ову тему, јер је постојећи пут у лошем стању. Један пројекат је већ био урађен 2008. године, пуно се причало и писало, али се све на томе завршило.

„Према анализама стручних служби и у комуникацији са заинтересованим субјектима, пре свега привредницима, закључено је да реконструкција бившег магистралног пута М-7, а сада државног пута Бачка Паланка – Футог (Нови Сад) представља један од основних услова бржег развоја општина Бачка Паланка и Бачки Петровац, али и Новог Сада”, каже се, поред осталог у тексту Инцијативе бачкопаланачке локалне самоуправе.

Даље се напомиње да ова деоница није безбедна за одвијање моторног саобраћаја нити је условна за одвијање саобраћаја према стандардима, категорији и рангу који има. Овај путни правац по свим стратешким документима, просторним плановима, одређен је као један од главних праваца у регији, а деоница, пошто је државни пут, у надлежности је Јавног предузећа „Путеви Србије“.

Стручњаци кажу да је овај путни правац један од најстаријих и међу првима је био пут са тврдим коловозним застором. Надлежни у локалној самоуправи кажу да се годинама тражи проширење пута и санација оштећеног коловоза, али то каже и привреда која се жали на велике трошкове због спорог и небезбедног транспорта. Велики број Паланчана и Петровчана свакодневно разним поводима и потребама, мора да путује у Нови Сад, где су школе, факултети, породилиште, болнице, радна места, културне инстиције, спортски догађаји...


Милијарда не би била доста

Предрачунска вредност за реконструкцију, те 2008. године, износила је 936,568 милиона динара, пише у Иницијативи. Та цена подразумевала је одвијање мешовитог саобраћаја, на једном коловозу са две саобраћајне траке, да се коловоз са 5,9 прошири на 7,7 метара. По рачуници из 2008. године, а евро је тада вредео 83,97 динара, реконструкција пута по једном километру износила би 517,448 евра.

Стручњаци кажу да би сада ова инвестиција износила оквирно 1,39 милијарди динара. Ако би се прихватила ова идеја морало би се извршити дефинисање новог Пројектног задатка у складу са важећом планском и техничком документацијом, а за реконструкцију деонице од Бачке Паланке до Футога (Ветерника- Новог Сада). Потребно је, веле стручњаци, израдити нову пројектно техничку документацију у складу са новим законима и прописима који дефинишу ову област, али би могао и да се искористи постојећи пројекат из 2008. године.


Ширина пута на неким деловима је неусловних 5,80 метара, наводи се у тексту Иницијативе, и сам коловоз је у лошем стању са великим бројем ударних рупа које се сезонски поправљају. Тај правац је и најближа веза Новог Сада са границом са Хрватском, а овај прелаз Бачка Паланка – Илок, преко дунавског моста, све је фрекфентнији. У шпицу туристичке сезоне, током јула и августа, нису ретке ситуације да се са Батроваца, због огромних гужви, саобраћај усмерава на ову деоницу. Повећан је и број бициклиста из целе Европе који иду рутом Нови Сад – Бачка Паланка – Илок – Фрушка гора.

Пре скоро једне деценије урађен је „Главни пројекат побољшања магистралног пута М-7, деоница: Бачка Паланка – Футог у дужини од 21,555 километара“. Пројекат је урадило АД „Центар за путеве Војводине“, а инвеститор је било ЈП „Путеви Србије“. Паланчани кажу да се у њиховој архиви и данас налази овај пројекат, а то потврђује да је била потреба и да је уважена иницијатива корисника овог пута, али да до данас реализација пројекта није почета.

Текст и фото: М. Суџум

EUR/RSD 117.1627
Најновије вести