Реконструкција пута Сомбор–Апатин обухватила и мост преко канала

СОМБОР: Скоро две године од покретања државног механизма на реконструкцији времешног моста преко Великог бачког канала, започетог тадашњим расписивањем јавне набавке, ова каналска ћуприја је коначно постала предмет реконструкције.
е
Фото: М. Миљеновић

Наиме, од почетка ове седмице потпуно је обустављен саобраћај због радова на рехабилитацији државног пута II А реда број 107, деоница Сомбор–Апатин, а за саобраћај је затворен и мост на Великом бачком каналу.

За оне намерне до „циркулишу“ између Сомбора и Апатина алтернативни путни правац је пут Сомбор – Лугово – Пригревица – Апатин. Радови су обележени адекватном сабраћајном сигнализацијом и опремом, а како су саопштили из Јавног предузећа „Путеви Србије“, планирани рок завршетка радова је 31. децембар ове године, па и то уколико временски услови дозволе, кажу српски путари. Овако дугачак рок одређен је управо због реконструкције моста на каналу, који је годинама, односно деценијама у лошем стању.

Пошто радови на каналској ћуприји још нису почели до сада се „кроз прсте“ гледало становницима приградских насеља Централа и Буковац којима радници ангажовани на обезбеђењу радова дозвољавају да дођу до својих кућа. Када отпочну и физички радови на самом мосту, житељи ова два сомборска полусалашка насеља ће ипак имати решење за долазак до самог града, тако што ће саобраћати атарским путем преко преводнице и Стапарског пута, који је у потпуности асфалтиран половином прве деценије новог миленијума.

Када је реч о реконструкцији самог моста преко Великог Бачког канала код сомборске „ЕПС Електродистрибуције“, Јавно предузеће „Путеви Србије“ је још током 2021. године спровело јавну набавку за његову реконструкцију да би након окончања поступка, 27. јануара 2022. године је изабран извођач радова. Тада је посао је додељен групи извођача коју чине „Србијапут“ а.д. Београд, „Вест градња“ д.о.о. Шабац и „Србијапут логистика и изградња“ д.о.о. Београд, а вредност радова је процењена на 109.769.429 динара не рачунајући порез на додату вредност. Тада је уједно најављено потписивање уговора са извођачем до пролећа, након чега су требали и да отпочну радови на обнови моста чији је рок завршетка, према одредбама спроведене јавне набавке, био 120 дана.

Према пројектно-техничкој документацији, планирани су радови на рехабилитацији овог путног објекта у целој дужини тако што би било обављено уклапање пута са обе стране моста са израдом нове асфалтне коловозне конструкције, уз постављање система за одводњавање атмосферских вода и поправку пешачких стаза са обе стране моста.

Саграђен далеке 1964. године мост преко Великог бачког канала код Сомбора је данас у веома лошем стању, пешачке стазе су оронуле, банкине потпуно пропале, а коловоз који је поплочан гранитним коцкама је такође у лошем стању. Коцке на поједним деловима моста скроз су упале, па су се на тим местима појавиле изузетно велике и опасне ударне рупе и колотрази, а додатни проблем се јавља током иоле обилнијих падавина када се у подножју моста стварају велике баре. Далеки претходник ове ћуприје је саграђен још с краја 18. века, када је и прокопан овај канал тада називан Францовим. Од тада мост је неколико пута рушен и мењан новијим решењима, да би свој данашњи облик добио три године након што је 1961.тадашњи метални мост колабирао под теретом камиона.

М. Миљеновић

EUR/RSD 117.1305
Најновије вести